Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: czy jestes zadowolony z tej baterii na ogniwach LiFePO4, ktorej?
TAK [Cellink B, NEO6, NEO9, PRO]
TAK [Blackvue B-124]
TAK [IROAD POWER PACK / GPACK]
NIE jestem zadowolony...
ciagle sie zastanawiam...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cellink B [Power Bank zaprojektowany dla kamer CAR DVR]
Przy podłączeniu zasilania bezpośrednio do akumulatora i sygnały z ACC na wtyczce wejściowej, skąd Cellink wie, że ma rozpocząć ładowanie dopiero po otrzymaniu sygnału z ACC?

W Black-Vue nie widzę opcji która wstrzymywałaby ładowanie do czasu otrzymania sygnału z ACC.

Problem wynika z kłopotów z podłączeniem zasilania ze skrzynki bezpieczników. Wszystkie dostępne bypassy mają przewody AWG16 a do zasilania power banku powinien być AWG14. Abstrahując od zakazu robienia "wąskich gardeł" cieńszymi przewodami, AWG14 nadaje się maksymalnie do 10A a pobór będzie większy. Rozwiązaniem byłoby podłączenie się bezpośrednio do znajdującego się w bagażniku akumulatora. Wtedy jednak power bank wyczerpie akumulator. Moje próby i pomiary wykazały bowiem, ze Black Vue ładuje się nawet przy wyłączonym silniku (co z kolei jest z innych przyczyn pożądane)...
 
Odpowiedz
Cellink jest podpiety do ladowania przez bezpiecznik zasilany po kluczyku. Tym samym jak cellink dostanie napiecie do ladowania daje sygnal acc

Gdybys podlaczyl.ladowanie cellinka na stale to mialbys caly czas rozladowany aku i tym samym brak sygnalu acc
 
Odpowiedz
(10-03-2019, 18:15:19)luk4as napisał(a): Cellink jest podpiety do ladowania przez bezpiecznik zasilany po kluczyku. Tym samym jak cellink dostanie napiecie do ladowania daje sygnal acc

Gdybys podlaczyl.ladowanie cellinka na stale to mialbys caly czas rozladowany aku i tym samym brak sygnalu acc

Chodzi mi o takie rozwiązanie, prezentowane tutaj na forum:
[Obrazek: attachment.php?aid=280]
Skąd przy takim połączeniu Cellink wie, że ma czekać z ładowaniem na sygnał zapłonu / ACC?


Załączone pliki Miniatury
   
 
Odpowiedz
(10-03-2019, 18:38:09)skansen napisał(a): Skąd przy takim połączeniu Cellink wie, że ma czekać z ładowaniem na sygnał zapłonu / ACC?

Nie rozumiem pytania. Tak producent zaprogramował Cellink-a i tak działa. Co tu roztrząsać?
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje pytanie. Cellink neo9 masz podpiete na stale zasilanie. Cellink nie kaduje sie bo kabel plus do cellinka ma otwarty obwod poprzez przekaznik. Po podaniu przez stacyjke sygnalu na acc przekaznik sie zamyka. Po zabraniu stacyjki znika sygnal acc i przekaznik sie otwiera i znow brak ladowania
 
Odpowiedz
Z posta @pizdys :

(03-08-2018, 22:02:57)pizdys napisał(a): [Obrazek: 2018080319.jpg]
Zielony: Jest to opcjonalny przewod wejsciowy (pomimo ze jest on z "wyjscia" Cellinka) jest to sygnalowy przewod dla Cellinka ktory uzywaja tylko wybrane modele Cellinka typu Cellink PRO, NEO9
a dokladniej jak na Zielonym pojawi sie +12V z tego samego zrodla zasilania do ktorego jest podlaczony cellink, to po okolo 7sek bateria rozpocznie proces ladowania, ale to dotyczy tylko wybranych modeli Cellinka duzej mocy (PRO 15A, NEO9).
wynika, że jest to opcjonalny przewód, a więc można podłączyć bez niego.
Skoro jest to przewód opcjonalny to "skądś" Cellink musi wiedzieć, czy ma czekać z ładowaniem na sygnał z tego przewodu, czy nie. Czy ustawia się to na apce?

Zastanawiam się po prostu, czy ten zielony kabel mogę zastosować w B-124...
 
Odpowiedz
@skansen nie do konca zrozumiales a @pizdys uzyl troszke niedobrego okreslenia. Opcjonalny w tym kontekscie znaczy ze wystepuje tylko w neo9 i pro 15a i bez tego kabla cellink sie nie laduje. Neo 6 i b-124 ma inna elektronike nie ma zabezpieczen jak w wyzszych modelach itd.

Poczytaj caly watek i bedziesz wiedzial
 
Odpowiedz
(10-03-2019, 21:40:17)luk4as napisał(a): @skansen nie do konca zrozumiales a @pizdys uzyl troszke niedobrego okreslenia. Opcjonalny w tym kontekscie znaczy ze wystepuje tylko w neo9 i pro 15a i bez tego kabla cellink sie nie laduje. Neo 6 i b-124 ma inna elektronike nie ma zabezpieczen jak w wyzszych modelach itd.

OK, czyli nie ma tej opcji w Neo6 / B-124. W takim razie rozważę załatwienie tego zewnętrznym przekaźnikiem...
 
Odpowiedz
Niedawno szukałem danych potrzebnych do wykonania kabla do power banku, mam nadzieję, że poniższe informacje okażą się przydatne.

Dołączany do Black-Vue B-124 kabel to rozwiązanie dwuprzewodowe. Jeśli chcemy zastosować połączenie trzyprzewodowe, żeby np. podłączyć Viofo Hardwire wówczas do wyboru mamy zakup kabla Dashcam hardwiring power cable (3 wired) (długość 3m, cena na stronie producenta 9,99USD)
[Obrazek: attachment.php?aid=285]
albo wykonanie kabla samemu. W tym celu należy zakupić:

Plastikowy wtyk  MOLEX 43645-0400 Wtyk; przewód-płytka; żeńskie; Micro-Fit 3.0; 3mm; PIN:4 w cenie 2,88zł/2szt.
[Obrazek: attachment.php?aid=284]
Styki MOLEX 43030-0007 Styk; żeńskie; 0,205÷0,519mm2; Rozmiar:24AWG-20AWG; cynowany  ROH w cenie 2,95zł/10szt. 
[Obrazek: attachment.php?aid=286]
Możemy połączyć styki bezpośrednio z kablem Hardwire albo przedłużyć kabel dodatkowym przewodem np. 20AWG (taka grubość jest w Viofo Hardwire).
Jeśli kupimy styki luzem musimy je zacisnąć. Styki możemy zacisnąć zaciskarką lub przy użyciu narzędzi ogólnego stosowania (kombinerki, obcążki). Drugie rozwiązanie wymaga jednak pewnej wprawy. Alternatywnie możemy więc kupić przewody z zarobionymi stykami np.
Styki MOLEX 79758-0010 Styk; żeńskie; Rozmiar:20AWG; Micro-Fit 3.0; cynowany w cenie 3,49zł/szt.
[Obrazek: attachment.php?aid=283]


Załączone pliki Miniatury
               
 
Odpowiedz
W weekend zamontowałem kamerę wraz zasilaniem w kolejnym samochodzie. Szczegły montażu samej kamery opisałem szczegółowo w wątku Gdzie zainstalowales swoja kamere? [galeria użytkownikow autowrzuta]. Limit zdjęć nie pozwolił mi natomiast opisać szczegółowo samego zasilania, co niniejszym czynię.

Samochód to Infiniti Q50 hybrid. W bagażniku znajduje się dodatkowa skrzynka bezpieczników. Część obwodów jest zasilana tylko gdy samochód jest uruchomiony a część cały czas. Udało mi się znaleźć puste gniazdo bezpieczników zasilane tylko przy uruchomionym napędzie. 

Jako lokalizację power banka wybrałem przestrzeń pod wykładziną bagażnika - udało się w niej całkiem fajnie wpasować zasilacz:
[Obrazek: attachment.php?aid=296]

Zakupiłem odpowiednie wtyczki i kabel silikonowy AWG 18, który przeprowadziłem z bagażnika do kabiny. Viofo Hardwire Kit udało mi się schować w okolicach tylnej kanapy. Jako, że miałem dobrej jakości kabel silikonowy skróciłem fabryczny kabel od Viofo Hardwire Kit:

[Obrazek: attachment.php?aid=295]

Pozostało wówczas jeszcze podłączenie do skrzynki bypassem bezpieczników i przewodu masowego:
[Obrazek: attachment.php?aid=297]


Oraz zamontowanie wszystkich osłon z powrotem - tu widok do przy otwartej klapce:

[Obrazek: attachment.php?aid=299]

Jeśli zestaw będzie funkcjonował prawidłowo zamierzam skrócić kabel zasilający power bank (na zdjęciach widać zwinięty nadmiar). Na razie testuje zestaw w trybie obniżonego poboru prądu (Cigarrette).


Załączone pliki Miniatury
                   
 
Odpowiedz
@skansen, świetna robota (montaż kamerki także), brawo. :-)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Dawid Lorenz

Wideorejestratory24.pl
Wideorejestratory.pl
Z kuponem AUTOWRZUTA forumowicze kupują taniej :-)
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości