AutoWrzuta.pl

Pełna wersja: Akumulator
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
(16-10-2020, 17:56:47)horekun napisał(a): [ -> ]jak ładujesz swoje akumulatory poza samochodem?

Mam zasilacz od Xboxa przerobiony (podbite napiecie) w/g informacji tutaj:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid266318

(16-10-2020, 17:56:47)horekun napisał(a): [ -> ]o wiele taniej byłoby zastosować jakiś stary zasilacz serwerowy, szkoda tylko że nie mogę znaleźć takiego który da 15V

zgadza sie mam tez serwerowy 100Amp i niestety tutaj nie latwo jest przerpobic go na 12V bo sa tam wilopoziomowe zabezpieczenia przed przepieciem aby zapewne serwera nie uszkodzil. niestety nie przeskoczysz 12V, ale fakt ze 100Amp jest to ponadprzecietna moc.

(16-10-2020, 17:56:47)horekun napisał(a): [ -> ]Jeszcze pomyślałem, że nawet jeśli podłączyć kable omijając BMS, który został by tylko w celu balansowania ogniw,
to w przypadku gdy nie jest przystosowany do takich natężeń nie byłoby tak, że nie dałby radę odprowadzić mocy na rezystorach którymi balansuje ogniwa?
Nie spaliłyby się te oporniki które są włączane przez mosfety gdy następuje za duża różnica napięć między ogniwami?

nie ma takiej mozliwosci aby sie spalil bo equalizacja polega na utrzymaniu CC (Constant Current) i nie siega niecalych 500mA

(16-10-2020, 17:56:47)horekun napisał(a): [ -> ]I czy zamiast przekaźnika którego cewka pobierałaby prąd nawet w stanie spoczynku nie można by zastosować takiego np. mosfeta,

Mosfet ma zalety ale tez i wady, najwieksza to temperatura wymagajaca radiatora, oraz moment w ktorym dostaje on zwarcia,
zwarcie dotyka wszystkich jego wyjsc i bez stosownego zabezpieczenia moze on narobic sporo dymu.

w kazdym razie widze, ze lubisz i umiesz kombinowac w tych sprawach i dobrze bo ja tez Wink

użyję chyba czegoś takiego:
https://pl.aliexpress.com/item/327454543...web201603_

albo:
https://www.piekarz.pl/31285-przekaznik-...-32v-120a/
ten pierwszy tańszy to chyba najpierw z nim spróbuję.

To gotowe przekaźniki ssr, półprzewodnikowe, któe w stanie spoczynku pobierają kilka mA.
https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/autom...ikowy-ssr/
http://www.technologie.com.pl/pdf/przekazniki/pp_02.pdf
Kurcze, jestem elektronikiem po szkolach i studiach, ale az wstyd mi sie przyznac, nie wiedzielem o takich cudach jakie pokazales (Przekaznik SSR). choc optycznie odizolowane mosfety sa mi troche znane szczegolnie z inwerterow transformatorowych duzej mocy (Toshiba TLP350 DC Input Optocoupler)

Jednak czlowiek uczy sie cale zycie (szczegolnie na forum Autowrzuta.pl Big Grin )
tak to byla auto-reklama Big Grin Cool Wink

zastanawiam się jeszcze czy prąd rozruchu w samochodzie nie spali ssra, ale takie benzynowe auto mylę że w impulsie więcej niż 300A nie pobierze.
Jak ssr wytrzymuje ciągle 120A to przez tę chwilę może 3 razy tyle wytrzyma skoro generalnie innej firmy ssry wytrzymują dużo więcej, jak mylisz?
https://www.iessyria.com/wp-content/uplo...relays.pdf
25A wytrzymuje nawet 350A w 10ms
Bierzesz pod uwagę występujące na nim spadki napięcia ?
(18-10-2020, 13:47:18)hsurim napisał(a): [ -> ]Bierzesz pod uwagę występujące na nim spadki napięcia ?

Nie do końca rozumiem to pytanie.
Kable nie będą miały więcej niż kilka metrów max od rozrusznika i alternatora do akumulatora więc ich opór będzie znikomy.
Oporu wyjścia ssr nie znam ale na pewno będą to miliomy skoro ma płynąć przez nie wg założeń producenta 120A ciągle.
Na czym dokładnie miałbym liczyć spadki napięcia w kontekście pytania które zadałem czy myśli, że taki ssr przewidziany do ciągłej pracy wytrzyma rozruch pobierający ponad 2 razy tyle przez kilka sekund?
Nigdy jeszcze NIE używałem przekaźników SSR.
Teoria głosi, iż jedną z ich wad jest ... występujący na nich spadek napięcia od 1 do 1,6V - co w instalacji 12V może mieć znaczenie
(21-10-2020, 18:28:45)hsurim napisał(a): [ -> ]Nigdy jeszcze NIE używałem przekaźników SSR.
Teoria głosi, iż jedną z ich wad jest ... występujący na nich spadek napięcia od 1 do 1,6V - co w instalacji 12V może mieć znaczenie

Nie brałem tego pod uwagę.
Dzięki.
Ale już kupiłem więc jak przypłyną to wypróbuję.
Najwyżej jeśli nie będzie działać to podłączę zamiast ssr równolegle 3 bmsy
https://pl.aliexpress.com/item/400031022...8dOVE&mp=1
Zastanawiam się na ile taki akumulator z własnym BMS ma sens jeśli jest też BMS w samochodzie. Wówczas zarządzać akumulatorem będą dwa systemy... Czy będą zarządzać dwa razy lepiej? Nie wiem...
(24-10-2020, 20:28:32)skansen napisał(a): [ -> ]Zastanawiam się na ile taki akumulator z własnym BMS ma sens jeśli jest też BMS w samochodzie. Wówczas zarządzać akumulatorem będą dwa systemy... Czy będą zarządzać dwa razy lepiej? Nie wiem...


Skąd bms w samochodzie?
Może jest w jakichś nowych ale nie słyszałem o tym.
W samochodzie zwykle jest alternator z regulatorem napięcia na 14.6V.
I pewnie gdyby chodziło o jedno ogniwo to nie trzeba byłoby żadnych dodatkowych bmsów.
Ale ogniwo lifepo4 ma ok 3.2V więc trzeba ich kilka, ściślej 4.
Podłączone do zasilania nie naładują się równomiernie.
Jedno będzie miało 4V inne 3.9, może to skracać ich żywotność, BMS robi tak, że na każdym będzie takie samo napięcie bo jak "widzi" że jedno ma większe to reguluje by zrównoważyć.
Ale zna się na tym o wiele lepiej niż ja, ja mogłem coś tu pomieszać.
Tak, dokladnie BMS jest potrzebny aby odcinac ogniwa kiedy jest przeladowane, dla Lifepo4 nie przekracza sie 3.6v oraz 2.5V
Dolny poziom raczej nie jest tu tak szkodliwy,
Ale gorny jest bardzo wazny, przeladowanie spowoduje spuchniecje i uszkodzenie ogniwa.

BMS w samochodzie to inna sprawa to jedynie inteligentne ladowanie akumulatora i sterowanie alternatorem, wraz z iloscia cykli zwieksza sie prad ladowania.

Co do przekaznika SSR nie wypowiem sie bo nie znam tematu, spadek w/g info jest i moze to wymagac pewnego obejacia.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7