[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ea7_k1yS0W4&feature=youtu.be[/youtube]
Nie wiem kto to wymyślił, ale serio, nie dało się tego zrobić z mniejszym marginesem? Prawie jak na przejeździe kolejowym
hock2:
Swoją drogą ciekawy jestem jakie sygnalizatory mają Ci z prawej. Bo jak ogólne czerwone blokujące im możliwość pojechania w prawo/ prosto to załamka
prawie jak wrocławski ITS, tam 40 sek byłoby dobrym wynikiem
lith napisał(a):Swoją drogą ciekawy jestem jakie sygnalizatory mają Ci z prawej. Bo jak ogólne czerwone blokujące im możliwość pojechania w prawo/ prosto to załamka
No porażka
a Ci z prawej jadący prosto mają czerwone - (nie wiem czemu skoro Ci z lewej jadący prosto nie mają sygnalizatora - natomiast z prawej skręcający w prawo przez chwilę mają czerwone po czym zapala się strzałka warunkowa w prawo. Te nowe ronda w sumie to i skrzyżowania w Elblągu to porażka, następne rondo - koło ZUS - Browarna/Robotnicza tam zawrócić szczególnie jadąc pierwszy raz - to zgodnie z przepisami to zrobić jest ciężko
.
No, jedyne co mi się podoba na tych rondach to strzałki wymalowane 'po okręgu' na znakach. Z tego co wiem to nijak to się ma do oficjalnego, polskiego oznakowania (chociaż może jestem nie na czasie), ale mi się podoba
Jednak samo oznakowanie jest strasznie przekombinowane i nieintuicyjne. Np jadąc z naprzeciwka, od strony mostu w połowie przejazdu przez rondo powstaje nowy pas po lewej i aż się prosi, żeby skręcając w lewo zając go trzymając się wewnętrznej... a tu nie, pas na rondzie tylko do zawracanie, a żeby pojechać w lewo musimy się trzymać dalej zewnętrznego. Rozumiem, że to taka sugestia, żeby się 2x zastanowić, czy na pewno chcieliśmy wjechać do Elbląga- kierowco, jeszcze masz szansę zawrócić! :hehe:
...albo ta ciągła przed przejściem utrudniająca zajęcie lewego pasa przy zjeździe...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zdNiSgezwWo&feature=youtu.be[/youtube]
I stąd pierwsza jazda w lewo odbywa się przez "hopę" albo nawrotką i podejście nr 2, potem już się jedzie na pamięć, a potem wpajają by patrzeć na znaki a nie liczyć na pamięć, gdzie tu logika?
Cytat:edycja
Na tym rondzie są JESZCZE znaki poziome wytarte ale są.
w Krakowie wieeeele jest takich miejsc
czasami zapala sie czerwone jak nawet tramwaj nie jedzie a wtedy to juz w ogole cudownie
Jest szansa na poprawę
<!-- m --><a class="postlink" href="http://info.elblag.pl/28,40738,Sygnalizacja-swietlna-na-nowych-rondach-bedzie-regulowana.html">http://info.elblag.pl/28,40738,Sygnaliz ... owana.html</a><!-- m -->
lith napisał(a):jedyne co mi się podoba na tych rondach to strzałki wymalowane 'po okręgu' na znakach
Nie piszesz o znakach C-12 ??
Oprócz suchego prawa mamy przecież mnóstwo znaków "nieformalnych" a pomagających, i to nieraz bardzo, w poruszaniu się(niekoniecznie kierowcom) ..
ZNAKI NIEFORMALNE
I tu mozna chyba podciągnąc te malunki o przebiegu pasów na rondach i sposobie poruszania się po niektórych..
Chodziło mi o te znaki:
[attachment=o872]
Czyli wariacje na temat znaku F-11
lith napisał(a):...albo ta ciągła przed przejściem utrudniająca zajęcie lewego pasa przy zjeździe...
Ja nie mam problemu by zjechać na pas lewy i tak robię, ale większość zjeżdża na prawy a potem zmieniają na lewy.
lith napisał(a):Chodziło mi o te znaki:
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Czyli wariacje na temat znaku F-11
Na innym rondzie w sumie nie daleko te znaki są jeszcze bardziej efektowne
tam jest 5 możliwości opuszczenia ronda
i tam dopiero trzeba pomyśleć jak jechać
będę jechał tamtędy wrzucę film, piszę o rondzie koło ZUS Nowa??/Browarna Robotnicza/Browarna/Teatralna/Robotnicza
Wiem, za pierwszym razem byłem ciężko zdziwiony, że z Robotniczej w... Robotniczą (jadąc od poludnia) jest 'w prawo'
tylko, że drugie prawo
Ja też nie mam problemu ze zjazdem na lewy... inna sprawa, że ja i tak przepisy często traktuję mocno z przymrużeniem oka, więc to czy zjeżdżając ze skrzyżowania zahaczę o ciągłą, czy nie to mnie akurat najmniej boli