Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zasilanie kamer na parkingu, czyli testujemy power banki !!!
#23
(16-01-2022, 15:09:25)skansen napisał(a): Dzięki za filmik @pizdys , fajnie, że wróciłeś do aktywności forumowej.

Dzieki Smile

(16-01-2022, 15:09:25)skansen napisał(a): UK to już nie UE Smile

Niby tak, ale sa tam nasi (w tej firmie) sledzą to i nie tylko to forum...
Z tego co wiem w Niemczech maja miec swoj drugi oddzial, gdyby nie Covidy, to juz by tam byli...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#24
@pizdys dzięki za filmik Smile

czekamy na kolejny , oczywiście obowiązkowo z LTO już niedługo Smile
 
Odpowiedz
#25
Film jest bardzo dobry. Wymagał zapewne wiele pracy i czasu. Tym bardziej - serdeczne dzięki za możliwość jego obejrzenia.

Zastanawiam się jednak co wybrać do mojej kamerki Viofo A129G Plus Duo ?
Robię codzienne niezbyt długie trasy miejskie (ok 30...50 min) i potrzebuję podtrzymania do 24h więc w zasadzie patrzę tylko na dwa modele:
- EGEN Cellink NEO 6 (6000mAh, ładowanie 50 min) - w Polsce praktycznie niedostępny, można zamówić na ebay za ok 270+16(dostawa) GBP, tj. ok 1570 PLN,
- Power Core 6200LFP (HW) (6200mAh, ładowanie 66 min) - można zamówić u producenta za 189+20(dostawa) GBP, tj. ok 1150 PLN

Power Core 6200LFP HV ma dodatkowo zabezpieczenie przed ujemnymi temp. i wychodzi taniej - więc wybór wydaje się oczywisty.

Ale czemu by nie kupić w polskim sklepie EGEN Cellink NEO8+ (7500 mAh, ładowanie 50 min) w cenie ok 1000 PLN ?
Czy (i w czym) model NEO 6 jest lepszy od NEO 8+ ?
 
Odpowiedz
#26
trzymaj się z daleka od tej smiesznej koreanskiej marki cellink neo, a już tym bardziej od NEO 8+.

Będziesz przeklinać ten dzień , uwierz mi. Miałem neo 8 + , więc wiem co mówię.
Potem miałem NEO 9 też to samo - shit. Odesłałem. Nigdy więcej.

Zakupiłem Power Core 6200LFP HV i nie zamienię go na nic innego, Ponoć Neo 6 jeszcze dobrej jakości był , to możesz spróboać , bo pozniejsze modele to co raz większa kupa.

W skrócie; mimo , że apka pokazywała , żę ładuje i jest 100% , w rzeczywistośći było ok 33%. kamerka się wylaczala po ok. 12h a powinna po 28h, bo brak zasilaniaja....

polecam power core. zero problemów
 
Odpowiedz
#27
Dzieki, naprawde milo slyszec ze film sie wam podobal, 
Tak, byl to potwornie trudny w realizacji film (glowa bolala wiele razy przy jego skladaniu), prawde mowiac nie wiem czy ponownie bym sie tego podja, bardziej musialem dotrzymac slowa co do tego porownania (ktore obiecalem i przekladalem wielokrotnie ze az mi wstyd), z natury jestem czlowiekiem ktory nigdy sie nie spoznia i dotrzymuje slowa, wiec bolalo mnie to przekladanie i zwlekanie tym bardziej...

Ale...
A czy sa chetni aby zobaczyc jak wypadl NOWY akumulator samochodowy Bosch 60Ah? Rolleyes
(Akumulator zostal celowo zakupiony na potrzeby calego eksperymentu)


Bo taki test juz zostal zrobiony... a film nawet zlozony, wiec czekac nie trzeba na jego poskladanie...
jednak z pewnych wzgledow nie dalem tego akumulatora w filmie, gdyz pojawil pewily sie paradoksy:

- akumulator taki kompletnie odbiega od "gotowych power bankow" jakie braly udzial w testach/porownaniach
- nie ma on zadnego zabezpieczenia (pewna grupa ludzi moglaby sobie krzywde zrobic instalujac takie rozwiazanie)
- brak tu ladowania i optymalizacji poziomu ladowania
- brak tu zabepzpieczen zwarciowych (przypadkowe zwarcie spali kable albo i caly samochod)
- cykl zycia zalezy od tego jak czesto bedzie wyladowywany i do jakiego poziomu
- nie ma on zadnego limitu wyladowania, kabel Viofo HK3 bedzie koniecznoscia
- niebezpieczne opary podczas ladowania, brak wentylacji (rurki odprowadzajacej gazy)

[Obrazek: vlcsnap-2022-01-18-21h52m12s750.png]

[Obrazek: ag.png]

[Obrazek: ag.png]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#28
Jasne, że chciałbym (pewnie nie tylko ja) zobaczyć ten film z testem kwasowego 60Ah.
I dzięki raqu43 za opinię, tak przypuszczałem, że jest jakiś problem z tymi produktami,
od jakiegoś czasu NEO 9 w ogóle jak by zniknął z rynku, NEO 6 mało ofert i raczej nie z Polski.
Nie mogę też nigdzie znaleźć strony producenta EGEN Cellink NEO ... w necie ?
 
Odpowiedz
#29
No to zaraz "kwasiora" wrzuce... Wink
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#30


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#31
Ciekawy test. Te testy są bardzo pouczające.
Można niejako "namacalnie" zrozumieć dlaczego do zasilania kamer samochodowych jedne rozwiązania się nadają, a inne się po prostu nie. Do akumulatora kwasowego trzeba by dodać odpowiednią elektronikę pilnującą procesu rozładowania jak i ładowania aby takie rozwiązanie mogło działać automatycznie - w sumie podobnie jak przy innych rodzajach ogniw. Widać też, że użyteczna pojemność takiego akumulatora to w praktyce połowa pojemności deklarowanej przez producenta. Mam tylko dwie uwagi:
- zauważyłem pomyłkę na wykresie (ok. 4:35) - jest wpisana pojemność Bosch AGM 90 Ah, zamiast 60 Ah,
- wydaje mi się, że podana w tabelce ilość cykli 200x jest zaniżona, wg innych źródeł jest to 500...800 cykli, przy prawidłowym użytkowaniu.
Dzięki za film.
 
Odpowiedz
#32
Dzieki faktycznie w tabeli podalem 90ah zamiast 60ah, zaraz poprawie.

Co do ilosci cykli to jeden z paradoksow ktory mial tu miejsce:
- w/g takiej eksploatacji jak na filmie, czyli wchodzenie na 12V pozniej prawie do 10V) ilosc cykli nie siegnie nawet 200x przy takiej eksploatacji, a nawet zostawiony przy 10V na noc moze juz sie rano nie podniesc i cykl zycia moglby sie zakonczyc.

Ilosc cykli natomiast w pozostalych power bankach dokladnie przy takich samych pelnych wyladowaniach jest adekwatna do sposobu jaki jest przeprowadzony na filmie... i tutaj sie zastanawialem czy podac:

600x - ale tylko gdyby wchodzic na 12.4V czyli zaledwie 80% jego podanej pojemnosci, wtedy kamera nagra zaledwie 2h 30min (ale aku bedzie "zdrowy")

500x - ale gdy tylko wchodzic na 12V (50% pojemnosci) 4h 20min nagrywania

Czy z wykorzystaniem calej jego deklarowanej pojemnosci (tak jak inne testowane power banki) czyli az uzyskalem 60Ah, wchodzac na 11.2V, i z uzyskanym wynikiem 11dni nagrywania?

Dajcie znac co o tym myslicie, jestem mega ciekawy wypowiedzi w tej kwestii.




Film z porownaniami power bankow:
Cellink NEO6
Power Core 6200LFP
Anker Power Core 26800+ (najwiekszy power bank do smartfonow)
Xiaomi 10000mAh
Apollo Elecjet 5000 Graphene
Chargetech Plug PRO 54K (mocny power bank z wyjsciem 2x AC 220V)
Power Core Extended 13400LFP



BONUS:
Test akumulatora AGM Bosch 60Ah:



Bardzo prosze o komentarze tu na forum lub pod filmem, zarowno pozytywne jak i negatywne motywuja mnie do robienia takich porownan dla was (o ile widze aktywnosc). Negatywne motywuja do robienia filmow lepiej, a pozytywne do... w ogole ich robienia...

[Obrazek: 20210603-050855-resized.jpg]

[Obrazek: 20210615-000459-resized.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#33
To co piszesz o spadku ilości cykli w przypadku systematycznego, głębszego wyładowywania akumulatora kwasowego pokrywa się z doświadczeniami kolegów z forum użytkowników Toyot hybrydowych.
W tych autach poza dużymi akumulatorami trakcyjnymi (NiMH lub LiION) są jeszcze małe, pomocnicze akumulatory kwasowe 12V do zasilania elektroniki.
Akumulatory te są ładowane z akumulatora trakcyjnego podczas pracy napędu.
Jednak czerpiąc prąd na postoju, np. radio, oświetlenie wnętrza, kamera, ... - bez włączonego napędu - łatwo doprowadzić do wydrenowania i spadku pojemności.
Ja po zakupie i podłączeniu kamerki w aucie (RAV4 hybryda) zastosowałem się do wniosków płynących z doświadczeń kolegów z forum i podłączyłem zasilanie kamery przez adapter z ustawionym napięciem odcięcia na 12,4 V (max). Przez kilkanaście dni monitorowałem jak to działa i ile czasu nagrywa w trybie parkingowym i mam następujące spostrzeżenia:
- akumulator 12V w hybrydzie wymaga przynajmniej 2 h działania napędu dziennie aby był w pełni naładowany, wtedy przy napięciu odcięcia 12,4 V kamera (Viofo A129-G Plus Duo) nagrywa ok 12h w trybie low-bitrate,
- gdy codzienny czas jazdy (działającego napędu) waha się w granicach 30..40 min to naładowanie akumulatora jest niepełne i kamera rejestruje na postoju tylko ok 2h
Wniosek: chcąc uzyskać dłuższy czas nagrywania w hybrydzie na parkingu trzeba użyć powerbanku LiFePO4 z krótkim czasem ładowania.
I drugi: nie warto w hybrydzie ustawiać niższych napięć odcięcia gdyż zmniejszamy tym samym ilość cykli akumulatora (trwałość).
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 2 gości