Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy jestes zadowolony z tej kamery?
TAK
NIE
Ciagle sie zastanawiam nad zakupem...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Viofo A129 [Sony Starvis IMX291 + Novatek NT96663]
Jaki tryb parkingowy masz ustawiony?

Te 15-16 sek, a wcześniej 24 sek, to na podstawie obserwacji wizualnej, czy sprawdzałeś nagrania na karcie?
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
Kolejny punkt reputacji poszedł.
Kurcze, każda opcja ma jakieś minusy.
Oba 3. LB:
- niepotrzebne wybudzanie ekranu (w nocy na parkingu niezbyt dobry pomysł)
- przerwa w nagraniu, bo w ciągu 7s może się wiele wydarzyć i nie zostać nagrane.
Kolejny minus to zakup dodatkowego kabla w opcji drugiej.
Gdyby nie ekran i przerwa byłoby idealnie. Mogło by Viofo coś nad tym pomyśleć.
A129 Plus-G   i G1WH
 
Odpowiedz
Może napiszę na jakich ustawieniach kamerki jeżdżę:Rozdzielczość-1920x1080 60fps,Bitrate-wysoka,Live Video Source-przednia kamera,Nagrywanie w pętli-10min,WDR-on,Ekspozycja-EV Front -1.0,Tryb parkingowy-on 15fps,Nagrywanie poklatkowe-off(automatycznie),Detekcja ruchu-off(automatycznie),GPS-on,Jednostka prędkości-Km/h,G sensor-on średnia czułość,Wi-Fi-off,Znacznik daty-on,Oznaczenia GPS-wszystkie,Model kamery-on,Nagrywanie audio-on,Wygaszacz ekranu-3 lub 1min,Boot Delay-5s,Data/Czas-on,Strefa czasowa-GMT+1,Częstotliwość-60Hz,Obrót o180stopni-off,Tekst na nagraniu-off,Wersja oprogramowania-A129:V1.3 Build20180730 Numer rejestracyjny,dźwięki,język i formatowanie sądzę że nie są tutaj istotne.

(01-01-2019, 16:24:31)marekelb napisał(a): Jaki tryb parkingowy masz ustawiony?

Te 15-16 sek, a wcześniej 24 sek, to na podstawie obserwacji wizualnej, czy sprawdzałeś nagrania na karcie?

Tę lukę w nagraniu zaobserwowałem podzczas odtwarzania nagrania na Tv z karty podłączonej po pendrive'a.Jako kolejną ciekawostkę to podam że zaobserwowałem że odtwarzając to co się dzieje w czasie mojej nieobecności w samochodzie,to  odtwarzanie zarejestrowanego materiału coraz to bardziej przyspiesza,jest go pojemnościowo coraz mniej i brakuje pewnych sekwencji w nagarniu
 
Odpowiedz
(01-01-2019, 16:57:33)szhifo1 napisał(a): Tę lukę w nagraniu zaobserwowałem podzczas odtwarzania nagrania na Tv z karty podłączonej po pendrive'a.Jako kolejną ciekawostkę to podam że zaobserwowałem że odtwarzając to co się dzieje w czasie mojej nieobecności w samochodzie,to  odtwarzanie zarejestrowanego materiału coraz to bardziej przyspiesza,jest go pojemnościowo coraz mniej i brakuje pewnych sekwencji w nagarniu

Brak pewnych sekwencji z doświadczenia wskazuje na graniczną wartość napięcia na akumulatorze i w połączeniu z kablem zasilającym hardwire 2 żyłowym Viofo kamera co jakiś czas włącza się i wyłącza, bo jest tam zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora.

Proponuję na początek aktualizację firmware, ale nie ze strony Viofo v1.5 tylko v1.4 (masz kilka postów wyżej).

Jeżeli masz kartę nieoryginalną, czyli podróbkę, to mogą pojawiać się problemy z zapisem na niej. Sprawdź autentyczność swojej karty.


Podobną sytuację z brakami w nagrywaniu miałem podczas testu długości działania, gdy bateria osiągnęła swoje minimum.

[Obrazek: listaplikw.png]

Na początku piszesz, że zamontowałeś "Viofo a 129 g dual", ale z ustawień wnioskuję, że nie masz tylnej kamery podłączonej. Uściślij to.

Ale i tak dobrze by było, żebyś podłączył miernik do bezpiecznika w miejscu podłączenia +12V i sprawdził jak zachowuje się napięcie począwszy od przekręcenia kluczyka przez zapłon i po zapłonie. Może w którymś momencie komputer odcina napięcie np. ze względu na słaby akumulator i kamera wyłącza się. Teraz gdybam, bo nie wiem dokładnie co się u Ciebie dzieje i jak to wygląda "na żywo". Może kamera wyłącza się i potrzebuje czas na włączenie? Widać to?


(31-12-2018, 12:13:17)lord_yabol napisał(a): Znalazłem taką informację od BCHobbyist w temacie WDR:
WDR - wide dynamic range takes 2-3 frames from 30fps reducing it to 27fps, my preference is less motion blur.

Tłumaczenie google:
WDR - szeroki zakres dynamiczny zajmuje 2-3 klatki z 30 klatek na sekundę, redukując je do 27 klatek na sekundę, moim preferowanym jest mniejsze rozmycie ruchu.

Nie zauważyłem redukcji klatek przy włączonym WDR. Robiłem test z WDR OFF i ON. Na surowych plikach z tych nagrań żaden nie ma 27 klatek.
[Obrazek: wdr.png]
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
Zaktualizowałem firmware jak zalecałeś i pojawiły się dodatkowe pozycje w ustawieniach trybu parkingowego,dałem na Low Bitrate Recording. Co do tylnej kamery to podłączam ją co rano po wejściu do samochodu no chyba że nie zabieram przedniej do domu,bo zasilanie podłączam do modułu GPS (na czas garażowania wyłączone) i rejestruje obraz normalnie.Co masz na myśli pisząc karta nieorginalna czyli podróbka? Najpierw miałem Viofo64GB ale zmieniłem na SanDisk 200GB a problem z przerwą w rejestrowaniu materiału istnieje zarówno na tej pierwszej jak i drugiej z tego co widziałem na nagraniach.Mam propozycję;karta jest zresetowana,zaktualizowana,dodałem to ustawienie trybu parkingowego jak na wstępie resztę ustawień kamerki zostawiam tak jak opisałem bo nie zgłaszałeś zastrzeżeń i jutro przetestuję na trasie,przejrzę materiał i się odezwę jaki jest efekt.
 
Odpowiedz
http://parcelsapp.com/en/tracking/LX600316545NL

Chyba wisi? Od 18 grudnia "w transporcie do kraju nadania" a u innych osób ten status trwał max 2-3 dni...
 
Odpowiedz
Witam.Podczas dzisiejszej trasy obserwowałem spadki zasilania na kamerce podczas przekręcania kluczyka w stacyjce i samego zapłonu silnika i są to równo w obu przepadkach przerwy po ok.12sek co pokrywało by się czasowo z brakiem zarejestrowanego materiału na karcie.Zmierzyłem gniazdo zasilania 12V do którego jest podpięty adapter i niezależnie czy kluczyk jest w stacyjce czy nie,czy jest w pozycji stand-by,czy w silnik jest zapalony, napięcie w gnieździe jest cały czas tak jak i w gnieździe 12V zapalniczki.Zainstalowałem kamerkę pod gniazdo zapalniczki i przetestowałem rozruch silnika podczas załączonego trybu parkingowego(tak jak na trasie)-nie zaobserwowałem zaników zasilania na kamerce co wskazywałoby że przyczyna jest od adaptera z listwy bezpieczników? Poza tym zaobserwowałem podczas odtwarzania dzisiejszego materiału z trasy że tak jak pisałeś:tryb parkingowy przy użyciu kabla dwużyłowego nie rejestruje ok. 7sek sekwencji nagrań i pojawiły się dziś jakieś dziwne 2 i 1 sekundowe urywki nagrań w trybie parkingowym których wcześniej nie widziałem.Napisz jeszcze w sprawie tych kart pamięci o których wczoraj pisałem.
 
Odpowiedz
(02-01-2019, 22:43:50)szhifo1 napisał(a): ... obserwowałem spadki zasilania na kamerce podczas przekręcania kluczyka w stacyjce i samego zapłonu silnika i są to równo w obu przepadkach przerwy po ok.12sek ...
... pojawiły się dziś jakieś dziwne 2 i 1 sekundowe urywki nagrań w trybie parkingowym których wcześniej nie widziałem.Napisz jeszcze w sprawie tych kart pamięci o których wczoraj pisałem.

Jakie masz napięcie w instalacji na wyłączonym silniku? Dokładnie. Pod co dokładnie masz podpiętą kamerę w listwie. Jaki bezpiecznik? Chodzi o to, że jeżeli akumulator jest słaby, to komputer odcina pewne urządzenia, aby prądu starczyło na rozruch.
2 i 1 sekundowe urywki wskazują właśnie na słaby akumulator, lub luźne styki i kamera restartuje się z powodu braku zasilania. Chociaż gdybyś miał luźne styki, to również podczas jazdy miałbyś to samo, a jak napisałeś występuje to tylko podczas trybu parkingowego, co jednak ewidentnie wskazuje na słaby akumulator. Kabel hardwire 2 żyłowy ma ustalone odcięcie zasilania jeżeli wykryje spadek napięcia poniżej ustalonej wartości. Masz to napisane na obudowie kabla. Np. na tym jest 11.8V i jeżeli napięcie w akumulatorze spadnie do tego poziomu, to odetnie zasilanie kamery, ale za chwilę to napięcie może podskoczyć i kamera się włączy, lecz pobór prądu kamery znowu obniży napięcie na akumulatorze itd. Stąd właśnie biorą się takie urywane nagrania.
Jeżeli chodzi o karty, to najpewniejszym wykładnikiem oryginalności karty jest zakup w pewnym i sprawdzonym sklepie. Na allegro itp można często trafić na podróbki. Sprawdź karty programem h2testw.exe. Pobierzesz go z naszego forum tutaj.

Przeczytaj ten wątek o kartach oraz ostatnie zakupy naszych kolegów. Bez porównania wizualnego z oryginalnymi, testem i weryfikacją sklepu się nie obejdzie, jeżeli chcesz się upewnić o oryginalności kart. Możesz też wrzucić fotki, ale generalnie o kartach piszemy w podanym wyżej wątku.
A, i jeszcze w grę wchodzi kompatybilność kart z kamerami, ale o tym w podanym wątku.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
Nie posiadam osobiście miernika którym mógłbym zmierzyć napięcie na stykach.Adapter jest podpięty po jedno z trzech wolnych miejsc które były na listwie o zabezpieczeniu nominalnym 10A,ja wsadziłem do przejściówki adaptera bezpiecznik 5A Co do kart pamięci to obydwie są z pewnych źródeł-Viofo sklep Videorejestratory a SanDisk MediaMarkt Jeśli chodzi o sam akumulator jet 3letni i nie zauważyłem z jego strony żadnych niedomagań co nie znaczy że nie może być przyczyną tych przerw w zasilaniu kamerki.Dzięki za bardzo treściwe odpowiedzi,będę monitorował sprawę od strony akumulatora i jak coś nowego zauważę to napiszę.
 
Odpowiedz
(03-01-2019, 00:11:24)szhifo1 napisał(a): Jeśli chodzi o sam akumulator jet 3letni i nie zauważyłem z jego strony żadnych niedomagań co nie znaczy że  nie może być przyczyną tych przerw w zasilaniu kamerki.

Pisałeś, że pracujesz jako kurier, więc wiąże się to z bardzo częstym odpalaniem silnika, a na rozruch idzie dużo prądu. Nie sądzę, żeby twoje przejazdy doładowały akumulator tak, aby zniwelować straty spowodowane rozruchem silnika. Nie widzę innej przyczyny twojego problemu.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
(03-01-2019, 00:23:04)marekelb napisał(a):
(03-01-2019, 00:11:24)szhifo1 napisał(a): Jeśli chodzi o sam akumulator jet 3letni i nie zauważyłem z jego strony żadnych niedomagań co nie znaczy że  nie może być przyczyną tych przerw w zasilaniu kamerki.

Pisałeś, że pracujesz jako kurier, więc wiąże się to z bardzo częstym odpalaniem silnika, a na rozruch idzie dużo prądu. Nie sądzę, żeby twoje przejazdy doładowały akumulator tak, aby zniwelować straty spowodowane rozruchem silnika. Nie widzę innej przyczyny twojego problemu.

Tak jako kurier tyle że w transporcie próbek medycznych i krwi,robię ponad 230 km dziennie i odległości między kontrahentami są znaczne co nie powoduje częstego wyłączania motoru,ale rozumiem co masz na myśli.
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 4 gości