Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy jestes zadowolony z tej kamery?
TAK
NIE
Ciagle sie zastanawiam nad zakupem...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Viofo A129 [Sony Starvis IMX291 + Novatek NT96663]
Mysle ze teraz jest dobry moment aby przypomniec czym sa power banki NEO6/B.124 (LiFePO4) i jak one sie maja do akumulatora samochodowego ktory czesto blednie jest brany za najlepsze zrodlo zasilania...

Opisze jakie sa wady zalety kazdego z rodzajow zasilania kamery na parkingu:

[Obrazek: AKUMULATOR-SAMOCHODOWY-UNISTART-PLUS-92AH-760A-P.jpg]
Akumulator samochodowy 
kwasowo-olowiowy (90Ah)

Zalety:
+ tani (okolo 200zl)
+ w pelni naladowany utrzyma kamere na okolo 3dni (zakladajac ze pracuje sam, oraz ze ma poziom odciecia ustawiony na 12V co zapobiegnie jego szybkiej degradacji po ponownym naladowaniu)

Wady:
- bardzo dlugi czas ladowania (wyladowany do bezpiecznego poziomu ~12V, wymaga ladowania przez ponad 5godzin)
- bardzo duzy i ciezki
- wytwarza toksyczne opary podczas ladowania/rozladowywania
- wyladowany i tak pozostawiony szybko degraduje swoja pojemnosc (wystarczy zostawic akumulator wyladowany do 11V na 3dni aby stracil on pojemnosc nawet o 30%)
- Brak jakichkolwiek zabezpieczen (zwarcie z latwoscia zapali przewody)
- musi byc ustawiony w jednej pozycji i dobrze zabezpieczony (elektrolit moze sie wylac, co z koleji rozpocznie proces trawienia elementow samochodu)
- zywotnosc takiej baterii siega do 1-2lat max (zakladajac ze bedzie ona codziennie zasilac kamere samochodowa)
- zimne warunki bardzo negatywnie wplywaja na pojemnosc baterii (duzo mniejsza pojemnosc, zima jest to nawet 60%)
- ilosc cykli ladowania obliczana jest na 500x


[Obrazek: CAhud5F2JjCcwDkjcUcw0t-bZ7gNt6crROemzkld...pYe5MIUcPm]

Power Bank 
LiFePo4 (Cellink NEO, B-124 lub inne oparte na 4S - LifePO4)

Zalety:
+ Szybki szas ladowania (aby kamera dzialala 1dzien wystarczy ladowanie przez okolo ~30min)
+ W zaleznosci od pojemnosci power banku, kamera moze dzialac nawet 3dni (zaledwie po godzinie ladowania)
+ Bezpieczne (zwarcie nie uszkodzi baterii, nie zapali tez przewodow z uwagi na zabezpieczenie przeciwzwarciowe), same ogniwa nie sa podatne na samozaplon
+ zywotnosc siega ponad 10lat
+ ilosc cykli ladowania siega ponad 3000+ (im mniejszym pradem jest wyladowywany tym wiecej cykli, kamera samochodowa jest tu bardzo malym obciazeniem i cykle siegac moga ponad 5000+)
+ bateria jest mala i bardzo lekka w porownaniu do Akumulatora samochodowego (1/4 wagi akumulatora)
+ Baterie LiFePO4 sa obecnie jednymi z nalepszych rozwiazan zapewniajacych ekstremalnie szybkie ladowanie oraz niezawodnosc liczona w latach (inna dobra technologia to LTO ale obecnie nie ma power bankow opartych o tego typu ogniwa)
+ bezpieczne latem/zima

Wady:
- bardzo drogi (z uwagi na brak fabryk tego typu baterii w Europie oraz restrykcje importowe ogniw LifePO4)


[Obrazek: original-power-bank-xiaomi-3-pro-20000ma...livery.jpg]


Power Bank
Li-Ion/Li-Po

Zalety:
+ tani (okolo 100zl)
+ maly i lekki (wszedzie sie zmiesci)
+ jako awaryjne i sporadyczne zrodlo zasilania kamery jest to calkiem dobre rozwiazanie, ale jako dlugoterminowe rozwiazanie nie sprawdzi sie (szybko ulegnie uszkodzeniu, z uwagi na warunki pracy oraz ograniczona zywotnosc)
+ posiada zabezpieczenie zwarciowe

Wady:
- Najwieksza wada jest fakt, ze zastosowane ogniwa Li-Ion sa bardzo niebezpieczne w gorace dni, moze dojsc do zaplonu lub powaznej utraty pojemnosci
- dlugi czas ladowania (nawet power bank z QC3.0 laduje sie ponad 2godziny+) typowy power bank 12000mAh to ponad 5godzin co zapewni dzialanie kamery na zaledwie 1dzien
- w zaleznosci od pojemnosci zapewni dzialanie kamery na okolo 1dzien i jest to najgorszy wynik w porownaniu (12000mAh power bank)
- ilosc cykli ladowania jest liczona w 600x, ale jedno ladowanie latem w samochodzie moze go uszkodzic lub powaznie zmniejszyc jego zywotnosc.


[Obrazek: 0c7da1bfcd643840c1be230de0f2b22f_medium.jpg]
Power Bank oparty na bateriach LTO ( Li2TiO3 )
[Lithium- Titanate (5S BMS)] 

(obecnie jeszcze niedostepne - sa to informacje dla tych ktorzy planuja robic DYI)

Zalety:
+ Extremalnie szybkie ladowanie (10minut ladowania = 5dni dzialania kamery, pelne naladowanie baterii 40Ah to nie wiecej niz 20min)
+ Ilosc cykli ladowania liczona jest w 20 000x (tak to nie zarty)
+ Bardzo bezpieczne (jeszcze bezpieczniejsze niz LiFePO4)
+ Zabezpieczenie zwarciowe (po przez BMS)
+ niezawodnosc liczona i przewidywana na ponad 30Lat 
+ baterie sa male i lekkie w porownaniu do akumulatora samochodowego (1/3 wagi akumulatora)
+ bezpieczne latem/zima
+ jedyne ogniwa ktore moga zniesc nawet -50C

Wady:
- droga
- problematyczne dobranie BMS aby w pelni wykorzystac energie (5s jest za malo, 6s za duzo)

test baterii LTO:
https://www.youtube.com/watch?v=eAUYbSDEy6I



Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(28-01-2020, 00:02:29)pizdys napisał(a): @Grafii, wersja v1.5 nie wnosi zadnych zmian co do jakosci nagrywania, ale jest to znaczaca aktualizacja bo jest to pierwsze wydanie aktualizacji bazujacych na nowo wydanym SDK2.0

co to jest SDK2.0?
jest to aktualizacja stworzona z narzedzi dla nowo wydanych procesorow NT9667X-8X, ale szczesliwie wpierane sa tez starsze CPU takie jak NT96660 (z A129 DUO), pelne mozliwosci firmware moznabylo zobaczyc w pozniejszym czasie kiedy pojawily sie w kamery A119 V3 oraz A129 PRO 4K (np. H.265, 4K, karty 3D nand)

Co wnosi firmware (obraz instrukcji) stworzony z SDK2.0?
+ Jest to bardziej rozbudowany firmware 
+ pojawia sie tryb parkingowy buforowany czasowo
+ Pelne wsparcie kart pamieci 3D Vnand / 3V nand (64GB/128/256/512GB)
+ Duzo lepsze wykrywanie bledow zapisu oraz wadliwych kart pamieci
+ lepsza organizacja podniany plikow, nawet tych ze zla data (spowodowana uszkodzeniem RTC BATT)
+ Stabilniejsza praca i lepsza optymalizacja systemu

Wgranie V1.5 jest akurat bardzo korzystne i nie traci sie niczego, zyskujemy naprawde duzo wieksza stabilnosc kamery, oraz lepsze i pewniejsze nagrywanie, teoretycznie format karty pamieci nie jest tak czesto wymagany jak na wczesniejszych firmware, ryzyko ze kamera bedzie "udawac ze nagrywa" (bo karta padla) jest znikome... niestety nie sledzilem nastepnych firmware po v1.5, ale z tego co wiem to bardziej koncentrowano sie na optymalizacji zagwostek z wejsciem/wyjsciem z trybu parkingowego (ale nic powaznego nie bylo, tryb LOW-Bit dziala prawidlowo).

Ale ja mam v1.5. Pytałem czy jest sens wgrać wyższa wersje softu skoro nie korzystam z trybu parkingowego. Pytanie czy wyższa wersja softu poprawia np. jakość nagrań podczas jazdy?




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Odpowiedz
(05-02-2020, 00:37:47)Grafii napisał(a):
(28-01-2020, 00:02:29)pizdys napisał(a): @Grafii, wersja v1.5 nie wnosi zadnych zmian co do jakosci nagrywania, ale jest to znaczaca aktualizacja bo jest to pierwsze wydanie aktualizacji bazujacych na nowo wydanym SDK2.0

co to jest SDK2.0?
jest to aktualizacja stworzona z narzedzi dla nowo wydanych procesorow NT9667X-8X, ale szczesliwie wpierane sa tez starsze CPU takie jak NT96660 (z A129 DUO), pelne mozliwosci firmware moznabylo zobaczyc w pozniejszym czasie kiedy pojawily sie w kamery A119 V3 oraz A129 PRO 4K (np. H.265, 4K, karty 3D nand)

Co wnosi firmware (obraz instrukcji) stworzony z SDK2.0?
+ Jest to bardziej rozbudowany firmware 
+ pojawia sie tryb parkingowy buforowany czasowo
+ Pelne wsparcie kart pamieci 3D Vnand / 3V nand (64GB/128/256/512GB)
+ Duzo lepsze wykrywanie bledow zapisu oraz wadliwych kart pamieci
+ lepsza organizacja podniany plikow, nawet tych ze zla data (spowodowana uszkodzeniem RTC BATT)
+ Stabilniejsza praca i lepsza optymalizacja systemu

Wgranie V1.5 jest akurat bardzo korzystne i nie traci sie niczego, zyskujemy naprawde duzo wieksza stabilnosc kamery, oraz lepsze i pewniejsze nagrywanie, teoretycznie format karty pamieci nie jest tak czesto wymagany jak na wczesniejszych firmware, ryzyko ze kamera bedzie "udawac ze nagrywa" (bo karta padla) jest znikome... niestety nie sledzilem nastepnych firmware po v1.5, ale z tego co wiem to bardziej koncentrowano sie na optymalizacji zagwostek z wejsciem/wyjsciem z trybu parkingowego (ale nic powaznego nie bylo, tryb LOW-Bit dziala prawidlowo).

Ale ja mam v1.5. Pytałem czy jest sens wgrać wyższa wersje softu skoro nie korzystam z trybu parkingowego. Pytanie czy wyższa wersja softu poprawia np. jakość nagrań podczas jazdy?




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie, w wyższych wersjach poprawiano tylko buforowany tryb parkingowy.
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
Tu bym polemizował:-) mam w dwóch pojazdach dwa zestawy A129dual z firmware 1.9 i oarkingowy tryb z buforowaniem nie działa poprawnie i mino licznych monitów i zapytań do producenta w tym temacie nadal bez zmian. Buforiwanie jak juz pisalismy wielokrotnie nie dziala poprawnie
 
Odpowiedz
(05-02-2020, 07:33:26)Dymar3 napisał(a): Tu bym polemizował:-) mam w dwóch pojazdach dwa zestawy A129dual z firmware 1.9 i oarkingowy tryb z buforowaniem nie działa poprawnie i mino licznych monitów i zapytań do producenta w tym temacie nadal bez zmian. Buforiwanie jak juz pisalismy wielokrotnie nie dziala poprawnie
Faktycznie, powinienem napisać "poprawiano" Tongue 

Śledziłem wcześniej wątek na DashCamTalk - coś tam Viofo "próbował" naprawiać, ale ucichło ...
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
No właśnie. A zdecydowanie bardziej mi odpowiada niż tryb parkingowy low britatte.
 
Odpowiedz
(05-02-2020, 17:26:45)Dymar3 napisał(a): No właśnie. A zdecydowanie bardziej mi odpowiada niż tryb parkingowy low britatte.
Ja za to zostałem na low-bitrate, w wersji 1.5.
Nie bardzo mogę zaufać czujnikom w detekcji ruchu itd.
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
Jakbym miał tryb buforowania, a nie low-bitrate to na pewno do dziś nie znalazłbym sprawcy uszkodzenia mojego samochodu. Uderzenie drzwiami w bok byłoby za słabe, żeby g-sensor go wyłapał, a przed obiektywem przez jakieś dwie minuty nie działo się nic. Jedynie dźwięk i delikatne zabujanie samochodem było kluczowym dowodem.
 
Odpowiedz
(05-02-2020, 18:16:21)michalmiko napisał(a): Jakbym miał tryb buforowania, a nie low-bitrate to na pewno do dziś nie znalazłbym sprawcy uszkodzenia mojego samochodu. Uderzenie drzwiami w bok byłoby za słabe, żeby g-sensor go wyłapał, a przed obiektywem przez jakieś dwie minuty nie działo się nic. Jedynie dźwięk i delikatne zabujanie samochodem było kluczowym dowodem.
Potwierdziłeś w tym momencie, że Low-Bitrate jest chyba najlepszym i najmniej zawodnym trybem parkingowym i podzielam Twoje zdanie na ten temat
Punkty: 0
Kamery: Przód - Viofo A119-G V3  / Tył - CVR-A7810-G PRO
Była: Mobius ActionCam V3 Lens C2
 
Odpowiedz
(01-02-2020, 20:59:02)pizdys napisał(a): Power Bank oparty na bateriach LTO ( Li2TiO3 )
[Lithium- Titanate (5S BMS)] 

(obecnie jeszcze niedostepne - sa to informacje dla tych ktorzy planuja robic DYI)


Wady:
- droga
- problematyczne dobranie BMS aby w pelni wykorzystac energie (5s jest za malo, 6s za duzo)
ale np taka:
http://pl.aliexpress.com/item/32996118251.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.77934368NhNd5i&algo_pvid=f9b808a9-f36a-4009-b889-d548edc6b1a6&algo_expid=f9b808a9-f36a-4009-b889-d548edc6b1a6-4&btsid=e363449f-bb87-48b5-84c2-0d0edc99f788&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_6,searchweb201603_53
myślisz że BMS jest dobrze w niej zrobiony skoro są te problemy?
Czy nie kupować?

@pizdys

masz jakieś sprawdzone miejsce gdzie kupić te LTO gotowe 12v -14,4V?
 
Odpowiedz
@horekun, baterie LTO nie sa mi w praktyce jeszcze znane, temat dopiero staram sie ten temat ogarnac i zbieram informacje o tych ogniwach oraz ich Balansowania, 

napewno warto zobaczyc wykres przebiegu ladowania oraz rozladowania tych baterii,
dzieki takim wykresom widac w jakim przedziale pojedyncze ogniwo pracuje i uzyskuje swoja max pojemnosc:

[Obrazek: pl06.jpg]

zdecydowanie po 2.6V ogniwo nagle wchodzi na wysoki poziom i zaczyna sie przeladowywanie, natomiast ponizej 2.25V zaczyna nagle tracic napiecie i zaczyna sie szybko wyladowywanie ogniwa, z tego mozna wyliczyc, ze:

gorny poziom naladowania (100%):
2.6V x 4 = 10.4V (za malo jak na alternator)
2.6V x 5 = 13V (praktycznie jest OK)

dolny poziom (wyladowanie 0%):
2.25 x 5 = 11.25V (jest OK)

Oficjalna specyfikacja baterii LTO mowi ze ogniwo pracuje w przedziale 1.6V - 2.8V:
https://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion

czyli stosowanie 5 (szeregowo polaczonych ogniw) daje:
1.6V x 5 = 8V (bardzo malo, kamera sie wylaczy przy okolo 10V czyli przy okolo 8% wyladowania LTO)
2.8V x 5 = 14V (w wiekszosci samochodow jest to norma czyli ogniwo z BMS "ladnie" sie naladuje do 100%) 

na co napewno uwazac!:
Niestety ogniwa z Aliexpress nie sa 100% pewne, sa to czeso ogniwa klasy B (odnowione, po nieznanych przejsciach), oczywiscie zadac sobie mozna pytanie czy przy ilosci cykli 20 000 ma w ogole znaczenie ile razy ktos poprzednio baterie ladowal, i zdecydowanie malo prawdopodobnym jest aby tak ogromna ilosc cykli udalo sie juz wykorzystac (nawet 5000x to nie lada wyczyn), ale nie mam pojecia jak wplywa tu przegrzanie ogniwa na wplyw iloscy cykli (byc moze jedno przegrzanie moze zabrac baterii sporo "zycia").

teoretycznie BMS 5S dla LTO jest tu bliski temu aby ogniwo bylo wykorzystane prawie w 100%.

osobiscie szuklabym ogniw LTO w cylindrycznych obudowach - sa one bardziej bezpieczne od plaskich "poduszek" ktore maja tendencje puchnac i napierac na siebie oraz na obudowe.

[Obrazek: 2_300x.jpg?v=1571740181]

Zawsze unikajcie baterii bez obudowy (plaskich):

[Obrazek: HTB1BToOXdfvK1RjSspfq6zzXFXae.jpg]

baterie tak sie potrafia zniszczyc (przegrzanie, mechaniczne uszkodzenie, glebokie wyladowanie):

[Obrazek: lipo-battery-damaged-puffed-broken-dispose.jpg]

[Obrazek: zzzzzzzzzzzzw-bulging-battery.jpg]

[Obrazek: swollen-vrla-batteries-768x576-2-300x250.jpg]

[Obrazek: how-do-you-safely-store-a-defective-bulg...ery-00.jpg]

[Obrazek: Levels-of-puffing-525px.gif]

[Obrazek: puffed-lipo.jpg]

[Obrazek: 0bccc49b4537937505c0a117ba909dccb78ff8d1.jpeg]

[Obrazek: Volt_48V_Swollen_battery1.JPG]


jak widac na zalaczonych obrazkach puchnace baterie sa bardzo niebedzpieczne, stosowanie ich w obudowach oraz w samochodzie jest bardzo ryzykowne (latem jest bardzo goraco i ryzyko spuchniecia wzrasta).

natomiast ogniwa Cylindryczne, nie stanowia zadnego zagrozenia (LiFePO4 oraz LTO), maja zawory cisnieniowe ktore nadmiar gazow (kiedy dojdzie do uszkodzenia) sa po przez zawor wypuszczane na zewnatrz, zapobiegajac eksplozji oraz uszkodzeniu innych ogniw (sasiadujacych).

[Obrazek: headway-38120s-10ah-10c-lifepo4-cylindri...-screw.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 12 gości