Obecnie najlepszymi akumulatorami sa LifePO4 12.8V, w czym sa lepsze?
LiFePO4:
+ ilosc cykli ladowania siega 3000-5000x (zwykly aku ma 500x, czyli co 2-3lata wymiana)
+ przy zwarciu (wypadek) samochod nie stanie w plomieniach bo akumulator ma zabezpieczenie przeciwzwarciowe
+ ladowanie trwa 5 - 10x szybciej od zwyklego akumulatora (prad absorbcji to nawet 90Amp)
+ tego akumulatora nigdy sie nie wymiania (bo nigdy za zycia nie siegniesz iloscy cykli jego ladowania)
+ waga to 1/4 zwyklego akumulatora
+ Auto moze stac miesiacami bez obaw ze nie odpali...
+ 100Ah LifePO4 to prawdziwe 100Ah (zwykly akumulator 100Ah ma okolo 50Ah szczergolnie zima, przy czym 1x wyladowany i pozostawiony w tym stanie traci pojemnosc nawet o 50%)
+ zimy dla LifePO4 nie sa zadnym problemem, utrata pojemnosci to max 15% (zwykly aku to nawet 50%)
+ prad rozruchu siega 1000Amp (ruszy nawet 4 diesle V12 jednoczesnie)
+ mocne natezenie akumulatora sprawia ze samochod pracuje normalnie, nie ma problemu z przygasaniem swiatlel, radia, kamery, elektroniki przy odpalaniu silnika nawet po miesiacu stania zima...
wady:
- BMS akumulatora LiFePO4 nie pozwala na wieksze rozladowanie niz 10V, po przekroczeniu tej wartosci akumulator calkowicie sie rozlaczy, co w niektorych typach samochodow oznacza koniecznosc, adaptacji nowego akumulatora (ale w wiekszosci aut modul ladowania samochodu zapobiegnie tak glebokiemu wyaldowaniu akumulatora).
- cena, ale przy jego 5000x cyklach i szybkim ladowaniu, zapominamy o jakichkolwiek problemach z rozruchem, czy koniecznosci doladowywania...
co to znaczy 5000x cykli ladowania?
oznacza to ze akumulator jest wyladowany do 10V/0% a nastepnie w godzine do 14.8V/100% (jest to 1pelny cykl)
aby wyladowac akumulator do 10V samochod musialby stac okolo 6mcy aby zejsc do tego poziomu, chyba ze zostawimy samochod na wlaczonych swiatlac cala noc do rana...choc i nawet 1 noc nie koniecznie wystarczy...
Latwo wiec stwierdzic, ze osiagniecie 5000x cykli graniczy z cudem... nawet jak uda sie codziennie go wyladowywac do 10V to 5000 / 365dni = 13lat po czym wtedy jego pojemnosc spadnie o 50% (czyli na 90Ah nadal odpalimy samochod)
osobiscie @
pizdys, mam tego typu akumulator 90Ah juz prawie 2 rok (od kwietnia 2018)
nie bede tu zachwalac jego mozliwosci, kazdy z was ma internet, tematy o Cellinkach opartych o technologie Lifepo4 sa wszedzie dostepne i robia furrore na swiecie... akumulator na Lifepo4 nie jest tu wyjatkiem...
--------------------------------------------
(10-05-2019, 23:21:15)pizdys napisał(a): (10-05-2019, 11:09:30)Widmo.SG napisał(a): Ps. Dawal ktos wiekszy aku do siebie niz przewidziany wg producenta?
Jak masz miejsce to wstawiaj wieksza, nic sie nie stanie.
Baterie w samochodach to stare, kwasowo - ołowiowe zupy, ktorym czesto teoretycznym zadaniem jest generowac energie tylko do odpalenia silnika,
Typowy nowy akumulator AGM 100Ah latem ma 80Ah a zimą 40Ah, i nic tego nie zmieni bo jego technnologia wykonania jest niezmienna od lat 70tych...
Jak chcesz dobry akumulator ktory ma prawdziwe np 100Ah to szukaj LifePO4 12.8V 100Ah (w aucie programujesz jak zwykly AGM 100Ah), tego typu bateria sprawi, ze samochod odżyje i zima nawet po miesiacu stania odpali jak latem. Laduje sie 5x szybciej, i nawet po 10latach nie trzeba sie martwic o jego wymiane.
Czego oczekuje "elektronika" samochodu od akumulatora, i czy wiekszy napewno nic nie uszkodzi?
Nic sie nie stanie, bo "elektronika" wymaga stabilnego 12-14V, i im wiekszy akumulator tym lepiej zniesie "rozrusznik" a tym samym reszta elektroniki bedzie mogla pracowac prawidlowo podczas "krecenia" rozrusznikiem.
Jak podczas krecenia wszystko przygasa, to wtedy "elektronika" dopiero dostaje w kosc...
z Bateria LiFePO4 mozesz wlaczyc swiatla xenonowe, wraz z dlugimi, radio, nawiew - a podczas krecenia nawet swiatlo w kabinie nie przygasnie!
Oczywiscie spotkac sie mozna z teoriami, ze wiekszy akumulator ma wieksza rezystancje i ze bedzie niedoladowywany, ale to bzdury, rezystancja i tak zima jest 3x wieksza niz latem (nawet 1/2 mniejszego akumulatora niz oryginalny), a ladowany na odpalonym silniku nie absorbuje nawet 1/10 tego co mu daje alternator....
https://www.aliexpress.com/item/HXX-12V-...st=ae803_3
sa one dosyc trwale:
https://www.aliexpress.com/item/32829022...36fdJvJHCG