Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waylens Secure 360 + Cloud 4G/LTE [Ambarella S2L + Sony Starvis]
#1
Information 
Waylens Secure 360
Zycie toczy sie dalej, a kamera ktora ma wprowadzic w nim pewien szereg innowacji to wlasnie Waylens 360 Wink

Reklamy mowia w czym rzecz:

https://www.youtube.com/watch?v=HyVKGvquado






https://www.youtube.com/watch?v=7aTVR_Xxgm4



https://www.youtube.com/watch?v=kbYwLuz3Y9w





Czekam na ta kamere z niecierpliwoscia bo wprowadza kilka ciekawych innowacji w tym:
+ widok 360stopni
+ Jest Cloud (!!!!)
+ ma w sobie czytnik kart SIM/LTE/4G (teoretycznie taka konstrukcja powinna byc zbanowana, bo w samochodach zabronione sa interferencje TX/TR @ SIM, ale wyglada na to ze producent jest pewny ze otrzyma atest w tym FCC ID), link do wersji kamery bez 4G/LTE ale z plyta juz przystosowana do czytnika SIM tutaj:
https://fccid.io/2AKAF-TW02C1/Internal-P...os-3883645
+ dzialaja karty 256GB
+ ma wyrafinowany system chlodzenia (nizej widac zebrowany radioator dookola obiektywu / obudowy), bardzo profesjonalnie przemyslana konstrukcja chlodzenia.
+ Pasywny filtr IR (!!!) czyli kamera ma mozliwosc nagrywania w nocy w trybie czarno bialym, automatycznie usuwajac filtr IR spod objektywu - podbijajac poziom czulosci do 0.00lux (obecnie zadna kamera nie osiaga czulosci na tym poziomie) tego typu rozwiazania mozna spotkac w kamerach CCTV
+ producent podaje, ze jest HDR
+ wyglada, ze jest tu matryca Sony (wyglada na IMX290 z WDR/HDR) to ulepszona wersja znanego IMX291
+ Procesor Ambarella S2L - A2 , 28-nm - IP camera chip (to akurat przemyslany ruch, bo procesory IP maja szereg narzedzi przystosowanych dla Cloud)
+ Tryb parkingowy aktywowany sygnalem ACC +12V / 0V
+ zasilanie USB-C (21wiek juz tu jest).


[Obrazek: 38836456.png]

[Obrazek: 38836455.png]

[Obrazek: 38836454.png]

link do FCC ID dla wersji nie LTE:
https://fccid.io/2AKAF-TW02C1/Internal-P...os-3883645

Czekamy, tym czasem pierwsze nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=E3KzBuArwVA




https://youtu.be/ZCDBqaBRHhw




https://www.youtube.com/watch?v=kZuDwqRsNJg




https://www.youtube.com/watch?v=6NZhEqQ2rnU




Po nagraniu stwierdzic mozna kilka cech:
- Wyglada ze Starvis jest, ale slabo przystosowany dla obrazu na ktorym polowa (dolna i tylka w samochodzie) jest czarna a gora zmienna i jasna... ale pewne typowe cechy tego trybu (szumy) mozna zaobserwowac.
- HDR - jest i dziala, widac, ze sila przejsc z ciemnego wnetrza samochodu na pelna rozswietlona droge nawet dla ludzkiego oka bylaby wyzwaniem, i kamera ledwo jest w stanie pokazac pelna sile swiatel zarowno na zewnatrz auta jak i wewnatrz na poziomie "akcepotowalnym", niestety, konstrukcja ograzniczona jest tu technologia (sensorem), nizej widac tez "rozjechanie 2klatek HDRa":
[Obrazek: dda.jpg]
- obraz jest... hmmm... jest jaki jest... nie ma co wybrzydzac! ...mozliwe ze beda spore zmiany,
- niestety konstrukcyjnie kamera zaraz pod szyba widzi wszystkie odbicia i reflexy na szybie, praw fizyki nie da sie zmienic, kamera jest niczym kartka papieru pod szyba i widzi wszystko w kabinie mieszajac to z obrazem (a filtra CPL nie zamontujemy, nawet jesli to nie da sie go ustawic aby wyeliminowal odbicia ze wszystkich stron).

Mam wrazenie, ze projektanci nie przewidzeli pewnych ograniczen (jak odbicia na szybie), czesciowo stale zaciemnienia sensora, bo ta kamera ma jeden sensor - ktory tyl (kabine) widzi zawsze ciemna, a przod auta jest zmiennie jasny w zaleznosci od dnia/nocy... ciezko bedzie skalibrowac HDR dla takich warunkow nagrywania jak i w ogole skalibrowac mape obrazu. To troche tak jakby polowe obrazu zakryc czarnym papierem (kabina auta jest ciemna i to ta polowa sensora "patrzy sie do srodka auta"), a reszta obrazu bedzie nagrywac znienne warunki jasnosci (przod auta)...

Ale kto wie jak sie sytuacja rozwinie, czekam na ta kamere i jej testy sa przewidziane tu na forum Smile

Kamera ma kosztowac: 1100zl (wersja SIM 4G z Cloudem)

Co myslicie?
Jak wam sie podoba patent z widokiem 360 + Cloud?
Czy kamera ma szanse sie przebic?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#2
Ciekawy pomysł dla taksówkarzy czy kierowców zawodowych, ale ten kij ma dwa końce. W razie wypadku czy zdarzenia nagranie może pokazać ewidentnie że to nasza wina Tongue
Mylić się jest rzeczą ludzką, więc popraw mnie jeśli się mylę Tongue

Było: Eyes Tongue
Było: A119S GPS + Evo128GB + Graphene
Jest: A129Duo GPS + Evo256GB + Graphene
 
Odpowiedz
#3
jak dla mnie nagrania z kabiny sa zbedne
 
Odpowiedz
#4
Tez uwazam, ze nagrywanie wnetrza kabiny jest srednio istotne, no chyba ze po przez okna boczne wychwyci "parkingowa" akcje i odczyta tablice auta obok, choc patrzac na kat 180stopni w poziomie x2 (360) to scisniecie obrazu jest tak duze ze o oszczegolowosci tablic chyba brak tu mowy...

Wyglada na to, ze wiele waznych aspektow ta kamera niestety nie spelnia (slabo z tablicami, slaby DR z uwagi na przejscie z kabiny na zewnatrz, HDR bedzie sie rozdwajac przy takich roznicach swiatla, noc choc czula to nie na tyle aby odczytac tablice). Zobaczymy jak sie na swiecie kamera "przyjmie" bo jej nazwa staje sie popularna i szybko zdobywa zainteresowanie, problemy tkwia jednak w szczegolach.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości