Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy jestes zadowolony z tej kamery?
TAK
NIE
Ciagle sie zastanawiam nad zakupem...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Viofo A129 [Sony Starvis IMX291 + Novatek NT96663]
Nie wiesz ile może podziałać. To są tylko Twoje założenia, ale tak samo i ja nie wiem do końca jak to faktycznie będzie działać. Jeżeli chcesz tak zrobić, to proszę tylko o informację dla potomnych, gdyby coś się złego działo w tej konfiguracji.
 
Odpowiedz
(30-12-2018, )marekelb napisał(a): v1.4 jak i v1.42B to były firmware beta, nigdy nie pokazały się oficjalnie na stronie.
Z tym, że v1.4 była późniejsza niż v1.42B


Jak chcesz v1.4, to masz tu:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267187

Teraz wrzuciłem ten soft i kamera pokazuje go jako 1.42B
Nie pomyliłeś się z linkiem? czy mimo że to jest niby ten nowszy 1.4 to normalne że go tak wyświetla?

edit
dokładnie to pokazuje go jako 20180830
 
Odpowiedz
(31-12-2018, )jordan87 napisał(a):
(30-12-2018, )marekelb napisał(a): Jak chcesz v1.4, to masz tu:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267187
Teraz wrzuciłem ten soft i kamera pokazuje go jako 1.42B
Nie pomyliłeś się z linkiem? czy mimo że to jest niby ten nowszy 1.4 to normalne że go tak wyświetla?
edit
dokładnie to pokazuje go jako 20180830

Zgadza się.
v1.42B to 20180830
v1.4 to 20180920

Nie mój link. Co najwyżej pomylił się autor postu. Smile

v1.4 jest tutaj. Przed chwilą sprawdziłem.
 
Odpowiedz
O ustawieniach ciąg dalszy
TRYB PARKINGOWY

W związku z tym, że kamera A129 jest nowym produktem, a oprogramowanie i funkcje wciąż ewoluują, więc ciężko czasem nadążyć za aktualnymi informacjami odnośnie trybu parkingowego. Starałem się zrozumieć zasady działania tego trybu w różnych konfiguracjach i w związku z tym zrobiłem testy jego działania.

Tryby parkingowe w kamerze Viofo A129:
1. Automatyczne wykrycie zdarzenia (Auto Event Detection)
2. Nagrywanie poklatkowe (Time Lapse)
3. Nagrywanie ze zmniejszoną przepływnością 4Mb/s (Low Bitrate Recording)


Istotną rzeczą jest w jaki sposób kamera przechodzi w tryb parkingowy i na jakiej zasadzie zapisuje nagrania, a to zależy od wybranego trybu parkingowego oraz rodzaju podłączonego zasilania.

Zasilanie możemy podłączyć w dwojaki sposób:
A/ 2 żyłowym adapterem zasilania lub zasilaczem samochodowym (efekt ten sam)
B/ 3 żyłowym kablem zasilającym tzw. Viofo Hardwire Kit ACC.




Podłączenie 2 żyłowym adapterem zasilania lub zasilaczem samochodowym.

Nie ma tu znaczenia, czy podłączymy zasilanie bezpośrednio do kamery, czy do podstawki GPS.

1. Automatyczne wykrycie zdarzenia (Auto Event Detection) - kamera nie nagrywa, czuwa.

Aktywacja następuje po 90 sek (w firmware v1.5 po 5 min) od wykrycia bezczynności, tzn nagrywa jeszcze określony czas, a potem przechodzi w stan czuwania. Dioda nagrywania zaczyna cały czas migać natomiast sygnału dźwiękowego nie ma.
Dezaktywacja następuje po wykryciu zdarzenia, którym może być:
- sygnał z czujnika wstrząsów (G-Sensor),
- wykrycie ruchu w polu widzenia, ale tak naprawdę kamera nie wykrywa ruchu, tylko mierzy zmianę natężenia światła, więc np. w nocy oświetlenie przez przejeżdżający samochód może spowodować, że kamera zacznie nagrywać,
- sygnał z GPS po przekroczeniu 8 km/h.
Każde zdarzenie podczas naszej nieobecności (parking) traktowane jest tak samo jak byśmy jechali samochodem, więc nie ma żadnego powiadomienia, że coś mogło się np. w nocy wydarzyć i nie zostanie takie zdarzenie zabezpieczone przed skasowaniem.
Dezaktywacja, czyli wykrycie zdarzenia powoduje włączenie nagrywania na czas około 1,5 minuty (w firmware v1.5 - 5 min) oraz ciągłe świecenie diody nagrywania. Przy wywołaniu zdarzenia ekran nie wybudza się, pozostaje wyłączony. Jeżeli kamera nie będzie wykrywała kolejnych zdarzeń, to po tym czasie przejdzie w stan czuwania.
Minusem jest zarejestrowanie nagrania już po zdarzeniu, oraz możliwość braku nagrania, jeżeli zdarzenia nie wykryją czujniki.

2. Nagrywanie poklatkowe (Time Lapse) - kamera nie nagrywa obrazu, ani dźwięku, Jest to ciągły zapis zdjęć.

Mamy do wyboru ustawienia  1, 5, 10 klatek na sekundę, a w firmware 1.5 dodano jeszcze 2 i 3 klatki na sekundę.
Aktywacja następuje po 90 sek (w firmware v1.5 po 5 min) od wykrycia bezczynności, tzn nagrywa jeszcze określony czas, a potem przechodzi w tryb wykonywania zdjęć (Time Lapse).
Dezaktywacja następuje po wykryciu zdarzenia, którym może być:
- sygnał z czujnika wstrząsów (G-Sensor),
- sygnał z GPS po przekroczeniu 8 km/h.
Każde zdarzenie podczas naszej nieobecności (parking) traktowane jest tak samo jak byśmy jechali samochodem, więc nie ma żadnego powiadomienia, że coś mogło się np. w nocy wydarzyć i nie zostanie takie zdarzenie zabezpieczone przed skasowaniem.
Dezaktywacja, czyli wykrycie zdarzenia powoduje nagranie pliku wideo o długości około 1,5 minuty (w firmware v1.5 - 5 min) oraz ciągłe świecenie diody nagrywania. Przy wywołaniu zdarzenia ekran wybudza się. Jeżeli kamera nie będzie wykrywała kolejnych zdarzeń, to po tym czasie przejdzie z powrotem w tryb zapisu zdjęć.
Minusem jest brak nagrania dźwiękowego oraz możliwość niezarejestrowania ważnego zdarzenia, które mogłoby wystąpić w czasie pomiędzy kolejnymi zdjęciami.

3. Nagrywanie ze zmniejszoną przepływnością 4Mb/s (Low Bitrate Recording) - ciągłe nagrywanie z dźwiękiem.

Aktywacja następuje po 90 sek (w firmware v1.5 po 5 min) od wykrycia bezczynności, tzn nagrywa jeszcze określony czas w trybie jazdy, a potem przechodzi w tryb low-bitrate.
Dezaktywacja następuje po wykryciu zdarzenia, którym może być:
- sygnał z czujnika wstrząsów (G-Sensor),
- sygnał z GPS po przekroczeniu 8 km/h.
Każde zdarzenie podczas naszej nieobecności (parking) traktowane jest tak samo jak byśmy jechali samochodem, więc nie ma żadnego powiadomienia, że coś mogło się np. w nocy wydarzyć i nie zostanie takie zdarzenie zabezpieczone przed skasowaniem.
Dezaktywacja, czyli wykrycie zdarzenia powoduje nagranie pliku o długości około 1,5 minuty (w firmware v1.5 - 5 min) w trybie jazdy oraz ciągłe świecenie diody nagrywania. Przy wywołaniu zdarzenia ekran wybudza się. Jeżeli kamera nie będzie nadal wykrywać zdarzenia w trybie ciągłym, to po tym czasie przejdzie z powrotem w zapis z niską przepływnością.
Minusem jest luka czasowa trwająca około 7 sekund w momencie przełączania się trybów.



Podłączenie 3 żyłowym kablem zasilającym tzw. Viofo Hardwire Kit ACC.

Dodatkowy przewód ACC IN podłączony musi być w miejscu, gdzie pojawia się napięcie 12V po zapłonie.
Wtyczkę miniUSB należy bezwzględnie podłączyć do gniazda w kamerze, a nie w podstawce GPS. 3 żyłowy kabel hardwire podłączony do przystawki GPS będzie zachowywał się jak kabel 2 żyłowy ponieważ gniazdo miniUSB w przystawce GPS nie ma dodatkowego pinu ACC. Niedopracowanym elementem na dzień dzisiejszy jest zastosowanie wtyczki kątowej miniUSB, która zawadza o wtyczkę kamery tylnej, ale pomimo tego jest możliwość jej włożenia.

1. Automatyczne wykrycie zdarzenia (Auto Event Detection) - kamera nie nagrywa, czuwa.

Aktywacja następuje po wyłączeniu zapłonu. Przejście w tryb parkingowy powoduje wyłączenie nagrywania i przejście w stan czuwania.
Dezaktywacja następuje po uruchomieniu zapłonu.
Kamera wykrywa zdarzenia, którymi mogą być:
- sygnał z czujnika wstrząsów (G-Sensor),
- wykrycie ruchu w polu widzenia, ale tak naprawdę kamera nie wykrywa ruchu, tylko mierzy zmianę natężenia światła, więc np. w nocy oświetlenie przez przejeżdżający samochód może spowodować, że kamera zacznie nagrywać.
Każde zdarzenie podczas naszej nieobecności (parking) nie powoduje powiadomienia, że coś mogło się np. w nocy wydarzyć i nie zostanie takie zdarzenie zabezpieczone przed skasowaniem.
Wykrycie zdarzenia powoduje nagranie pliku o długości około 1,5 minuty (w firmware v1.5 - 5 min) oraz ciągłe świecenie diody nagrywania. Przy wywołaniu zdarzenia ekran nie wybudza się, pozostaje wyłączony. Jeżeli kamera nie będzie nadal wykrywać zdarzenia w trybie ciągłym, to po tym czasie przejdzie w stan czuwania.
Minusem jest zarejestrowanie nagrania już po zdarzeniu, oraz możliwość braku nagrania, jeżeli zdarzenia nie wykryją czujniki.

2. Nagrywanie poklatkowe (Time Lapse) - kamera nie nagrywa obrazu, ani dźwięku, Jest to ciągły zapis zdjęć.

Mamy do wyboru ustawienia  1, 5, 10 klatek na sekundę, a w firmware 1.5 dodano jeszcze 2 i 3 klatki na sekundę.
Aktywacja następuje po wyłączeniu zapłonu. Przejście w tryb parkingowy powoduje wyłączenie nagrywania i przejście w tryb wykonywania zdjęć (Time Lapse).
Dezaktywacja następuje po uruchomieniu zapłonu.
Minusem jest brak nagrania dźwiękowego oraz możliwość niezarejestrowania ważnego zdarzenia, które mogłoby wystąpić w czasie pomiędzy kolejnymi zdjęciami.

3. Nagrywanie ze zmniejszoną przepływnością 4Mb/s (Low Bitrate Recording) - ciągłe nagrywanie z dźwiękiem. W/g mnie najlepszy tryb parkingowy w tej kamerze.

Aktywacja następuje po wyłączeniu zapłonu. Przejście w tryb parkingowy powoduje brak ciągłości zapisu o długości około 7 sekund. Spowodowane jest to zatrzymaniem nagrywania i ponownym jego wznowieniem z niską przepływnością trybu parkingowego.
Dezaktywacja następuje po uruchomieniu zapłonu. Również w tym momencie następuje brak ciągłości zapisu o długości około 7 sekund.
Wykrycie zdarzenia w trybie parkingowym low-bitrate może być spowodowane przez czujnik wstrząsów (G-Sensor). W tym przypadku ekran wybudza się i pozostaje włączony do zakończenia nagrywania pojedynczego pliku, co jest minusem. Lepiej by było, gdyby ekran nie wybudzał się w ogóle, by nie informować nikogo o obecności kamery w pojeździe. Pomimo tego nagranie zostaje zabezpieczone przed skasowaniem.



Jednak, aby kamera działała nieprzerwanie w trybie parkingowym należy mieć świadomość tego, iż na czas pozostawienia auta należy zapewnić jej odpowiednio długo działające zasilanie.
Do tego może wystarczyć podstawowy akumulator samochodowy, jeżeli pozostawianie w trybie parkingowym nie trwa zbyt długo, gdyż w przeciwnym razie istnieje możliwość rozładowania akumulatora poniżej minimalnego napięcia i spowodowanie jego zasiarczenia, co z kolei powoduje nieodwracalne skutki jego degradacji.
Korzystając z akumulatora samochodowego można zastosować go jako dodatkowy i mieć dwa, ale nie w każdym pojeździe jest miejsce na takie rozwiązanie. Takie rozwiązanie nosi miano akumulatora hotelowego.
Można również posiłkować się niezależnym zasilaniem w postaci powerbanków różnej maści, ale te najpopularniejsze mają wady w postaci baterii litowo-jonowych, które nie dość, że długo się ładują, to jeszcze są wrażliwe na zmienne temperatury otoczenia.
Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie powerbanków grafenowych, choć te nie są aż tak popularne i dostępne, lecz rekompensują tym, iż bardzo szybko się ładują.
Na dzień dzisiejszy najlepszym rozwiązaniem, choć nie tanim, jest zastosowanie baterii LiFePo4, które właściwie przeznaczone są do takiej "roboty", a to ze względu na lepszą odporność temperaturową, szybkość ładowania, długi czas działania. Przykładem jest tu seria Cellink dość szeroko omawiana na forum.
To tak pokrótce na temat zasilania, odbiegając od tematu ustawień.

*Jeśli wkradła się gdzieś nieścisłość, proszę o informację.

 
Odpowiedz
@marekelb

Kamera jest zasilana kablem dwużyłowym z listwy bezpieczników pod schowkiem od strony pasażera,nie zauważyłem aby taka przerwa miała miejsce po przejściu z nagrywania ciągłego w tryb parkingowy,nie mam na chwilę obecną możliwości sprawdzenia miernikiem tego co zalecasz ale sprawdziłem kolejną ciekawą sytuację:mianowicie jak wchodzę do samochodu po postoju(a jest to częste bo pracuję jako kurier) to teraz od razu przekręcam kluczyk w stacyjce w pozycję stand-by zajmując się potem różnymi czynnościami "papaierkowymi" i dopiero potem ruszam, to ta przerwa w rejestracji obrazu zmniejsza się do ok.15-16sek. z tych 24  Czy może ma na to wpływ ustawienia G-sensora lub GPSa?
 
Odpowiedz
Jaki tryb parkingowy masz ustawiony?

Te 15-16 sek, a wcześniej 24 sek, to na podstawie obserwacji wizualnej, czy sprawdzałeś nagrania na karcie?
 
Odpowiedz
Kolejny punkt reputacji poszedł.
Kurcze, każda opcja ma jakieś minusy.
Oba 3. LB:
- niepotrzebne wybudzanie ekranu (w nocy na parkingu niezbyt dobry pomysł)
- przerwa w nagraniu, bo w ciągu 7s może się wiele wydarzyć i nie zostać nagrane.
Kolejny minus to zakup dodatkowego kabla w opcji drugiej.
Gdyby nie ekran i przerwa byłoby idealnie. Mogło by Viofo coś nad tym pomyśleć.
G1WH
 
Odpowiedz
Może napiszę na jakich ustawieniach kamerki jeżdżę:Rozdzielczość-1920x1080 60fps,Bitrate-wysoka,Live Video Source-przednia kamera,Nagrywanie w pętli-10min,WDR-on,Ekspozycja-EV Front -1.0,Tryb parkingowy-on 15fps,Nagrywanie poklatkowe-off(automatycznie),Detekcja ruchu-off(automatycznie),GPS-on,Jednostka prędkości-Km/h,G sensor-on średnia czułość,Wi-Fi-off,Znacznik daty-on,Oznaczenia GPS-wszystkie,Model kamery-on,Nagrywanie audio-on,Wygaszacz ekranu-3 lub 1min,Boot Delay-5s,Data/Czas-on,Strefa czasowa-GMT+1,Częstotliwość-60Hz,Obrót o180stopni-off,Tekst na nagraniu-off,Wersja oprogramowania-A129:V1.3 Build20180730 Numer rejestracyjny,dźwięki,język i formatowanie sądzę że nie są tutaj istotne.

(01-01-2019, )marekelb napisał(a): Jaki tryb parkingowy masz ustawiony?

Te 15-16 sek, a wcześniej 24 sek, to na podstawie obserwacji wizualnej, czy sprawdzałeś nagrania na karcie?

Tę lukę w nagraniu zaobserwowałem podzczas odtwarzania nagrania na Tv z karty podłączonej po pendrive'a.Jako kolejną ciekawostkę to podam że zaobserwowałem że odtwarzając to co się dzieje w czasie mojej nieobecności w samochodzie,to  odtwarzanie zarejestrowanego materiału coraz to bardziej przyspiesza,jest go pojemnościowo coraz mniej i brakuje pewnych sekwencji w nagarniu
 
Odpowiedz
(01-01-2019, )szhifo1 napisał(a): Tę lukę w nagraniu zaobserwowałem podzczas odtwarzania nagrania na Tv z karty podłączonej po pendrive'a.Jako kolejną ciekawostkę to podam że zaobserwowałem że odtwarzając to co się dzieje w czasie mojej nieobecności w samochodzie,to  odtwarzanie zarejestrowanego materiału coraz to bardziej przyspiesza,jest go pojemnościowo coraz mniej i brakuje pewnych sekwencji w nagarniu

Brak pewnych sekwencji z doświadczenia wskazuje na graniczną wartość napięcia na akumulatorze i w połączeniu z kablem zasilającym hardwire 2 żyłowym Viofo kamera co jakiś czas włącza się i wyłącza, bo jest tam zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora.

Proponuję na początek aktualizację firmware, ale nie ze strony Viofo v1.5 tylko v1.4 (masz kilka postów wyżej).

Jeżeli masz kartę nieoryginalną, czyli podróbkę, to mogą pojawiać się problemy z zapisem na niej. Sprawdź autentyczność swojej karty.


Podobną sytuację z brakami w nagrywaniu miałem podczas testu długości działania, gdy bateria osiągnęła swoje minimum.

[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/image...aplikw.png]

Na początku piszesz, że zamontowałeś "Viofo a 129 g dual", ale z ustawień wnioskuję, że nie masz tylnej kamery podłączonej. Uściślij to.

Ale i tak dobrze by było, żebyś podłączył miernik do bezpiecznika w miejscu podłączenia +12V i sprawdził jak zachowuje się napięcie począwszy od przekręcenia kluczyka przez zapłon i po zapłonie. Może w którymś momencie komputer odcina napięcie np. ze względu na słaby akumulator i kamera wyłącza się. Teraz gdybam, bo nie wiem dokładnie co się u Ciebie dzieje i jak to wygląda "na żywo". Może kamera wyłącza się i potrzebuje czas na włączenie? Widać to?


(31-12-2018, )lord_yabol napisał(a): Znalazłem taką informację od BCHobbyist w temacie WDR:
WDR - wide dynamic range takes 2-3 frames from 30fps reducing it to 27fps, my preference is less motion blur.

Tłumaczenie google:
WDR - szeroki zakres dynamiczny zajmuje 2-3 klatki z 30 klatek na sekundę, redukując je do 27 klatek na sekundę, moim preferowanym jest mniejsze rozmycie ruchu.

Nie zauważyłem redukcji klatek przy włączonym WDR. Robiłem test z WDR OFF i ON. Na surowych plikach z tych nagrań żaden nie ma 27 klatek.
[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/images/wdr.png]
 
Odpowiedz
Zaktualizowałem firmware jak zalecałeś i pojawiły się dodatkowe pozycje w ustawieniach trybu parkingowego,dałem na Low Bitrate Recording. Co do tylnej kamery to podłączam ją co rano po wejściu do samochodu no chyba że nie zabieram przedniej do domu,bo zasilanie podłączam do modułu GPS (na czas garażowania wyłączone) i rejestruje obraz normalnie.Co masz na myśli pisząc karta nieorginalna czyli podróbka? Najpierw miałem Viofo64GB ale zmieniłem na SanDisk 200GB a problem z przerwą w rejestrowaniu materiału istnieje zarówno na tej pierwszej jak i drugiej z tego co widziałem na nagraniach.Mam propozycję;karta jest zresetowana,zaktualizowana,dodałem to ustawienie trybu parkingowego jak na wstępie resztę ustawień kamerki zostawiam tak jak opisałem bo nie zgłaszałeś zastrzeżeń i jutro przetestuję na trasie,przejrzę materiał i się odezwę jaki jest efekt.
 
Odpowiedz
http://parcelsapp.com/en/tracking/LX600316545NL

Chyba wisi? Od 18 grudnia "w transporcie do kraju nadania" a u innych osób ten status trwał max 2-3 dni...
 
Odpowiedz
Witam.Podczas dzisiejszej trasy obserwowałem spadki zasilania na kamerce podczas przekręcania kluczyka w stacyjce i samego zapłonu silnika i są to równo w obu przepadkach przerwy po ok.12sek co pokrywało by się czasowo z brakiem zarejestrowanego materiału na karcie.Zmierzyłem gniazdo zasilania 12V do którego jest podpięty adapter i niezależnie czy kluczyk jest w stacyjce czy nie,czy jest w pozycji stand-by,czy w silnik jest zapalony, napięcie w gnieździe jest cały czas tak jak i w gnieździe 12V zapalniczki.Zainstalowałem kamerkę pod gniazdo zapalniczki i przetestowałem rozruch silnika podczas załączonego trybu parkingowego(tak jak na trasie)-nie zaobserwowałem zaników zasilania na kamerce co wskazywałoby że przyczyna jest od adaptera z listwy bezpieczników? Poza tym zaobserwowałem podczas odtwarzania dzisiejszego materiału z trasy że tak jak pisałeś:tryb parkingowy przy użyciu kabla dwużyłowego nie rejestruje ok. 7sek sekwencji nagrań i pojawiły się dziś jakieś dziwne 2 i 1 sekundowe urywki nagrań w trybie parkingowym których wcześniej nie widziałem.Napisz jeszcze w sprawie tych kart pamięci o których wczoraj pisałem.
 
Odpowiedz
(02-01-2019, )szhifo1 napisał(a): ... obserwowałem spadki zasilania na kamerce podczas przekręcania kluczyka w stacyjce i samego zapłonu silnika i są to równo w obu przepadkach przerwy po ok.12sek ...
... pojawiły się dziś jakieś dziwne 2 i 1 sekundowe urywki nagrań w trybie parkingowym których wcześniej nie widziałem.Napisz jeszcze w sprawie tych kart pamięci o których wczoraj pisałem.

Jakie masz napięcie w instalacji na wyłączonym silniku? Dokładnie. Pod co dokładnie masz podpiętą kamerę w listwie. Jaki bezpiecznik? Chodzi o to, że jeżeli akumulator jest słaby, to komputer odcina pewne urządzenia, aby prądu starczyło na rozruch.
2 i 1 sekundowe urywki wskazują właśnie na słaby akumulator, lub luźne styki i kamera restartuje się z powodu braku zasilania. Chociaż gdybyś miał luźne styki, to również podczas jazdy miałbyś to samo, a jak napisałeś występuje to tylko podczas trybu parkingowego, co jednak ewidentnie wskazuje na słaby akumulator. Kabel hardwire 2 żyłowy ma ustalone odcięcie zasilania jeżeli wykryje spadek napięcia poniżej ustalonej wartości. Masz to napisane na obudowie kabla. Np. na tym jest 11.8V i jeżeli napięcie w akumulatorze spadnie do tego poziomu, to odetnie zasilanie kamery, ale za chwilę to napięcie może podskoczyć i kamera się włączy, lecz pobór prądu kamery znowu obniży napięcie na akumulatorze itd. Stąd właśnie biorą się takie urywane nagrania.
Jeżeli chodzi o karty, to najpewniejszym wykładnikiem oryginalności karty jest zakup w pewnym i sprawdzonym sklepie. Na allegro itp można często trafić na podróbki. Sprawdź karty programem h2testw.exe. Pobierzesz go z naszego forum tutaj.

Przeczytaj ten wątek o kartach oraz ostatnie zakupy naszych kolegów. Bez porównania wizualnego z oryginalnymi, testem i weryfikacją sklepu się nie obejdzie, jeżeli chcesz się upewnić o oryginalności kart. Możesz też wrzucić fotki, ale generalnie o kartach piszemy w podanym wyżej wątku.
A, i jeszcze w grę wchodzi kompatybilność kart z kamerami, ale o tym w podanym wątku.
 
Odpowiedz
Nie posiadam osobiście miernika którym mógłbym zmierzyć napięcie na stykach.Adapter jest podpięty po jedno z trzech wolnych miejsc które były na listwie o zabezpieczeniu nominalnym 10A,ja wsadziłem do przejściówki adaptera bezpiecznik 5A Co do kart pamięci to obydwie są z pewnych źródeł-Viofo sklep Videorejestratory a SanDisk MediaMarkt Jeśli chodzi o sam akumulator jet 3letni i nie zauważyłem z jego strony żadnych niedomagań co nie znaczy że nie może być przyczyną tych przerw w zasilaniu kamerki.Dzięki za bardzo treściwe odpowiedzi,będę monitorował sprawę od strony akumulatora i jak coś nowego zauważę to napiszę.
 
Odpowiedz
(03-01-2019, )szhifo1 napisał(a): Jeśli chodzi o sam akumulator jet 3letni i nie zauważyłem z jego strony żadnych niedomagań co nie znaczy że  nie może być przyczyną tych przerw w zasilaniu kamerki.

Pisałeś, że pracujesz jako kurier, więc wiąże się to z bardzo częstym odpalaniem silnika, a na rozruch idzie dużo prądu. Nie sądzę, żeby twoje przejazdy doładowały akumulator tak, aby zniwelować straty spowodowane rozruchem silnika. Nie widzę innej przyczyny twojego problemu.
 
Odpowiedz
(03-01-2019, )marekelb napisał(a):
(03-01-2019, )szhifo1 napisał(a): Jeśli chodzi o sam akumulator jet 3letni i nie zauważyłem z jego strony żadnych niedomagań co nie znaczy że  nie może być przyczyną tych przerw w zasilaniu kamerki.

Pisałeś, że pracujesz jako kurier, więc wiąże się to z bardzo częstym odpalaniem silnika, a na rozruch idzie dużo prądu. Nie sądzę, żeby twoje przejazdy doładowały akumulator tak, aby zniwelować straty spowodowane rozruchem silnika. Nie widzę innej przyczyny twojego problemu.

Tak jako kurier tyle że w transporcie próbek medycznych i krwi,robię ponad 230 km dziennie i odległości między kontrahentami są znaczne co nie powoduje częstego wyłączania motoru,ale rozumiem co masz na myśli.
 
Odpowiedz
Ja bym mimo to dla pewności sprawdził co jakiś czas napięcie na akumulatorze. Szczególnie jak postoi oraz podczas rozruchu silnika. Jeśli jest obsługowy to zajrzeć jak poziom, czy nie jest sucho.
Wszystko to by wykluczyć winę akumulatora. Jak tu kiedyś pizdys pisał, żeby odzyskać prąd na 1 rozruch trzeba 15-20min jazdy.

Co do miernika, warto kupić bo się kiedyś przyda. Sam ostatnio wymieniłem stary miernik na UNI-T UT33A+ (55zł niewielka cena)
G1WH
 
Odpowiedz
Ja raczej bym się doszukiwał spadków napięcia na wszelkich stykach (wsuwkach), oraz ewentualnie zbyt cienkich/długich kabelkach od zasilacza do kamerki.
Nie zasuwam !    Prędkość zabija !    Włącz myślenie.
Nie skreślaj życia tak prędko !    Żyj i pozwól żyć innym !
 
Odpowiedz
(03-01-2019, )hsurim napisał(a): Ja raczej bym się doszukiwał spadków napięcia na wszelkich stykach (wsuwkach), oraz ewentualnie zbyt cienkich/długich kabelkach od zasilacza do kamerki.
Gdyby tak było, to podczas jazdy również byłyby takie przerwania, ale to występuje wyłącznie w trybie parkingowym.
 
Odpowiedz
Nie można wykluczyć żadnej hipotetycznej przyczyny. Podczas jazdy, pracuje alternator a podczas rozruchu, jest spadek napięcia.

Osobiście zacząłbym od oczyszczenia klem akumulatora i sprawdzenia połączenia 'grubej' masy.
Potem prześledziłbym połączenia od + akumulatora do bezpieczników.
Nie zasuwam !    Prędkość zabija !    Włącz myślenie.
Nie skreślaj życia tak prędko !    Żyj i pozwól żyć innym !
 
Odpowiedz
  


Skocz do: