AutoWrzuta.pl

Pełna wersja: VIOFO A119 [Novatek NT96660 + Omnivision OV4689]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kamera A119S będzie prawdopodobnie dostępna już w przyszłym tygodniu na Foxoffer.com, trochę później może też na GearBest.com. Ja chyba pójdę w ciemno, choć to ryzykowne brać pierwszą partię, ale tak długo czekałem... Big Grin
(29-11-2016, 20:52:03)slayer napisał(a): [ -> ]Kamera A119S będzie prawdopodobnie dostępna już w przyszłym tygodniu na Foxoffer.com, trochę później może też na GearBest.com. Ja chyba pójdę w ciemno, choć to ryzykowne brać pierwszą partię, ale tak długo czekałem... Big Grin

Widziałem jak tam na Dashcamtalk nóżkami przebierałeś Tongue
Ja chyba poczekam aż pierwsze ślepaki powystrzelają Smile
w sprawie dziwnego restartowania sie kamery - kiedy jest zimno (np rano)
to po tym nagraniu zalaczonym przez , stwierdzic mozna ze kamera nie wyrabia z zasilaniem, kiedy jest zimno kondensator laduje sie z wiekszym oporem, a pojawiajace sie zaklocenia na obrazie potwierdzaja braki w zasilaniu...

Sugeruje sprawdzic zasilacz lub go zmienic na mocniejszy prodowo np 2A
(29-11-2016, 21:55:56)pizdys napisał(a): [ -> ]w sprawie dziwnego restartowania sie kamery - kiedy jest zimno (np rano)
to po tym nagraniu zalaczonym przez , stwierdzic mozna ze kamera nie wyrabia z zasilaniem, kiedy jest zimno kondensator laduje sie z wiekszym oporem, a pojawiajace sie zaklocenia na obrazie potwierdzaja braki w zasilaniu...

Sugeruje sprawdzic zasilacz lub go zmienic na mocniejszy prodowo np 2A

Chyba masz rację. Ten zasilacz ma niby odcinać zasilanie jak napięcie spadnie do 11,6 V. Więc może odcina je trochę wyżej. Albo ten mój "voltomierz" źle pokazuje rano napięcie akumulatora 12,2 V.
Muszę jutro rano zacząć od uruchomienia silnika a nie kamery.

[Obrazek: zasilacza1.jpg]

[Obrazek: voltomierz.jpg]
mam takie pytanie jeszcze - gdzieś czytałem i nie wiem gdzie, że kamera z kondensatorem nie wystartuje sama? tylko potrzebne jest jej zasilenie najpierw - a dopiero później możemy odłączyć zasilanie - to prawda?
(28-11-2016, 13:55:20)rych33 napisał(a): [ -> ]Jak komuś się śpieszy to CPL filter jest już do kupienia.
http://www.foxoffer.com/car-camera-acces...amera.html

Chinczyk tez wymyslil cos filtropodobnego.

http://www.ebay.co.uk/itm/Adhensive-Pola...Sw44BYNFJO
(29-11-2016, 23:10:05)beyondthesun napisał(a): [ -> ]mam takie pytanie jeszcze - gdzieś czytałem i nie wiem gdzie, że kamera z kondensatorem nie wystartuje sama? tylko potrzebne jest jej zasilenie najpierw - a dopiero później możemy odłączyć zasilanie - to prawda?

Problem sprowadza sie do faktu, ze zadna kamera nie wystartuje sama jak nie bedzie miala wystarczajaco naladowanej baterii lub kondensatora. Z kondensatorem jest tak ze jego pojemnosc jest tak mala ze ledwo starcza aby poprawnie i szybko wylaczyc kamere, a tez traci swoja pojemnosc nawet jak nie jest uzywany... w pelni naladowany kondensator elektrolityczny po okolo 3 dniach jest juz wyladowany na tyle ze na nic sie nie przyda... kamery z kondensatorem w ogole "nie maja sily" wstac, bo proces startu wyladowuje go niemal do "0" to tez czesto kamera daje znac ze startuje (widac diode) ale po chwili jednak nic sie nie dzieje...bo juz sie wyladowal.

To tez przyjelo sie ze kamery z kondensatorem w ogole nie dzialaja bez zasilania zewnetrznego, bo kondensatory sa po prostu za slabe i fizycznie za male, obecna technologia jest tu ograniczeniem (bo nie ma pojemnych i jednoczesnie malych kondensatorow).
(30-11-2016, 00:50:45)pizdys napisał(a): [ -> ]
(29-11-2016, 23:10:05)beyondthesun napisał(a): [ -> ]mam takie pytanie jeszcze - gdzieś czytałem i nie wiem gdzie, że kamera z kondensatorem nie wystartuje sama? tylko potrzebne jest jej zasilenie najpierw - a dopiero później możemy odłączyć zasilanie - to prawda?

Problem sprowadza sie do faktu, ze zadna kamera nie wystartuje sama jak nie bedzie miala wystarczajaco naladowanej baterii lub kondensatora. Z kondensatorem jest tak ze jego pojemnosc jest tak mala ze ledwo starcza aby poprawnie i szybko wylaczyc kamere, a tez traci swoja pojemnosc nawet jak nie jest uzywany... w pelni naladowany kondensator elektrolityczny po okolo 3 dniach jest juz wyladowany na tyle ze na nic sie nie przyda... kamery z kondensatorem w ogole "nie maja sily" wstac, bo proces startu wyladowuje go niemal do "0" to tez czesto kamera daje znac ze startuje (widac diode) ale po chwili jednak nic sie nie dzieje...bo juz sie wyladowal.

To tez przyjelo sie ze kamery z kondensatorem w ogole nie dzialaja bez zasilania zewnetrznego, bo kondensatory sa po prostu za slabe i fizycznie za male, obecna technologia jest tu ograniczeniem (bo nie ma pojemnych i jednoczesnie malych kondensatorow).

hmmm.. jeśli dobrze Cię zrozumiałem to.. to w takim razie w ogóle nie opłaca się kupować wideorejestratorów z kondensatorem, bo mają zbyt małą pojemność, żeby zasilić układ po odłączeniu zasilania.. ja mam swojego prestigio 5800bthddvr (nawigacje i rejestrator) od 2014 roku i powiem Ci, że.. akumulator nadal działa i wręcz- działa bardzo dobrze! jasne, czuję spadek pojemności, ale nie aż tak drastyczny jakiego się spodziewałem.. a akumulator w tym urządzeniu jest litowo-polimerowy.
Nawigacja z uwagi na wielkosc i jej przeznaczenie ma wbudowana baterie i jest ona duzo wieksza (tez fizycznie), w kamerze z kilku powodow nie ma duzej baterii:
- Brak miejsca 
- z uwagi na bezpieczenstwo nie stosuje sie duzych baterii, celowo unikajac Li-PO (nagrzane na sloncu staja sie nieprzewidywalne)

Tutaj wspomniane byly baterie i zagrozenia:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...3#pid92013

Zalety oraz wady kondensatora / baterii pojawialy sie na forum wielokrotnie.

Bateria:

pozytywne strony:
+ mozliwosc uruchomienia bez dodatkowego zasilania (w zaleznosci od kamery 5min - 2godziny bez ladowania...)

negatywne strony:
- ograniczona ilosc cykli ladowania liczona w 300-1000 (dobre ogniwa) Li-ion,
- duze ryzyko uszkodzenia w wysokich temperaturach (75stopni) wiecej tu: viewtopic.php?f=28&t=3222#p36641
- wraz z biegiem czasu pojemnosc....z reszta kazdy wie :wink:
- przy znacznej utracie pojemnosci zwieksza swoja rezystancje- kamera moze w ogole nie wystartowac (w zaleznosci od PWM kamery)
- z biegiem czasu i cykli ladowania - wzrasta ryzyko ze ostatnie nagranie bedzie uszkodzone (predzej czy pozniej to nastapi).

Kondensator:

pozytywne strony:
- duza ilosc cykli ladowania ~10 000x (liczac, ze 2x dzienne bedzie ladowaniy = ~13lat)
- odporny na wysokie oraz niskie temperatury
- bezpieczenstwo w gorace dni (nie puchnie, nie traci pojemnosci)
- pewnosc, ze przy odcieciu zasilania ostatnie nagranie bedzie poprawinie dokonczone.
- szybko sie laduje (w teorii od 5 - 10sek jest w pelni naladowany),

negatywne strony:
- krotki czas pracy (z reguly nie przekracza 3-8sek po odcieciu zasilania)

w praktyce:
pierwsze co sie sprawdza jak nie dziala kamera, to bateria,
puchnaca bateria czesto "wypycha i odksztalca" laminat - czesto uszkadzajac plyte glowna,
dopasowanie baterii czasem bywa problematyczne (DOD GS600/TG300)
Dla przypomnienia:

A119 bez GPS za 65,99 USD


działa jeszcze kod VIA1


A119 z GPS za 71,29 USD

działa jeszcze kod DEGR

W razie jakby zdechły kody to działa nadal "CAR18OFF".
Trochę kusi ta niska cena A119, niestety dużego progresu na A119S nie ma, więc się trochę waham. Jednak chyba się wstrzymam do A119S, bo to kamera ze świeżymi "bebechami" i liczę że aktualizacje fw jeszcze poprawią jakość nagrań.