Liczba postów: 55
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
2
17-10-2020, 15:59:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2020, 16:03:08 przez horekun.)
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
Liczba postów: 55
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
2
@
pizdys
zastanawiam się jeszcze czy prąd rozruchu w samochodzie nie spali ssra, ale takie benzynowe auto mylę że w impulsie więcej niż 300A nie pobierze.
Jak ssr wytrzymuje ciągle 120A to przez tę chwilę może 3 razy tyle wytrzyma skoro generalnie innej firmy ssry wytrzymują dużo więcej, jak mylisz?
https://www.iessyria.com/wp-content/uplo...relays.pdf
25A wytrzymuje nawet 350A w 10ms
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
22
Bierzesz pod uwagę występujące na nim spadki napięcia ?
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !
Liczba postów: 55
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
2
(18-10-2020, 13:47:18)hsurim napisał(a): Bierzesz pod uwagę występujące na nim spadki napięcia ?
Nie do końca rozumiem to pytanie.
Kable nie będą miały więcej niż kilka metrów max od rozrusznika i alternatora do akumulatora więc ich opór będzie znikomy.
Oporu wyjścia ssr nie znam ale na pewno będą to miliomy skoro ma płynąć przez nie wg założeń producenta 120A ciągle.
Na czym dokładnie miałbym liczyć spadki napięcia w kontekście pytania które zadałem czy @
pizdys myśli, że taki ssr przewidziany do ciągłej pracy wytrzyma rozruch pobierający ponad 2 razy tyle przez kilka sekund?
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
Liczba postów: 584
Liczba wątków: 7
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
22
21-10-2020, 18:28:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2020, 18:32:33 przez hsurim.)
Nigdy jeszcze NIE używałem przekaźników SSR.
Teoria głosi, iż jedną z ich wad jest ... występujący na nich spadek napięcia od 1 do 1,6V - co w instalacji 12V może mieć znaczenie
Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.
Nie skreślaj życia tak prędko ! Żyj i pozwól żyć innym !
Liczba postów: 55
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
2
(21-10-2020, 18:28:45)hsurim napisał(a): Nigdy jeszcze NIE używałem przekaźników SSR.
Teoria głosi, iż jedną z ich wad jest ... występujący na nich spadek napięcia od 1 do 1,6V - co w instalacji 12V może mieć znaczenie
Nie brałem tego pod uwagę.
Dzięki.
Ale już kupiłem więc jak przypłyną to wypróbuję.
Najwyżej jeśli nie będzie działać to podłączę zamiast ssr równolegle 3 bmsy
https://pl.aliexpress.com/item/400031022...8dOVE&mp=1
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
Liczba postów: 514
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2019
Reputacja:
43
Zastanawiam się na ile taki akumulator z własnym BMS ma sens jeśli jest też BMS w samochodzie. Wówczas zarządzać akumulatorem będą dwa systemy... Czy będą zarządzać dwa razy lepiej? Nie wiem...
Liczba postów: 55
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
2
(24-10-2020, 20:28:32)skansen napisał(a): Zastanawiam się na ile taki akumulator z własnym BMS ma sens jeśli jest też BMS w samochodzie. Wówczas zarządzać akumulatorem będą dwa systemy... Czy będą zarządzać dwa razy lepiej? Nie wiem...
Skąd bms w samochodzie?
Może jest w jakichś nowych ale nie słyszałem o tym.
W samochodzie zwykle jest alternator z regulatorem napięcia na 14.6V.
I pewnie gdyby chodziło o jedno ogniwo to nie trzeba byłoby żadnych dodatkowych bmsów.
Ale ogniwo lifepo4 ma ok 3.2V więc trzeba ich kilka, ściślej 4.
Podłączone do zasilania nie naładują się równomiernie.
Jedno będzie miało 4V inne 3.9, może to skracać ich żywotność, BMS robi tak, że na każdym będzie takie samo napięcie bo jak "widzi" że jedno ma większe to reguluje by zrównoważyć.
Ale @
pizdys zna się na tym o wiele lepiej niż ja, ja mogłem coś tu pomieszać.
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
Liczba postów: 5,939
Liczba wątków: 98
Dołączył: May 2013
Reputacja:
250
Tak, dokladnie BMS jest potrzebny aby odcinac ogniwa kiedy jest przeladowane, dla Lifepo4 nie przekracza sie 3.6v oraz 2.5V
Dolny poziom raczej nie jest tu tak szkodliwy,
Ale gorny jest bardzo wazny, przeladowanie spowoduje spuchniecje i uszkodzenie ogniwa.
BMS w samochodzie to inna sprawa to jedynie inteligentne ladowanie akumulatora i sterowanie alternatorem, wraz z iloscia cykli zwieksza sie prad ladowania.
Co do przekaznika SSR nie wypowiem sie bo nie znam tematu, spadek w/g info jest i moze to wymagac pewnego obejacia.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.