AutoWrzuta.pl

Pełna wersja: Cellink B [Power Bank zaprojektowany dla kamer CAR DVR]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: untitllvl.png]

Cellink B (Power Bank CAR DVR) na ogniwach LiFePO4
(ladujesz 1godzine i kamera nagrywa 40godzin)*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kolejna ciekawa alternatywa na tryby parkingowe w kamerach samochodowych i zarazem chyba najciekawsza/najbezpieczniejsza obecnie opcja :!!!:

Generalnie zostawienie kamery samochodowej wlaczonej non-stop na kilka dni (2-4 dni) moze spowodowac problemy z odpaleniem auta, ale jest kolejne wyjscie i kolejna mozliwosc:

Cellink B (Power Bank CAR DVR)

W kilku zdaniach:
Jest to bardzo specyficzny power bank marki Egen inc. (Koreanska firma) sa oni liderem w produkcji zapasowych baterii w samochodach, kiedys tworzyli zapasowe baterie dla samochodow BMW, obecnie nadal wspolpracuja z wieloma producentami samochodow. Power Bank jest w stanie podtrzymac 2 kanalowa kamere az do okolo 30godzin, przy czym ladowanie samego power banku trwa zaledwie 1godzine - tak dokladnie, wystarczy ze odpalimy nasze auto na godzine i power bank naladowany zostaje w 100%!

Ladowanie Power Banku "Cellink B" odbywa sie po przez podlaczenie go do zapalniczki 12V, natężenie prądu w trybie ladowania wynosi 7A lub 5A (jak chcemy wolniej/bezpieczniej wtedy ladowanie do 100% trwa 1h.20min.),
Power Bank jest tez bezpieczny w zimne oraz cieple dni, zostal on specjalnie zaprojektowany dla kamer samochodowych oraz do pracy w trudnych waruknach.

Uwazam, ze to bardzo ciekawa opcja, bo 1godzinne ladowanie a nastepnie uzywanie przez 40 godzin zasluguje na uwage.

specyfikacja:
(Power Bank uzywa wydajnych ogniw od producenta SAMSUNG)
Baterie wykonane w technoligii: Lithium iron phosphate (LiFePO4) odporne na temperatury (zupelnie inna technologia niz obecnie znane Li-Ion oraz Li-Polimeorwe).

srednia przyblizona liczba cykli ladowania LiFePO4 to okolo ~ 2000-3000 cykli (w teorii utrata 10% pojemnosci).
obecnie Li-Po obliczone byly na okolo 1000 cykli - z tym, ze juz po 1ladowaniu w goracy dzien mogl bym tym ostatnim...

http://samochodyelektryczne.org/testy_a ... walosc.htm

[Obrazek: cellinkspe.jpg]

[Obrazek: ddisi.jpg]

nizej zdjecia Cellink B:

[Obrazek: cellink2si.jpg]

[Obrazek: cellink2sw.jpg]

[Obrazek: 41.jpg]

Nizej z brandem LUKAS:
(Lukas to akurat producent ktory wie, ze cieple dni sa niebezpieczne dla kamer- to tez ich znaczek na tym produkcje jest bardzo dobrym znakiem)

[Obrazek: lukaslcjc.jpg]

[Obrazek: 2015112809.jpg]

wkrotce wiecej na forum...

*******************************************************************************

Koszt powerbanku Cellink B to okolo: 950zl

inne tematy o power bankach oraz opcjach zasilania kamer samochodowych na "parkingu" tutaj:

Test powerbanków, pojemność do GT550WS:
http://www.autowrzuta.pl/viewtopic.php?f=28&t=3148

Vicovation Power-PLUS [modul ladowania kamer CAR-DVR]:
viewtopic.php?f=28&t=3821&p=51813
Rozważałem go, ale jednak cena ~950 zł w porównaniu do ~130 zł za Xiaomi 20000 mAh z QC 2.0 zrobiła swoje :wink:.
Mysle, ze w 1godzine nawet QC2.0 a i nawet 3.0 nie naladuje baterii zaden power bank... :hehe:
Jednak cos za cos...7A to sporo i przewod musi byc spory i mozliwie krotki aby nic sie nie stalo (7A x 12V = 84WAT)
950, to trochę dużo....taniej wyjdzie zapasowy akumulator w bagażniku Smile

qaz

mcmac napisał(a):950, to trochę dużo....taniej wyjdzie zapasowy akumulator w bagażniku Smile

Tylko jak chcesz ladowac taki drugi aku?
Wydaje mi sie, ze wlasnie tu jest pies pogrzebany..
Ja mam alternator 160A, jednak kolejny modul nadzoru ladowania (do "obslugi" dodatkowego aku) bedzie sie 'gryzl' z elektronika w aucie - ktorej jest akurat sporo.. Rownolegle tez raczej nie da rady tego podlaczyc, szeregowo tymbardziej..
Ladowac co jakis czas prostownikiem w garazu..pomylka.
Wydaje mi sie, ze producent o tym wie..stad taka cena.
Dodam tylko ze firma produkujaca ten "power bank" nazywa sie Egen inc (Korea) ta firma wspolpracuje z firma Samsung i robia dla Samsunga baterie (czyli Samsung tylko drukuje logo na bateriach Egen).

[EDIT]

[Obrazek: 2016053119.jpg]

2-tygodnie testow i przyznam, ze jestem pod ogromnym wrazeniem wydajnosci tego power banku,

Prosty przyklad:
jade do roboty 20min a pozniej gdy gasze silnik power bank pozwala aby kamera nagrywala ponad 10godzin (bez zadnego problemu!) porownujac to z poprzednimi power bankami nawet z QC2.0 (16000mAh) to generalnie wynik nie do pobicia!

Ladowanie "do pelna" trwa niecala 1godzine i pozwala na uzywanie 1kanalowej kamery na ponad 45godzin (typu LS460W z wylaczonym ekranem), ilosc cykli ladowania tego typu baterii LiFePO4 w teorii wynosi ponad 3000 cykli, porownujac to ze zwyklymi power bankami typu Li-Poli lub Li-Ion to 300% wieksza ilosc oraz imniejsze straty.

Pomiary natezenia pradu wyszly nastepujaco:
- w trybie 7A mode, wyszlo prawie 8-10Amper! :!!!: Tutaj prowizoryczne polaczenia przewodow sa niedozwolone :!!!: Przy tak duzym prądzie przewod musi byc konkretny a polaczenie musi byc zdecydowanie lepsze niz pokazuje to nizej Techmoan na swoim filmie... :/
- W trybie ladowania 5A wyszlo prawie 6Amper (przyzwoicie jak na polaczenie typu "Styk w Zalalniczce" ale nadal sporo i mozna wyczuc lekki wzrost temperatury samej zapalniczki) zapalniczka Cellink B jest wykonana bardzo mocno siedzi bardzo solidnie a koncowy "pin" jest mocno dociskany (z wiadomej przyczyny)...ciekawostka jest fakt, ze sam Cellink B wykrywajac nawet minimalne przerwy w zasilaniu - przerywa ladowanie, i inicjalizuje "dostawe zasilania" przez okolo 10sek, aby wznowic ladowanie jak sie ustabilizuje (bezpieczne przy slabych lub luznych polaczniach).

nizej Testy techmoana:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L2YZMNrbWUg[/youtube]

jakosc wykonania jest taka, ze kiedy chcialem to otworzyc to zlamalem noz :/
...postanowilem wiec zostawic to w spokoju,
(urzadzenie nie do otworzenia).

Same przewody sa bardzo solidne i "miekkie" wiec nie powinny pekac.
Jakosc oceniam na bardzo wysoka,
jest tu tez glosniczek sygnalizujacy "start ladowania" oraz problemu z ladowaniem typu (3x pikniecie jak nastapi przerwa w zasilaniu).

Bede aktualizowac temat jak wyjda jakies ciekawe lub nieciekawe rzeczy...
obecnie wydajnosc oraz stabilna praca robi na mnie ogromne wrazenie.

Generalnie oceny tego produktu sa bardzo wysokie, a w Korei jest to najlepsze rozwiazanie na "parkingu" do zasilania kamer w samochodach.

Wielkosc Cellink B/B6 oraz Vicovation OPIA2:
Wiadomo od dawna, że jest to najlepsze rozwiązanie, dużo lepsze niż powerbanki nawet z QC 2.0, jednak cena jak na polskie warunki za duża - w UK można sobie pofolgować :wink:.
qaz napisał(a):
mcmac napisał(a):950, to trochę dużo....taniej wyjdzie zapasowy akumulator w bagażniku Smile

Tylko jak chcesz ladowac taki drugi aku?
Wydaje mi sie, ze wlasnie tu jest pies pogrzebany..
Ja mam alternator 160A, jednak kolejny modul nadzoru ladowania (do "obslugi" dodatkowego aku) bedzie sie 'gryzl' z elektronika w aucie - ktorej jest akurat sporo.. Rownolegle tez raczej nie da rady tego podlaczyc, szeregowo tymbardziej..
Ladowac co jakis czas prostownikiem w garazu..pomylka.
Wydaje mi sie, ze producent o tym wie..stad taka cena.


Moduł ładowania dodatkowego akumulatora - Separator SLA 150zł na stronie z przetwornicami
z nieoficjalnych informacji:
Thinkware robi swoja baterie ktora ma dzialac tak jak Cellink B, spodziewac sie mozna dobrze zbudowanego produktu, ale trudno powiedziec czy bedzie to konkurencja dla Cellink B z kilku powodow:
- Cellink B to rekordowo duza bateria ktora ze wzgledu na pojemnosc sprawia ograniczenia dla impotru w Europie, wiec Thinkware podobnie jak Blackvue moze robic mniejszej pojemnosci baterie aby uniknac tyhc problemow, tym samym technicznie nie doscignie poprzednika Cellinka B (Thinkware bedzie po prostu slabszy).

czekamy wiec...czas pokaze czy tak tez bedzie.
(21-02-2016, 15:22:51)mcmac950, to trochę dużo....taniej wyjdzie zapasowy akumulator w bagażniku napisał(a): [ -> ]950, to trochę dużo....taniej wyjdzie zapasowy akumulator w bagażniku Smile

Albo rozruch. Ciągniesz prąd z aku a jak w razie czego padnie to się wspomagasz tym:

[Obrazek: 608206.jpg?width=1024&height=1024&scale=...olor=white]
, niby tak mozna, ale akumulator samochodowy juz 1x gleboko wyladowany nieodwracalnie traci swoja pojamnosc, kilka takich "maratonow" i akumulator na smietnik...a kamery samochodowe wlasnie tak potrafia "dobijac" akumulatory, dochodzi tam do reakcji chemicznych podobnie jak w zwyklych bateriach, tworza sie osady na plytkach ktore separuja plytki olowiane i ostatecznie robi sie brunatna zupa....

tutaj ciekawostka, szczegolnie ilosci cykli ladowania (cycle life) sa tu cenne oraz data danego "wynalazku":
[Obrazek: energykdk.jpg]

oczywiscie data 1997 przypadajaca na tak ceniana dzisiaj technologie LiFePO4 to nic godnego pochwaly, ale patrzac ze najpierw dany wynalazek trafia do celow wojskowych, stwierdzic mozna ze chyba sieprzyjelo i cos nowego napewno jest jeszcze w drodze Big Grin