Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: czy jestes zadowolony z tej baterii na ogniwach LiFePO4, ktorej?
TAK [Cellink B, NEO6, NEO9, PRO]
TAK [Blackvue B-124]
TAK [IROAD POWER PACK / GPACK]
NIE jestem zadowolony...
ciagle sie zastanawiam...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Cellink B [Power Bank zaprojektowany dla kamer CAR DVR]
Spójrz np tu.
Generalnie trzeba się sugerować oznaczeniem AWG. Na przewodach powinno być takie oznaczenie, a jeśli nie ma, to mierzyć średnicę przewodu bez izolacji, lub znać jego przekrój.
Prawdopodobnie ten bezpiecznik 40A może być za duży w stosunku do oryginalnego przewodu, ale mogę się teraz mylić, bo nie mam go pod ręką. W sumie bezpiecznik 20A w zupełności wystarczy.
 
Odpowiedz
Max bezpiecznik z zasady ma byc 2x wiekszy niz prad jaki ma tam plynac (15A x 2 = 30A), 40A to tyle aby zniosl to przewod oraz ewentualne zwarcie Cellinka, troche duzy, ale przewod jest na tyle gruby aby na zwarciu nawet 50A spalic.

Przewod cellinka ma jak pamietam 14Awg.
Zlacza callinka to XT60 zniosa 60A

Bezpiecznik 20A bedzie graniczyl z pradem w obiegu i mogloby dojsc do stopienia sie bezpiecznika podczas normalnej pracy.

[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/image...ery131.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/images/untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(14-07-2019, )pizdys napisał(a): Max bezpiecznik z zasady ma byc 2x wiekszy ...

I to jest odpowiedź człowieka, który zna się na tym chyba najlepiej na tym forum, więc tego się trzymaj.
 
Odpowiedz
Dzięki za pomoc.

14AWG - maksymalny prąd do 20-25A, czy w przypadku zwarcia, zaczną topić się najpierw przewody, a nie bezpiecznik 40A


Jeżeli samemu zrobić taki przewód do Cellink
Nie będzie nadmiar taki przewód silikonowy z przekrojem 2,50mm2?
I tam danych wynika że Max. prąd: 36A (bezpiecznik nadal mamy 40A), a patrząc na przekrój to jest AWG 10

http://sklep.jbc.com.pl/9050250-rt-przew...-2191.html
 
Odpowiedz
Na tej dlugosci i zwarciu ten przewod bez problemu spali 50A,
Natomiast w/g specyfikacji nie powinien utrzymywac (pracowac) wiecej niz 15-20A bo straty na 2metrach zaczna przekladac sie na cieplo i przewod zacznie powoli sie nagrzewac, w konsekwencji topic.

Jezeli przewod bedzie miec 100metrow to straty na jego koncach przy 40Amp beda tak duze ze faktycznie byc moze zacząby sie nagrzewac caly (razem z bezpiecznikiem).

Zanim przewod zacznie sie topic i nagrzewac musi to w pierwszej kolejnosci zniesc bezpiecznik, pozniej caly przewod
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/images/untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
Witam ponownie, pytanie o baterię bo widzę ,że coś przeoczyłem.. Zestaw Blackvue b-124, hardwire kit 3 żyłowy, Viofo A129 Duo. Jeszcze nie zainstalowane, niedługo miałem jechać,ale tak dzisiaj popatrzyłem, próbowałem to wszystko wzrokowo ogarnąć Wink , żaden ze mnie specjalista, ale zauważyłem ,że brakuje odpowiedniego kabla do baterii, tj. tego gdzie jest napisane 'dashcam lub w niektórych input' tzn. jakiś kabel jest, ale nijak nie wygląda żeby pasował do Viofo, i wygląda jak do zapalniczki 'przejściówka'?
Teraz pytanie co w związku z tym, jak powinien wyglądać ten kabel? Czy jak powiem elektrykowi,że nie mam tego kabla powinien coś wskórać? Czy trzeba zamówić gdzieś? Gdybym miale cellinka ,a nie było, to tam zobaczyłem teraz dopiero,że taki kabel chyba jest..? Także proszę o podpowiedź lub linki, mogą być także do zagranicznych serwisów, jak taki kabel wygląda? Czy to musi być konkretnie do Viofo? Chciałbym wiedzieć coś więcej zanim pojadę do elektryka, z góry dziękuję.
 
Odpowiedz
kupiłbyś Cellink Neo i nie miałbys problemy, a tak kupileś Blackvue i dostaleś okrojoną wersję Cellinka Neo
 
Odpowiedz
(21-07-2019, )Bodom napisał(a): Witam ponownie, pytanie o baterię bo widzę ,że coś przeoczyłem.. Zestaw Blackvue b-124, hardwire kit 3 żyłowy, Viofo A129 Duo. Jeszcze nie zainstalowane, niedługo miałem jechać,ale tak dzisiaj popatrzyłem, próbowałem to wszystko wzrokowo ogarnąć Wink , żaden ze mnie specjalista, ale zauważyłem ,że brakuje odpowiedniego kabla do baterii, tj. tego gdzie jest  napisane 'dashcam lub w niektórych input' tzn. jakiś kabel jest, ale nijak nie wygląda żeby pasował do Viofo, i wygląda jak do  zapalniczki 'przejściówka'?

Potrzebujesz kabla/przejściówki łączącego Viofo Hardwire Kit z power bankiem. Potrzebny jest albo firmowy kabel, albo kabel własnej roboty, więcej napisałem tutaj.

(22-07-2019, )luk4as napisał(a): kupiłbyś Cellink Neo i nie miałbys problemy, a tak kupileś Blackvue i dostaleś okrojoną wersję Cellinka Neo

Łatwo pisać, trudniej kupić. Cellink nie był dostępny w kraju (anglojęzycznym, bliższe szczegóły to tajemnica)  w którym pytający przebywa.
 
Odpowiedz
Witam, dokładnie chciałem cellinka, ale ślad po nim zaginął, także już myślałem ,że w ogóle nic nie będę mógł kupić bo A:albo nie było, B: wysyłka to Twojego kraju jest niemożliwa.  Wtedy przypadkiem w jednym ze sklepów zobaczyłem ,że mają blackvue, który mnie może 'uratować', tylko nie spodziewałem się, że czegoś może tam brakować, co do Twojego linku Skansen, obejrzałem, próbowałem znaleźć ten kabel na Viofo.com,albo na amazonie z Uk , ale nigdzie go tam nie widzę, może już wycofali hmm, natomiast znalazłem jakieś kable tutaj :
http://www.car-dvr.co.uk/cellink_b/power...step2.html , czy moglibyście rzucić okiem, czy to jest ten 1 kabel którego ja potrzebuję?
Dziękuję i pozdrawiam
 
Odpowiedz
(22-07-2019, )Bodom napisał(a): brakować, co do Twojego linku Skansen, obejrzałem, próbowałem znaleźć ten kabel na Viofo.com,albo na amazonie z Uk , ale nigdzie go tam nie widzę, może już wycofali hmm, natomiast znalazłem jakieś kable tutaj :
http://www.car-dvr.co.uk/cellink_b/power...step2.html , czy moglibyście rzucić okiem, czy to jest ten 1 kabel którego ja potrzebuję?
Dziękuję i pozdrawiam

Fabryczny kabel z mojego linku to to kabel Black Vue ale chyba go w ofercie Black Vue już nie ma...

Jeśli chodzi o Twój link to potrzebny będzie kabel opisany jako Standard 3-Core Hardwire Output Cable

Rozważ samodzielne zrobienie kabla-najprostszy wariant to
Plastikowy wtyk  MOLEX 43645-0400 Wtyk; przewód-płytka; żeńskie; Micro-Fit 3.0; 3mm; PIN:4 w cenie 2,88zł/2szt.
plus przewody z zarobionymi stykami (3szt)
Styki MOLEX 79758-0010 Styk; żeńskie; Rozmiar:20AWG; Micro-Fit 3.0; cynowany w cenie 3,49zł/szt.
Komponenty Molex, w przeciwieństwie do kabla fabrycznego, powinny być dostępne od ręki...
 
Odpowiedz
Czy w Cellinku Neo 9 podłączonym pod aku bezpośrednio, kiedy odpalę silnik to dioda powinna się jakaś zapalić? Wydaje mi się, że kiedyś się świeciła.
Przełącznik jest ustawiony na high (czyli tak jak zawsze był), ale brak reakcji. Kabel od kamery też mam podłączony (hardwire viofo - żółte z czerwonymi) i zielony do bezpiecznika po zapłonie, żeby dawało sygnał do ładowania.
Przez czas kiedy jeździłem bez kamery, bateria była odłączona. Chyba nie powinna się wyładować na śmierć zwłaszcza, że kiedy ją odłączałem miała prawie 100% a mięło niespełna półtora miesiąca.
Jak nie kamera, to bakteria, szlag by to wszystko.
Pozdro
 
Odpowiedz
Sprawdź na wtyczce wejściowej w NEO, czy dochodzi zasilanie.
Aplikacja łączy się? Znajduje Cellinka?
Nie powinien się rozładować w tak krótkim czasie, bo one mają bardzo mały upływ energii, więc apka powinna się połączyć nawet jak masz NEO odłączone. Odłączone fizycznie, a nie wyłączone OFF.
 
Odpowiedz
(06-08-2019, )brzoza napisał(a): Przez czas kiedy jeździłem bez kamery, bateria była odłączona. Chyba nie powinna się wyładować na śmierć zwłaszcza, że kiedy ją odłączałem miała prawie 100% a mięło niespełna półtora miesiąca.

A nie był podłączony cały czas hardwire kit? On mógł wyładować przez ten czas do zera, jeśli Cellink nie był zasilany...
 
Odpowiedz
Nie sprawdzę, czy dochodzi do wtyczki prąd, bo nie mam multimetru, ale wczoraj sprawdzałem w sklepie kabel i przejście było ok, bezpiecznik też jest ok, akumulator nowy, ma ze trzy miesiące.
Aplikacja się nie łączy a bateria była odłączona całkowicie.
Poza tym, co niby w HW miałoby ciągnąć prąd (nie wiem, nie znam się)? Przecież to chyba tylko zmniejsza napięcie.
 
Odpowiedz
(07-08-2019, )brzoza napisał(a): Poza tym, co niby w HW miałoby ciągnąć prąd (nie wiem, nie znam się)? Przecież to chyba tylko zmniejsza napięcie.

Niewielki upływ (tak jak niewielkie samorozładowanie) nie jest niczym niezwykłym.
9000mAh/(45dni * 24 godziny)=8mA...
Pobór tego rzędu (8mA) przez HW bez kamery nie wydaje mi się niezwykły...
Nie pamiętam teraz, ale czy dioda czerwona nie świeci się w nim nawet jak kamera jest odłączona? 

Jeśli przełączyłeś w międzyczasie przełącznik na power banku na OFF to stopień naładowania (procent) się zresetował...

Odnosząc się bezpośrednio do twojego problemu - naładuj power bank do pełna.
 
Odpowiedz
Kupiłem miernik i prąd we wtyczce jest.
A jak mam naładować, skoro jechałem teraz pół godziny z podłączonym neo9 i zero odzewu jakiegokolwiek. Przełącznik był na high ustawiony.
 
Odpowiedz
@brzoza, sprawdz tylko czy zielony ACC dostaje sygnal i jak nadal nic to Cellink Martwy,

Moze zabrzmi to amatorsko ale:
Odlacz baterie,
Prawdopodobnie przy zlaczach wyczujesz slodki zapach wydobywajacy sie z baterii (to oznacza ze jedno z ogniw rozszczelnilo sie i przekroczylo prog wyladowania),
cellink wtedy blokuje mozliwosc ponownego wlaczenia sie.
Ten zapach to Fosforan z Litem (nie jest toksyczny, ale wdychanie przez dlugi czaz zdrowe raczej tez nie jest)...


[Edit]

Z technicznego punku widzenia, cellink NEO6 oraz 9 maja wieksza tendencje to uszkodzen z wyniku rozszczelnienia ogniwa (1ogniwo uszkodzone = caly cellink martwy), tutaj wazna jest jakosc samych ogniw i szczelnosci zaworow cisnieniowych, to jaka jakosc ogniw jest "dzisiaj" nie gwarantuje ze jutro nadal jakosc bedzie utrzymana... postepowa Europa jest wymagajaca a ciecie kosztow produkcji jest faktem nie od dzis.

Poprzedni Cellink B byl oparty o wieksze ogniwa ktorych bylo o polowe mniej, wiec i ryzyko problemow bylo 1/2 mniejsze...

Nizej NEO9

[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/images/201904cvc.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/images/untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(07-08-2019, )pizdys napisał(a): @brzoza, sprawdz tylko czy zielony ACC dostaje sygnal i jak nadal nic to Cellink Martwy,

Moze zabrzmi to amatorsko ale:
Odlacz baterie,
Prawdopodobnie przy zlaczach wyczujesz slodki zapach wydobywajacy sie z baterii (to oznacza ze jedno z ogniw rozszczelnilo sie i przekroczylo prog wyladowania),
cellink wtedy blokuje mozliwosc ponownego wlaczenia sie.
Ten zapach to Fosforan z Litem (nie jest toksyczny, ale wdychanie przez dlugi czaz zdrowe raczej tez nie jest)...
Wcześniej zielony działał, to czemu teraz miałby tego nie robić? Powiedz mi co do czego mam dotknąć i na co ustawić multimetr, bo mam go od godziny i się nie znam. Plus do wtyczki, gdzie zielony wchodził do cellinka a minus do masy?
No i pewnie nie zaszkodzi sprawdzić bezpiecznika? Smile

A z niuchaniem zapachów, to mam rozkręcić cellinka na kawałki czy powąchać przy gniazdach? Jak to drugie, to zapach kojarzy mi się delikatnie z dentystą z nutką acetonu może a żona i syn twierdzą, że plastikiem nowym.

A mój cellink ciągle na gwarancji, więc nie chciałbym go rozbierać, chyba, że da się to zrobić bezinwazyjnie i nie uszkadzając niczego, żeby nie było, że grzebane.
 
Odpowiedz
@pizdys
w środku to ogniwa 18650 , 1500 mAh?
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
Nie zrobisz tego sam, potrzebujesz spawarki (spot welder) do tego aby zaciski z niklu moc przyspawac do terminali ogniwa.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/images/untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do: