AutoWrzuta.pl

Pełna wersja: Przejazd kolejowy (Może kiedyś moje słowa uratują mu życie)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Sad nie jestem żadnym nauczycielem ale kiedyś może wyjdzie mu to na dobre :okman:


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o0ga0TffOQg[/youtube]

Eragon

Hmmm, pewnie PESO mnie zmiesza z błotem jak zwykle, ale muszę, inaczej się uduszę.. Big Grin
, nie masz racji.. Niesłusznie chłopa zjechales..
Przecież sygnalizacja swietlna ma piewszenstwo nad znakami, skoro na tym przejeździe jest to znaku STOP po prostu nie ma.. Zacznie obowiązywać gdy sygnalizator i rogatki się zepsują..
- co ty na to ?? Wyciągnij artykuł z kapelusza..
Jedyne do czego można się przyczepić to, że TIR nie zwolnił przed przejazdem..
Co wy na to ??
No fakt Confusedhock: tyle tylko że na filmiku widać tabliczkę że jest awaria , ale nawet gdyby nie było tej tabliczki i działały by światła rogatki , jaki sens miał by postawić tam znak STOP ???
Sorki myślałem że wszyscy wiedzą po co stoi znak stop na przejeździe z rogatkami i światłami , to chyba oczywiste że rogatki i sygnalizacja jest POPSUTA :!!!: :!!!: :!!!:

ERAGON nie zawsze masz rację Big GrinD
Eragon napisał(a):Co wy na to ??

, no niestety ... wtopiłeś.

Proponuję mniej sarkazmu względem PESO, ja się z nim także nie zawsze zgadzam, ale walczę na argumenty, a nie na uszczypliwości.

Eragon

zybi2008 napisał(a):na filmiku widać tabliczkę że jest awaria
Qlva, na telefonie oglądałem filmik - sorry, macie rację. Tabliczka jest pod znakiem STOP .. :yahoo:
Ale mimo wszystko - zahaczenie o przepisy da niektórym do myslenia zapewne. Mam nadzieje, że nie pójdzie ta nasza dyskusja na darmo.. :helou:
Szofer napisał(a):wtopiłeś.
No, zdarza się.. Confusedhock2:
Szofer napisał(a):mniej sarkazmu względem PESO
Przecież nic nie mówię.. :okman:
zybi2008 napisał(a):ERAGON nie zawsze masz rację
Nie zawsze, a ty nigdy - nie masz prawa łamać regulaminu.. Popraw wpis kolorowy..
Nie mówiąc o ortografii na filmiku.. No comment.. :placzek:
Eragon napisał(a):
zybi2008 napisał(a):Ale mimo wszystko - zahaczenie o przepisy da niektórym do myslenia zapewne. Mam nadzieje, że nie pójdzie ta nasza dyskusja na
Nie mówiąc o ortografii na filmiku.. No comment.. :placzek:

1) Zahaczenie o przepisy nawet nie ma sensu bo ma się ni jak do oczywistego !!!
2) Niestety nie wiem czemu ale mój vegas nie zawsze chce pisać po polskiemu ś,ć, itd klikając z altem wyskakują mi inne komendy niestety

3) na telefonie też widać tabliczkę , sprawdzałem Big GrinD
Tak się akurat składa, że pracuję w firmie kolejowej. To mnie nauczyło respektu dla przekraczania wszystkich przejazdów kolejowych (zarówno strzeżonych jak i niestrzeżonych). Nawet w sytuacji gdy rogatki są podniesione a sygnalizacja nie zabrania nam wjazdu.

Podzielę się z Wami, przykładami z mojej firmy z ostatnich 12 miesięcy, poniżej autentyczne kopie raportów jakie otrzymuję (usunąłem jedynie nazwiska i nazwy miejscowości)

Cytat:Przykład 1:

„… maszynista D zgłosił że użył hamowania nagłego na przejeździe kolejowym kategorii A w …. ponieważ przejazd nie był zamknięty i znajdowały się dwa samochody osobowe.
… maszynista D po zahamowaniu z rozpędu wjechał na przejazd lokomotywą oraz trzema wagonami , dróżnik wyszedł zamknął rogatki i maszynista D bezpiecznie opuścił przejazd.”

Cytat:Przykład 2:

„O godzinie 20:40 maszynista M zgłosił ,że w czasie prowadzenia pociągu relacji … na przejeździe strzeżonym kategorii „A” w rejonie stacji … samochód wjechał na przejazd mimo podawania sygnału Baczność. Maszynista wdrożył hamowanie nagłe i samochód w ostatniej chwili zjechał z przejazdu. Po zatrzymaniu pociągu maszynista powiadomił dyżurnego ruchu o zaistniałym zdarzeniu oraz Policję, która odmówiła przyjazdu z powodu braku sprawcy .Maszynista nie stwierdził uszkodzeń w taborze i po uzgodnieniu z dyżurnym ruchu kontynuuje jazdę.”

Cytat:Przykład 3:

„W dniu dzisiejszym … maszynista W prowadzący pociąg relacji … około godziny 13.45 zgłosił zdarzenie pomiędzy stacjami … w kilometrze … w lokomotywę …. na przejeździe kolejowym niestrzeżonym wjechał samochód ciężarowy Volvo o numerze rej. …. Informacje te proszę potraktować jako wstępne. Na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie określić ewentualnych strat materialnych, maszyniście nic się nie stało, kierowca samochodu prawdopodobnie ma złamaną rękę pogotowie zabrało go do szpitala w … Na miejsce została wezwana również policja. O zdarzeniu poinformowany zostali przedstawiciele PKP PLK. „

Poniżej zdjęcie z ostatniego przykładu:

[Obrazek: lo3hgj.jpg]

Pozdrawiam
:helou:

P.S.

dzięki :okman:

- myślę, że nikt tu nie jest Twoim osobistym wrogiem co nie znaczy, że zawsze musimy się we wszystkim zgadzać, a tak przy okazji zauważ, że w kwestii zawracania na skrzyżowaniu mieliśmy identyczne zdanie Big GrinD
Eragon napisał(a):Hmmm, pewnie PESO mnie zmiesza z błotem jak zwykle, ale muszę, inaczej się uduszę.. Big Grin
, nie masz racji.. Niesłusznie chłopa zjechales..
Przecież sygnalizacja swietlna ma piewszenstwo nad znakami, skoro na tym przejeździe jest to znaku STOP po prostu nie ma.. Zacznie obowiązywać gdy sygnalizator i rogatki się zepsują..
- co ty na to ?? Wyciągnij artykuł z kapelusza..
Jedyne do czego można się przyczepić to, że TIR nie zwolnił przed przejazdem..
Co wy na to ??

Rozumiem, że kwestia przejazdu kolejowego z filmu została rostrzygnięta ale przyznaje, że mnie zafrapowałeś.

Czy mam rozumieć, że skoro zarówno rogatki jak i sygnalizacja na poniższym przejeździe są sprawne to wg Ciebie znak stop można zignorować. Czy tak?
Możesz wskazać nie obrażając się na wszystkich jaki przepis o tym mówi?

[Obrazek: fhpd29.png]
tu możemy się opierać na ważności sygnałów wymienionej kilka postów wcześniej.....na wielu skrzyżowaniach z sygnalizacją stoją znaki podporządkowania i stopu, normalnie nikt nie zwraca na nie uwagi

Eragon

PESO napisał(a):Możesz wskazać nie obrażając się na wszystkich jaki przepis o tym mówi?
mcmac napisał(a):możemy się opierać na ważności sygnałów
... czyli "hierarchii znaków i sygnałów drogowych" ..
Cytat:Art. 5.
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
Skoro znak B-20 "reguluje pierwszeństwo..." (chyba nie zaprzeczysz ??), to czemu nie zastosować sie tutaj do tego przepisu ??
Wiem, wiem.. Powiesz, że tory to nie droga, a przecięcie się torowiska z drogą nie jest zdefiniowane jako skrzyzowanie.. Fakt, literalnie nie jest, ale przecież zasady pierwszeństwa są na takim przecięciu/skrzyżowaniu ustalone..
Ja jednak byłbym za stosowaniem się do tego przepisu..
W sumie niewiele się stanie jeśli pojazd się zatrzyma przed przejazdem, ostrożności nigdy za wiele..
Czyli praktycznie możemy mieć inne zdanie, a prawda będzie tego co przeżyje na tym przejeździe.. Big GrinD

P.S. wrzucę fotkę przejazdu 'prawidlowego" czyli ze światłami ale bez STOPu.. Jak zrobię..
Tylko tak się zastanawiam co do zastosowania tego przepisu...
Gdy mamy skrzyżowanie ze znakiem STOP i działającą sygnalizacją to wiadomo, że znak nie obowiązuje gdyż zasady pierwszeństwa reguluje właśnie ta sygnalizacja.
W przypadku przejazdu kolejowego, sygnalizacja niejako reguluje zasady pierwszeństwa dopiero gdy nadaje sygnał czerwony "stój". Gdy jest wyłączona to przecież nie nadaje sygnału zielonego - wyłączona de facto o niczym nie mówi, więc stosujemy się do znaków. Tak ja bym to widział Smile

Inna sprawa, że taka debata nie powinna mieć w ogóle miejsca gdyż znak STOP, według rozporządzenia umieszcza się "przed przejazdem kolejowo-drogowym kategorii D, na którym nie są zachowane warunki widoczności na przejeździe kolejowo-drogowym, przed przejazdami kolejowo-drogowymi kategorii A, B i C, w przypadkach określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia". Załącznik nr 4 mówi, o sposobie zabezpieczania przejazdu gdy nie działają urządzenia.
Czyli przejazd z działającymi zabezpieczeniami i znakiem STOP jest oznakowany nieprawidłowo.
Ale uważać warto Smile
Stron: 1 2