AutoWrzuta.pl

Pełna wersja: Akumulator
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
a jaki masz dokładnie akumulator, sorry jeśli już pisałeś, możesz podać linka?
czy sam robiłeś? jak tak to z jakich akumulatorów i jaki dokładnie bms użyłeś?
Chyba nie wszystkie BMSy ograniczają prąd ładowania?
[Obrazek: xJslUg6.jpg]

£339.87 | LiFePo4 12V 90AH 60038 Model Auto Starter Lithium Battery Pack for Benz E Viano Bentley Continental MULSANNE Jaguar Car Models
https://a.aliexpress.com/_BOAV7b

Dokladnie Ten kupilem, bylo duzo pozytywnych komentarzy, sam dalem 5star, ze zdjeciami i opisem, ale chyba nowa aukcje zrobil, w kazdym razie jak klikam z historii zamowien, to mi otwiera dokladnie ten link...

to byl drugi aku od nich, mialy dzialac z panelami slonecznymi, ale ostatecznie znalazlem BYD E6 (200Ah) na ebayu, a ten wyzej z aliexpress trafil do samochodu.
pisalem o tym na forum:

http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid268291

BYD E6:
- wspaniala bateria, laduje sie blyskawicznie, straty rzedu 2%,
zero ciepla, znosi wszystkie rodzaje obciazenia, pikowania do 500A, ciagle 200A...

[Obrazek: 1vC2t6h.jpg]

[Obrazek: dxAYc2g.jpg]

[Obrazek: 2h1WoxD.jpg]

[Obrazek: 1qCjJ5i.jpg]

[Obrazek: M2jeMax.jpg]
dzięki za wszystko, a powiedz jak myślisz jak do mojego benzynowego volvo s40 z 2005 roku wsadzę ten akumulator:
https://allegro.pl/oferta/akumulator-lit...9238632736

o którym w ogóle jest mało informacji, na instrukcji jest że ma system bms te ostrzeżenia z aukcji są bez znaczenia bo osobna instrukcja pokazuje że można, sam go ładuję 30A prostownikiem
to jak go wsadzę zamiast obecnego kwasowego to myślisz że wszytsko będzie ok?

Mam tam alternator 120A.
Prądem 30A ładuje się go 30 minut.
Co sugeruje pojemność 15Ah,
wtedy 120A byłoby prawie 10C ale nic nie wiem o wbudowanym bmsie, na instrukcji mam tylko że chroni przed nadmiernym ładowaniem.
W tej aukcji to chyba nie do końca napisali o tym akumulatorze bo zakres pracy od -30ºC do 60ºC nie pasuje do lifepo4. (przy ładowaniu)
Naprawde nie znam tego akumulatora, info sa bardzo malo szczegolowe,
Ja swoj zamowilem z Aliexpress HXX  E-Commerce company
I jestem pod ogromnym wrazeniem, auto (3.0l benzyna) startuje jak nigdy wczeaniej, absolutnie zadnych problemow od poczatku jak go mam.

Auto mniej sie psuje, mam wrazenie ze cala elektronika w samochodzie pracuje stabilniej, nic nie szaleje jak wczesniej kiedy aku mialem zimą na niskim poziomie. Naprawde za kazdym razem jak wsiadam i odpalam nie moge sie nacieszyc odglosem rozrusznika ktory kiedy kreci wydaje niesamowity szybki dzwiek, a silnik z takim rozruchem odpala natychmiastowo.

Zamow z aliexpress z tego sklepu co ja, z tego co widze ceny sa naprawde dobre. Oceny rowniez sa dobre.

Twierdze ze ten aku juz do konca zycia bedziesz mial, zmienisz samochod a aku zabierasz do nowego... a ilosci pelnych cykli ladowan i tak migdy nie osiagniesz, ja przenyajmniej nie widze zadnych zanikow pojemnosci, a teraz duzo auto stalo bo mamy pandemie i siedziec w domu musialem dlugo. Samochod dziewczyny na zwyklym aku doladowywalem 5x, a moj celowo nie tykalem i milo to trzymal caly czas.
OK, sprawdzę kiedyś zobaczę, wątpię żeby coś mogło się spalić w aucie przez to.
(13-10-2020, 17:01:53)horekun napisał(a): [ -> ]OK, sprawdzę kiedyś zobaczę, wątpię żeby coś mogło się spalić w aucie przez to.

bez obaw, instalacja jest tak zaprojektowana aby zniesc zarowno max prad ladowania jaki daje alternator samochodu jak i max prad wyladowania jaki moze plynac przez skrzynke bezpiecznikow nie palac przy tym bezpiecznikow,..
(13-10-2020, 18:34:38)pizdys napisał(a): [ -> ]
(13-10-2020, 17:01:53)horekun napisał(a): [ -> ]OK, sprawdzę kiedyś zobaczę, wątpię żeby coś mogło się spalić w aucie przez to.

bez obaw, instalacja jest tak zaprojektowana aby zniesc zarowno max prad ladowania jaki daje alternator samochodu jak i max prad wyladowania jaki moze plynac przez skrzynke bezpiecznikow nie palac przy tym bezpiecznikow,..

Jedyną rzeczą o którą się boję to jest spalenie wbudowanego w akumulator BMS.
Jeśli nie ma jakiegoś CCL charge current limiter, (chociaż sam nie wiem jak taki ogranicznik prądu miałby działać bo coś z tą resztą musi robić) to te 120A z alternatora może go skrzywdzić.
Chociaż na obudowie mam że nadaje się do prądu rozruchowego 625A.
Więc może te kilka minut ładowania przy 120A wytrzyma.
w BMSach sa mosfety NPN robiace za przelaczniki, najczesciej D472
kazdy mosfet ma swoj prad pracy, oraz max impuls jaki wytrzyma, i jest to srednio 4-5x wiecej od mocy nominalnej:

w teorii 2 mosfety sa zdolne odpalic silnik, w BMSach z zasady stosuje sie ich srednio 6+,
specyfikacja w BMSach mowiaca ze wytrzyma np 40Amper (pomimo zastosowania 8-Mosfetow@200Amper), wynika z faktu ze plytka na ktorej siedza nie wytrzyma dlugiej pracy takiego mosfetu ze wzgledu na temperature jaka on wytwarza, bo po prostu nie ma on radiatora i pracuje na 1/3swojej mocy aby nie przegrzac plyty na ktorej jest on przylutowany. Odpalanie silnika trwa 3sekundy, i mosfet nie zdąży sie nagrzac.
Temperatura pracy mosfetu potrafi siegac 100C ale plyta na ktorej siedzi dlugo nie wytrzyma, bo w jej warstwach jest wilgoc ktora przy tej temperaturze spowoduje z czasem jej puchniecie i odbarwienia, oddzielajac warstwy i jeszcze slabiej oddawac bedzie cieplo mosfetu do plyty.

[Obrazek: JyS6QWi.png]
Dzięki.
No tak, z rozruchem nie będzie problemu, nie spodziewam się żeby był.
Ale nie wiedząc jaki dokładnie BMS jest w nim zastosowany, nie wiem jak się zachowa przy kilkuminutowym ładowaniu prądem alternatora ok. 120A. Tej części - ładowania się właśnie obawiam.

Chociaż wg tabelki jeśli Pulsed Drain current wynosi w przypadku tego akumulatora który mam 625A
to 625/200 =3.125.

Jeśli więc continous drain current = 43A, to 43*3.125 ~134A
więc powinien wytrzymać.
Co do ladowania to faktycznie tutaj moze byc problem,
w BMSach kiedy sie przekracza dozwolony poziom natezenia po prostu rozlaczaja sie, i nie laduja baterii w ogole.

Musisz zadbac o to aby BMS znamionowo byl w stanie zniesc wartosc ladowania i tutaj moze byc ciezko.

Z tego co wiem stosuje sie pewien trick:
- BMS zasila przekaznik duzej mocy i tylko ten przekaznik (np 200amp)
- Baterie sa polaczone wlasnie przez ten przekaznik bezposrednio do wyjscia pomijajac BMS, ktory jest polaczony z bateriami, ale tylko po to aby rozlaczyc przekaznik w razie wykrycia ze ktorys Cell ma za niski poziom naladowania, lub zla temperatura, lub inna "dolegliwosc".

tym sposobem mozna zastosowac maly BMS ktory bedzie pelnil funkcje kontrolna i nie bedzie stresowany duzym natezeniem pradu.
(14-10-2020, 21:21:54)pizdys napisał(a): [ -> ]Co do ladowania to faktycznie tutaj moze byc problem,
w BMSach kiedy sie przekracza dozwolony poziom natezenia po prostu rozlaczaja sie, i nie laduja baterii w ogole.

Musisz zadbac o to aby BMS znamionowo byl w stanie zniesc wartosc ladowania i tutaj moze byc ciezko.

Z tego co wiem stosuje sie pewien trick:
- BMS zasila przekaznik duzej mocy i tylko ten przekaznik (np 200amp)
- Baterie sa polaczone wlasnie przez ten przekaznik bezposrednio do wyjscia pomijajac BMS, ktory jest polaczony z bateriami, ale tylko po to aby rozlaczyc przekaznik w razie wykrycia ze ktorys Cell ma za niski poziom naladowania, lub zla temperatura, lub inna "dolegliwosc".

tym sposobem mozna zastosowac maly BMS ktory bedzie pelnil funkcje kontrolna i nie bedzie stresowany duzym natezeniem pradu.

Dzięki ale by to zrobić musiałbym rozebrać ten akumulator a tego nie chcę.
Inne pytanie:
jak ładujesz swoje akumulatory poza samochodem?
Masz jakieś namiary na ładowarki dające zasilanie typu 15V 200A sieciowe?
Ja znalazłem jedynie taki ale dosyć drogi:
https://www.spaw.com.pl/pl/prostownik-z-...k-840.html
o wiele taniej byłoby zastosować jakiś stary zasilacz serwerowy, szkoda tylko że nie mogę znaleźć takiego który da 15V
https://www.wykop.pl/wpis/47418591/chyba...3-nie-wkl/
https://ripe.pl/pl/p/Zasilacz-EMERSON-DS...240a/11639

Jeszcze pomyślałem, że nawet jeśli podłączyć kable omijając BMS, który został by tylko w celu balansowania ogniw,
to w przypadku gdy nie jest przystosowany do takich natężeń nie byłoby tak, że nie dałby radę odprowadzić mocy na rezystorach którymi balansuje ogniwa?
Nie spaliłyby się te oporniki które są włączane przez mosfety gdy następuje za duża różnica napięć między ogniwami?

I czy zamiast przekaźnika którego cewka pobierałaby prąd nawet w stanie spoczynku nie można by zastosować takiego np. mosfeta,
https://www.tme.eu/pl/details/ixfn180n25...sfet/ixys/
?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7