Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy jestes zadowolony z tej kamery?
TAK
NIE
Ciegle sie zastanawiam...
[Wyniki ankiety]
 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VIOFO A119 [Novatek NT96660 + Omnivision OV4689]
#89
Dzisiaj VIOVO dał nowy firmware na którym wreszcie G-sensor zaczął działać na mojej kamerze Smile  Przedtem mogłem nią walić o podłogę i nic.

" Regarding G-sensor, please check below firmware, and set to high, also please notice the firmware date changed to 11.18.
Included 2 different version, I thought the "0x20" version will meet the requirement for tapping to lock the file.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2249...sensor.zip "

Są tam dwie wersje firmware : hight i highest. U mnie zadziałała dopiero ta wersja highest i to na ustawieniu G-sensora na High Sensitivity.
 
Odpowiedz
#90
za dużo błędów ma ta kamera.. ech.. może poczekam na wersję A119 z S-em i kupię, jeśli da się wyłączyć Starvis.. skutecznie mnie koledzy odstraszyliście Smile poza tym A119 ma problemy z ostrością (skrajnie lewa strona) - czy to się da programowo poprawić w ogóle?

edit: dzięki @pizdys za opracowanie jak niżej! Smile może jednak zostanę przy tym A119 Smile na razie, póki co, wstrzymam się z kupnem kamery do momentu wyjścia A119S i dopiero wtedy podejmę decyzję Smile
 
Odpowiedz
#91
@beyondthesun, jak pisal @rych33, poki co STARVIS'a nie mozna nawet wlaczyc, a tak w ogole to powinien on dzialac automatycznie (czyli jak jest juz naprawde ciemno to tryb nocny "Starvis" powinien sie wlaczyc automatycznie) bo ta matrytca tak zostala zaprojektowana...

Co do bledow, to musisz wiedziec ktore sa wazne a ktore malo istotne, wymienie nizej bledy i niedporacowania ktore najczesciej mozna spotkac w kamerach i ktore sa istotne:

od strony sprzetowej wazne jest aby:
- dobrze jak kamera ma kondensatory  (nie baterie) jak to z kazda bateria bywa, w koncu "przestanie sie ladowac" i zacznie sprawiac problemy, z kondensatorem tego problemu nie ma, bo jego ilosc cykli ladowania oraz odpornosc na wysokie letnie upaly jest ogromna (nieporownywalnie wieksza niz nawet najlepsza bateria Li-Ion), dodatkowo warto pamietac ze glebokie wyladowanie baterii moze spowodowac ich nagle puchniecie (czasem nagle w przeciagu kilku minut moze do tego dojsc) tutaj wiecej o baterii i ich wytrzymalosci w kamerach: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...3#pid92013
nizej przyklad takich uszkodzen (spuchnieta bateria):

[Obrazek: bbloat3.jpg]

w kamerze taka bateria wyglada tak (przyklad jednego z uzytkownikow tego forum @Zairon), tu na forum czesto pojawiaja sie wypowiedzi odnoszace sie wlasnie do problemow z bateiami:

[Obrazek: zdjcieasa.jpg]

@slayer:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid113702
[Obrazek: vqqrmw.jpg]

- aby kamera nie tracila ostrosci jak auto stoi na sloncu (np. na parkingu) chodzi tu o wplyw temperatury na optyczna czesc kamery (objektyw), a jak juz wysoka temperatura  ma wplyw, to aby nie byla to bardzo duza utrata "ostrosci" i aby dalo sie zobaczyc najwazniejsze informacje (np. tablice rej. z odpowiedniej odleglosci?). nizej przyklad takiej kamery ktora moze tracic ostrosc:





- wazne aby kamera dzialala stabilnie i nagrania zawsze byly zapisywane (szczegolnie ostatnie) i aby niezaleznie co sie nagralo poprzedniego dnia aby na nast. dzien sama startowala i rozpoczynala nagrywanie. Na forum pojawiaja sie takie problemy, warto formatowac regularnie karte pamieci aby tego uniknac oraz regularnie sprawdzac karte pamieci aby uniknac przykrych niespodzianek.

- mocowanie trzymalo kamere pewnie i stabilnie, niby drobiazg ale jak kamera bedzie "wibrowac" na Polskiej drodze, to jakosc nagran moze byc slaba/nieczytelna oraz z czasem sama kamera zacznie "wariowac" typu: nagrnaia G-Sensor beda podmieniac awaryjne, a sama kamera zacznie sie wieszac - bo sprzetowo zacznie "umierac" (w zaleznosci od jakosci wykonania) sa tam elementy ktore nie lubia byc poddawane ciaglym wibracjom (np Quartz'e starego typu, Masywny objektyw bedzie powodowac naprezenia - szczegolnie w jego okolicach na plycie glownej), tutaj o krysztalach rezonatorach Kwarcowych / Quartz:  http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid109808

to te elementy:
[Obrazek: ewe.jpg]

- w tej kamerze (A119) piny GPS, faktycznie moga byc powaznym problemem, szczegolnie jak kamera bedzie instalowana i demontowana codziennie w samochodzie, jak ktos liczy na dzialanie GPS i jest to mu potrzebne, to warto pamietac ze to najbardziej "wrazliwa" czesc kamery, tutaj wiecej: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid252220

nizej przyklad uszkodzonego pinu:

[Obrazek: untitlkjk.jpg]


Malo znaczace (choc mogace denerwowac) problemy:
- zle ustawiona czulosc G-Sensora (powodujaca niepotrzebne zabezpieczanie plikow...) to problem ktory moze w roznym stopniu byc powazny lub nie, bo rozne sa drogi oraz auto i zawieszenie, nie kazdy producent potrafi to odpowiednio skalibrowac... ale problem zaliczam bo malo waznych bo to w wiekszosci przypadkow mozna rozwiazac po przez aktualizacje oprogramowania.

- wypalone pixele, czy tez tez HOT pixels... to tez problem ktory w wiekszosci przypadkow nie wplynie na to aby mozna bylo odczytac np tablice rej. pojazdu w nocy... podobnie jak z g-Sensor - to kwestia oprogramowania oraz odpowiedniej kalibracji, trudno okreslic czemu Viofo nie zrobilo tego na etapie produkcji, ale problem nie jest sprzetowy (chyba ze pixele pojawiaja sie od zlego zaprojektowania kamery z uwagi na wplyw tempetarury pracujacych w srodku komponentow - ktore nagrzewaja matryce a ta zaczyna sypac "pixelami"). Pisze ze to nie jest problem sprzetowy bo choc pixele sa sprzetowo "nieaktywne/uszkodzone" to jest to normalne, i okresla to producent matrycy dopuszczajac odpowiednia ilosc takich pixeli, w fotografii cyfrowej jest to norma pod warunkiem ze na etapie produkcji zostanie wykonana odpowiednia kalibracja (polegajaca na zastapieniu wadliwego pixela nastepnym w rzedzie),
ludzkie oko i tak nie znajdzie takiego pixela na tle 2 000 000 pix (2mpx) pozostalych (1080p) zapewniam, ze to niemozliwe.

- tryb parkingowy, to temat znany od samego poczatku jak powstaly kamery samochodowe, rozne sa tryby parkingowe i rozne ograniczenia sprzetowe, jak wiemy procesor Novatek nie oferuje niczego szczegolnego w temacie sprytnego nagrywania na parkingu (ale jakosc przetwarzania obrazu jest w Novateku obecnie TOP), trudno tu szukac nagrywania z wyprzedzeniem, lub nawet "time lapse"- z dzwiekiem, ktory aktywowal by sie automatycznie, ale warto pamietac, ze nawet najbardziej zaawansowany tryb parkingowy nie zawsze zapewni na parkingu zarejestrowanie pelnej sytuacji - nie jest to takie pewne, bo kamera nawet jak rozpocznie nagrywanie 10sek przed "uderzeniem", to i tak ogranicza to czas, czyli od momentu uderzenia mija 30sek-1min i jak nie bedzie ruchu lub kolejnego "uderzenia" to kamera przelacza sie w tryb czuwania (i nie nagrywa), a "sprawca kolizji" moze akurat odjezdzac... tutaj wiecej o trybach parkingowych i przyklady: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid109330 to tez warto sie zastanowic czy pozostawienie kamery nagrywajacej w normalnym trybie nie jest bardziej oczywiste na odpowiednim parkingu (wyobraznia podpowie co jest mozliwe).
Warto tez pamietac, ze kamera wykrywa ruch na podstawie zmian swiatla w zakresie widzialnym (swiatla), a to ogromna roznica pomiedzy szeroko znanym technologiom jak np. na czujki ruchu typu PIR sensor (Passive infrared sensor), czyli jak jest ciemno lub prawie ciemno to nie mozemy liczyc, ze nasza kamera zarejestruje nawet slonia przechodzacego przed samochodem...

- kolejnym malo waznym lub w ogole nie istotnym problemem jest "dedykowany odtwarzacz filmow",
powiedzmy sobie szczerze: nagranie powinno dac sie odtwarzac bez zadnego specjalnego oprogramowania, a opcje typu GPS/Mapa/ustlenie poziomow "wychylenia" G-Sensora sa tak rzadko potrzebne w razie "kolizji" praktycznie nie ma to znaczenia...np. G-Sensor nie pozwoli okreslic "sily uderzenia" bo jego zakres max to jak rzucenie kamery z 50cm na twarda podloge (wieksze uderzenie/wysokosc wykracza po za jego zakres).

co do MAP Google itp. przeciez chyba wiemy gdzie na mapie byl wypadek, ubezpieczyciel widzac nagranie nie bedzie potrzebowac specjalnego odtwaczacza aby potwierdzic lokalizacje, oczywiscie ustalenie predkosci na podstawie GPS specjalnie dla policjanta/do sadu - ktory wmawia nam, ze jechalismy szybciej niz w rzeczywistosci, tez nie gwarantuje ze to sie nam uda, bo kamera nie ma homologacji, wiec chyba w sadzie z praw fizyki bedzie latwiej ustalic jak szybko jechalismy na podstawie przebytej drogi i czasu...

- inne problemy ktore nie wplywaja na jakosc nagran oraz na ich zapisywanie, warto samemu okreslic czy sprawia potencjany problem w przypadku "wypadku".
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#92
Smile 
A119 we mgle.
Chyba jeszcze nie było Smile



VIOFO A119S + GPS+CPL  Przód i Tył Heart 
 
Odpowiedz
#93
Dzięki Rych za nagranie z kamery w warunkach mglistych oraz za inne z ulic Szczecina. Wybieram sie niedługo z drugiego bieguna Polski, ale raczej zostawię auto w garażu tym razem:-). Nagranie wypadło dosyć dobrze jak na moje oko. Próbowałeś moze zrobic stopklatke na jednej z tablic rejestracyjnych w nocy, jak jest z czytelnością?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Odpowiedz
#94
Na autach jadących z przeciwka to nie ma szans. Ledwo można doczytać na autach stojących na poboczu. I to pod warunkiem że nie za szybko się jedzie.
Ale to chyba nie ma takiej kamery samochodowej. Jeszcze Smile
VIOFO A119S + GPS+CPL  Przód i Tył Heart 
 
Odpowiedz
#95
Zadna kamera nie uchwyci ostrego obrazu ruchu w nocy (tablice rejestracyjne etc), matryce sa zbyt malo czule aby tego dokonac i zachowsc przy tym przyzwoita jasnosc ogolna obrazu. 

Aby szanse byly wieksze na to aby cos zlapac ostro musi byc:
- czula matryca z duzym pixelem wlasnym
- jasny obiektyw typu F1.6 lub mniej (np F1.0)
- naswietlanie klatek musi byc bardzo krotkie (reczna korekcja EV na poziom ujemny zdecydowanie poprawi jakosc kosztem jasnoci)
- dobrze jak by obraz byl doswietlony mozliwie mocno swiatlami samochodu
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#96
Dzisiaj pobawiłem się ustawieniami EV w tej kamerce. Chciałem zobaczyć jak w A119 wygląda ustawienie EV a czytelność tablic rejestracyjnych.
Na początek obraz statyczny. Filmiki wrzucę przy najbliższej okazji.
W słońcu :
(Kliknij aby powiększyć)

EV 0.
[Obrazek: 8857aa183015.jpg]

EV -2.3
[Obrazek: 8048cd3482fa.jpg]

EV -1
[Obrazek: 676f4470f55b.jpg]

Z trochę mniejszej odległości :

EV 0
[Obrazek: 6c630a5f781a.jpg]

EV -1
[Obrazek: f0e88bb5b295.jpg]

W cieniu już nie jest tak różowo :

EV 0
[Obrazek: 27d568b35950.jpg]

EV -1
[Obrazek: 2b6ea3f59782.jpg]

A w nocy jest za ciemno. Już przy -2.3 prawie nie widać poboczy :

EV 0
[Obrazek: becaf77185b7.jpg]

EV -2.3
[Obrazek: 30c7ca3c1836.jpg]

Na filmach w dzień ogólnie ta kamera nie ma problemów z odczytaniem tablic. Różnice między EV 0 a -1 są tak znikome, że naprawdę trzeba się dobrze przyjrzeć. Mówię tutaj o aucie w ruchu. Gdzie raz jest jaśniej raz ciemniej.
I dochodzę do wniosku, że nie ma co się tym bawić w przypadku tej kamery. Bo to co się zyska przy lepszym oświetleniu. To się straci przy gorszym. Może jeszcze spróbuję na EV -1.3 czy nie będzie za ciemno w nocy.
GUT kamera Smile
VIOFO A119S + GPS+CPL  Przód i Tył Heart 
 
Odpowiedz
#97
Wrzuciłem ten filmik z porównań EV. Tylko że na youtube to ciężka sprawa takie porównywanie.
Przejazd na tym samym odcinku. O tej samej porze. Kilka aut jadących z przeciwka.





Przy okazji spojrzałem z ciekawości na jeden z moich starszych filmów. I na tym filmiku to jest jakaś kaszana. Kupa szumów, jakaś pikseloza na poboczach. Czy to jutube 60 fps w ogóle nie ogarnia ? Bo w oryginale film jest czyściutki i każdą tablicę można przeczytać.
Chyba go usunę. Bo to obciach dla tej kamery :
https://www.youtube.com/watch?v=YQQEGJeMahk

(Film usunąłem z powodu złej jakości po przetworzeniu przez youtube)
VIOFO A119S + GPS+CPL  Przód i Tył Heart 
 
Odpowiedz
#98
Dzięki za nagrania! Tylko te słupy stają się takie krzywe jak je mijasz.. Trochę mnie wkurza to 'rybie oko' w tej kamerce, ale cóż.. wszystkiego mieć nie można Wink
 
Odpowiedz
#99
(24-11-2016, 23:48:41)beyondthesun napisał(a): Dzięki za nagrania! Tylko te słupy stają się takie krzywe jak je mijasz.. Trochę mnie wkurza to 'rybie oko' w tej kamerce, ale cóż.. wszystkiego mieć nie można Wink

160st. lepiej by się sprawdziło na tylnej szybie. A119S ma mieć 135 st. Będzie dobrze Smile
VIOFO A119S + GPS+CPL  Przód i Tył Heart 
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 94 gości