Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: czy jestes zadowolony z tej baterii na ogniwach LiFePO4, ktorej?
TAK [Cellink B, NEO6, NEO9, PRO]
TAK [Blackvue B-124]
TAK [IROAD POWER PACK / GPACK]
NIE jestem zadowolony...
ciagle sie zastanawiam...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cellink B [Power Bank zaprojektowany dla kamer CAR DVR]
(02-07-2019, 17:46:46)bodino napisał(a):
(02-07-2019, 16:09:47)pizdys napisał(a):
(02-07-2019, 12:04:45)Widmo.SG napisał(a): Druga sprawa, kupić w PL i zamówić kuriera co wyśle do Ciebie (odbierze towar od sprzedawcy i nada), jak tak bardzo zależy Ci na sprzęcie.

Tak moze byc. ale jest duze ryzyko ze towar nie dojdzie bo w wielu krajach skanuja przesylki na wypadek "niebezpiecznych" baterii i innych zagrozen... przesylka baterii z PL do UK moze byc objeta restrykcjami...
zostanie zniszczona i nie odzyska kasy ani wysylajacy ani odbiorca (bo regulamin czesto mowi ze w przypadku baterii nie ma zadnych "odszkodowan").
Włśnie "baterii" a nie kondensatorów które są w w/w kamerce, i tego nie mogę zrozumieć...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Wątek jest o "baterii" a nie kamerce...
 
Odpowiedz
Kondensatory jak mi wiadomo nie sa pod zadna restrykcja,
chyba ze sie trafi nagorliwy celnik/przewoznik, z duzym kredytem mieszkaniowym na karku i rodzina na utrzymaniu, bez zadnych innych zyciowych ambicji, to wtedy moze probowac sie "wykazac" w pracy i odrzucac kamery z kondensatorami.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
Witam.
Mam Cellink NEO9.
Mam niektóre wątpliwości dotyczące kwestii bezpieczeństwa związane z okablowaniem do ładowania Cellink'a.
I mam parę pytań laika Smile

1. Opcja ładowania bezpośrednio od akumulatora samochodowego
- jeśli prąd ładowania max 15A, to dlaczego jest bezpiecznik w komplecie 40A
- jaki powinny być przewód do ładowania (parametry przewodu i maksymalny prąd pracy, bo mam wątpliwości, że ten z zestawu wytrzyma i 20A)

2. Opcja ładowania od skrzynki bezpieczników
- jeśli prąd ładowania 15A (w trybie higt), czy takie warunki spełnia przewód samego By-Pass z zestawu te kilkanaście cm, jaki on ma maksymalny prąd pracy?)

Bardzo dziękuję za wytłumaczenie i info Smile
 
Odpowiedz
Spójrz np tu.
Generalnie trzeba się sugerować oznaczeniem AWG. Na przewodach powinno być takie oznaczenie, a jeśli nie ma, to mierzyć średnicę przewodu bez izolacji, lub znać jego przekrój.
Prawdopodobnie ten bezpiecznik 40A może być za duży w stosunku do oryginalnego przewodu, ale mogę się teraz mylić, bo nie mam go pod ręką. W sumie bezpiecznik 20A w zupełności wystarczy.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
Max bezpiecznik z zasady ma byc 2x wiekszy niz prad jaki ma tam plynac (15A x 2 = 30A), 40A to tyle aby zniosl to przewod oraz ewentualne zwarcie Cellinka, troche duzy, ale przewod jest na tyle gruby aby na zwarciu nawet 50A spalic.

Przewod cellinka ma jak pamietam 14Awg.
Zlacza callinka to XT60 zniosa 60A

Bezpiecznik 20A bedzie graniczyl z pradem w obiegu i mogloby dojsc do stopienia sie bezpiecznika podczas normalnej pracy.

[Obrazek: gallery131.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(14-07-2019, 14:01:16)pizdys napisał(a): Max bezpiecznik z zasady ma byc 2x wiekszy ...

I to jest odpowiedź człowieka, który zna się na tym chyba najlepiej na tym forum, więc tego się trzymaj.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
Dzięki za pomoc.

14AWG - maksymalny prąd do 20-25A, czy w przypadku zwarcia, zaczną topić się najpierw przewody, a nie bezpiecznik 40A


Jeżeli samemu zrobić taki przewód do Cellink
Nie będzie nadmiar taki przewód silikonowy z przekrojem 2,50mm2?
I tam danych wynika że Max. prąd: 36A (bezpiecznik nadal mamy 40A), a patrząc na przekrój to jest AWG 10

http://sklep.jbc.com.pl/9050250-rt-przew...-2191.html
 
Odpowiedz
Na tej dlugosci i zwarciu ten przewod bez problemu spali 50A,
Natomiast w/g specyfikacji nie powinien utrzymywac (pracowac) wiecej niz 15-20A bo straty na 2metrach zaczna przekladac sie na cieplo i przewod zacznie powoli sie nagrzewac, w konsekwencji topic.

Jezeli przewod bedzie miec 100metrow to straty na jego koncach przy 40Amp beda tak duze ze faktycznie byc moze zacząby sie nagrzewac caly (razem z bezpiecznikiem).

Zanim przewod zacznie sie topic i nagrzewac musi to w pierwszej kolejnosci zniesc bezpiecznik, pozniej caly przewod
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
Witam ponownie, pytanie o baterię bo widzę ,że coś przeoczyłem.. Zestaw Blackvue b-124, hardwire kit 3 żyłowy, Viofo A129 Duo. Jeszcze nie zainstalowane, niedługo miałem jechać,ale tak dzisiaj popatrzyłem, próbowałem to wszystko wzrokowo ogarnąć Wink , żaden ze mnie specjalista, ale zauważyłem ,że brakuje odpowiedniego kabla do baterii, tj. tego gdzie jest napisane 'dashcam lub w niektórych input' tzn. jakiś kabel jest, ale nijak nie wygląda żeby pasował do Viofo, i wygląda jak do zapalniczki 'przejściówka'?
Teraz pytanie co w związku z tym, jak powinien wyglądać ten kabel? Czy jak powiem elektrykowi,że nie mam tego kabla powinien coś wskórać? Czy trzeba zamówić gdzieś? Gdybym miale cellinka ,a nie było, to tam zobaczyłem teraz dopiero,że taki kabel chyba jest..? Także proszę o podpowiedź lub linki, mogą być także do zagranicznych serwisów, jak taki kabel wygląda? Czy to musi być konkretnie do Viofo? Chciałbym wiedzieć coś więcej zanim pojadę do elektryka, z góry dziękuję.
 
Odpowiedz
kupiłbyś Cellink Neo i nie miałbys problemy, a tak kupileś Blackvue i dostaleś okrojoną wersję Cellinka Neo
 
Odpowiedz
(21-07-2019, 23:15:50)Bodom napisał(a): Witam ponownie, pytanie o baterię bo widzę ,że coś przeoczyłem.. Zestaw Blackvue b-124, hardwire kit 3 żyłowy, Viofo A129 Duo. Jeszcze nie zainstalowane, niedługo miałem jechać,ale tak dzisiaj popatrzyłem, próbowałem to wszystko wzrokowo ogarnąć Wink , żaden ze mnie specjalista, ale zauważyłem ,że brakuje odpowiedniego kabla do baterii, tj. tego gdzie jest  napisane 'dashcam lub w niektórych input' tzn. jakiś kabel jest, ale nijak nie wygląda żeby pasował do Viofo, i wygląda jak do  zapalniczki 'przejściówka'?

Potrzebujesz kabla/przejściówki łączącego Viofo Hardwire Kit z power bankiem. Potrzebny jest albo firmowy kabel, albo kabel własnej roboty, więcej napisałem tutaj.

(22-07-2019, 09:13:57)luk4as napisał(a): kupiłbyś Cellink Neo i nie miałbys problemy, a tak kupileś Blackvue i dostaleś okrojoną wersję Cellinka Neo

Łatwo pisać, trudniej kupić. Cellink nie był dostępny w kraju (anglojęzycznym, bliższe szczegóły to tajemnica)  w którym pytający przebywa.
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 4 gości