Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy jestes zadowolony z tej kamery?
TAK
NIE
Ciagle sie zastanawiam nad zakupem...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Viofo A129 [Sony Starvis IMX291 + Novatek NT96663]
#1
[Obrazek: a129new.jpg]

[Obrazek: 2018061812.jpg]

Viofo A129 DUO
[Novatek NT96663 + 2x Sony Exmor R Starvis IMX291]

UWAGA: Jak nie chcesz czytac wszystkiego i interesuja Cie jedynie najwazniejsze cechy kamery oraz wazne uwagi, to na koncu jest podumowanie (na kolor fioletowy) [w trakcie opracowywania]

Opis kamery:
Nie ukrywam, ze opis te jamery nie jest latwy, bo z jednej strony nie da sie ukryc ze jest to kamera "tania" a z drugiej nie sposob nie przejsc obojetnie do uzytych w tej kamerze podzespolow- bardzo dobrych oraz drogich jakie stosuje TOP najdrozsza konkurencja typu DOD LS475W+, RC500S, Mio Mivue 792WiFi PRO i inne PRO, a nawet DR750S, Thinkware F800 i podobne kamery ktore nazwa maja sugerowac swoje PRO mozliwosci czesto nie majace porownania to tego co oferuje wlasnie kamera Viofo A129 (serio), nie ma tu zadnej reklamy ani "wyolbrzymiania", wszystkie konkrety beda przedstawione w dalszej czesci tematu - gwarantuje.

Ale od poczatku, na ta kamere czekalo wielu, jako ze jest to pierwsza kamera DUO (przednia + tylna) od tego producenta, najbardziej oczekiwanym byla cena - gdyz jak do premiery tej wlasnie kamery cenowo produkty Viofo brutalnie nokautowaly konkurencje - ktora nie jest w stanie pokonac narzuconej bariery cenowej kamer Viofo.

dlatego na forum potocznie kamery viofo serii A1XX nazywane sa "dyktatorem" bo beszczelnie narzucaja konkurencji niska cene oraz TOP podzespoly jak Sony IMX291 na optyce F1.6 (trzymajaca ostosc nawet latem, z czym wiele kamer czasem nawet za ponad 2000zl nadal nie potrafi sobie radzic).

Zaczynajac od procesora uzytego w tej kamerze:

Procesor 
Novatek NT96663BG

Glowna cecha tego CPU jest ponadprzecietna jakosc przetwarzania obrazu, oraz redukcja szumow 3DNR,
Firma novatek ma ogromne doswiadczenie w przetwarzaniu obrazu jako, ze od wielu lat zajmuja sie w produkcji przetworkinow obrazu w monitorach LCD oraz konwerterow sygnalu obrazu, to tez przejscie z matryc LCD na matryce CMOS to zadna dla nich zmiana, techinki w przetwarzaniu obrazu sa tu niemal identyczne, nizej przyklad monitora LCD opartych na przetwornikach Novatek, w swoich smartfonach w 50% tez macie wiele rozwiazan od Novateka bo jest to glowny lider w branzy przeksztalcania obrazu SOC (monitory LG, Samsung, IIyama, benq... motorola, garmin LCD, display IC w Nokiach, sony, se, samsung),


[Obrazek: DSC_3184.jpg]

[Obrazek: NEW-and-original-LCD-Driver-COF-TAB-IC-N...40x640.jpg]

Zalety procesora Novatek NT96663:
- niska cena (czesto ten CPU stosowany jest w tanich kamerach ale tez znalezc go mozna w drogich bylych hitach Premium typu: DOD RC500S, SG9663DC)
- rewelacyjna jakosc przetwarzanego obrazu (nie ma lepszego CPU w 2K oraz 1080p na dzis dzien)
- TOP redukcja szumow 3DNR
- Za sprawa dobrzego przetwarzania obrazu nawet nagrywanie w obnizonej kompresji jest tu b.dobre i nieosiagalne przez konkurencje
- wsparcie plikow TS (czyli nagrywanie pomimo urwania transmisji danych lub awarii zasilania - np po wypadku).

Wady:
- Brak buforowania czasowego w trybie parkingowym (wiecej o trybach parkingowych tutaj: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14329 )
- Slaba kompatybilnosc z kartami SDXC (wymagany FAT32)
- w trybie 2CH procesor jest wolny, czesto UI kamery wymaga cierpliwosci po kliknieciu danej opcji menu.
- Aplikacja WiFi lubi zrywac polaczenie jako ze juz 2CH powoduje spore obciazenie
- slabo wspierany tryb Starvis, tryb ten w kamerze Viofo jest wylaczony, ale mimo to kamera pracuje w trybie nocnym (podstawowym) osiagajac calkiem dobre rezultaty, wiecej o Starvis z procesorem NTK tutaj: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid263128


Sensor/matryca:
Sony Exmor R Starvis IMX291

Matryce Seii Starvis sa nowymi sensorami przeznaczonymi glownie do kamer CCTV (profesjonalne kamery monitorujace), najwieksza wlasciwoscia sensorow Starvis SONY jest bardzo duza czulosc co przeklada sie na ponadprzecietna zdolnosc rejestrowania w warunkach niemal Noktowizyjnych, Sensory z oznaczeniem Starvis to skrótStar - Gwiazda + Vis - Visibility - widoczność = Widocznosc w swietle gwiazd.

Dodatkowym atutem wysokiej czulosci matrycy jest fakt, ze kamera z tego typu matryca naswietla klatke filmu szybciej co przeklada sie na dobra ostrosc objektow w ruchu, 
WAZNE zobacz dlaczego rejestracja ostro w ruchu moze miec znaczenie!
https://youtu.be/_8x9zoPi8lg?t=11s
https://youtu.be/EooVvKf2Mg0?t=11s
https://youtu.be/bvplKPNiBIU?t=17s

wiecej o matrycy Sony Starvis IMX291 tutaj :
(dumnie przyznaje ze wiedzialem o ich wejsciu jeszcze zanim byly pierwsze kamery z tym sensorem Rolleyes  ): 

http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=...#pid112089 

przyklad mozliwosci Sony IMX291 w kamerze A129:

[Obrazek: a129nvkk.jpg]

Tyle widzi kamera Viofo A129 (podczas gdy czlowiec nic juz nie widzi):

[Obrazek: ddddaaaasa.jpg]

[Obrazek: sasnmn.jpg]

Specyfikacja kamery Viofo A129 DUO:

+ Przeslona F1.6 (bardzo dobra wartosc, malo spotykana nawet w drogich kamerach)
+ Optyka trzyma ostrosc nawet w bardzo wysokich tempetaturach (przyklad na tle konkurencji: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid266062 )
caly temat poswiecony zagadnienu utratu ostrosci pod wplywem wysokiej temp:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=6836
+ Sony Starvis IMX291 w kamerze przedniej oraz tylnej (matryca spotykana w bardzo drogich kamerach)
+ WiFi 2.4Ghz oraz 5.8Ghz (szybsze WiFi, malo spotykane nawet w drogich kamerach)
+ Bardzo wydajne kondensatory Vinatech stosowane w drogich kamerach:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid263713
+ instalacja blisko szyby:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=13923
+ Jest LCD 2.0"


Porownanie kamery Viofo na tle konkurencyjnych kamer opartych o procesor Novateka NT96663BG,
Wyszczegolnione sa kolerem zielonym wazne zalety, na czerwono najbardziej kluczowe gorsze kwestie:

http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=...#pid267923

[Obrazek: imx291bkb.jpg]

Porownanie kamery Viofo A129 z konkurencyjnymi kamerami:
kamery ktore braly udzial w testach zostaly wybrane w glosowaniu na forum tutaj: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14362
temat o porownaniu: http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=...#pid264638



porownanie trybu parkingowego Low-Bitrate:



Kazdy sam moze ocenic jak wypadla kamera Viofo w porowniach, warto miec na uwadze ze kamera kosztuje 1/2mniej od kamer z ktorymi jest porownywana.


Q&A kamery Viofo A129 (bazujac na 100stronach tego tematu):

Q: Jaka jest najlepsza karta pamieci do tej kamery?
A: Najlepszymi i najbardziej niezawodnymi kartami sa karty Samsung EVO (pomaranczowe), 
sa to karty ktore nie kosztuja duzo na tle bardzo wysokiej niezawodnosci, w historii forum odnotowano 1przypadek smiertelny karty EVO (jeden), dzien w ktorym to sie stalo zostal ogloszony swietem forum przypadajacym na dzien 8 styczenia, wiecej o tym przypadku tutaj:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid253858

wiecej o kompatybilnych kartach pamieci tutaj:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14360

UWAGA!:
Zaleca sie kupowac karty z pewnego zrodla, na rynku jest duza ilosc nieoryginalnych kart ktore moga powodowac powazne problemy w dzialaniu kamery (nie masz pewnosci ze nagrany wypadek bedzie zarejestrowany!),
Forumowa zasada (ktore wielu juz potwierdzilo) jest taka:
Ma karcie pamieci nie oszczedzamy- bo to od karty zalezy czy w ogole cos sie nagra!
przyklad:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267494

UNIKAJ KART Z LISTY NIZEJ:
GOODRAM (wszystkie pojemnosci oraz typy) - na forum pojawialy sie zgloszenia o problemach z kompatybilnoscia tych kart, zaleca wiec sie ich unikac.
Sandisk Ultra - [b](wszystkie pojemnosci oraz typy) - [/b]karty Sandisk Ultra to karty o bardzo ograniczonej zywotnosci, w kamerach samochodowych dzialaja zaledwie przez kilka miesiecy, w A129 istnieje duze ryzyko bezpowrotnego uszkodzenia karty gdyz kontroler karty Sandisk nie jest kompatybilny z CPU Novateka (szczegolnie na formacie exFAT)
Samsung EVO + (wersja PLUS, czerwona) - na forum pojawiaja sie wlasciciele kart EVO+ ktorych karta zostala bezpowrotnie uszkodzona, nie jest znana przyczyna problemu, jednak z uwagi na ilosc zgloszen zaleca sie unikac tych kart w kamerach A129, RC500S, A119/s, nizej przykladowe zdjecie kart SAMSUNG kompatybilnych oraz EVO+ sprawiajacych problemy: 

[Obrazek: 201807pxp.jpg]

Q: Jak duza karta moze byc uzyta w Viofo A129?
A: jeden z uzytkownikow forum potwierdza dzalanie karty Samsung EVO 256GB @High,
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid265131

Q: Co to jest Boot delay w menu kamery?
A: jest to funkcja opozniajaca start kamery w momencie podania jej zasilania,
zadaniem funkcji BOOT BELAY jest unikniecie ryzyka naglego odciecia zasilania w momencie odpalania silnika, 
a dokladniej podczas odpalania silnika moze nastapic spadek zasilania (bo rozrusznik obciaza akumulator), w tym momecie startujaca kamera moze zostac nagle wylaczona,

Czemu to takie wazne?
W normalnym przypadku kiedy wchodzimy rano do samochodu, przekrecamy kluczyk na zaplon (kamera Viofo zasilana z zapalniczki startuje i zaczyna nagrywac oraz ladowac swoje kondensatory), niestety kolejne przekrecenie kluczyka (rozruch silnika) moze spowodowac spadek zasilania w sapalniczce co skutkluje naglym wylaczeniem sie kamery i uszkodzeniem rozpoczynajacego sie wlasnie nagrania (istnieje ryzyko uszkodzenia karty pamieci). Oczywiscie kamera ma kondensatory ktore maja zapobiec naglemu odcieciu zasilania (i uszkodzenia pliku), jednak dokladnie w tej sytuacji kamera nie miala wystarczajaco czasu aby nawet naladowac te kondensatory. Dlatego funkcja BOOD DELAY ma za zadanie wstrzymac start kamery (umozliwic odpalenie silnika), oraz w tym samym czasie ladowac kondensatory przygotowujac je do stabilnej pracy kamery w przypadku kolejnego odciecia zasilania.

Q: Jak wejsc do menu, dalczego klikam na MENU a kamera robi zdjecie zamiast wejsc do menu?:
A: Aby wejsc do menu nalezy zatrzymac nagrywanie oraz wylaczyc WiFI, wiecej o calej procedurze tutaj:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid265299

Q: Nagrania z kamery nie daja sie odtworzyc? Czy mam uszkodzona kamere?
A: W takich sytuacjach warto sprawdzic czy karta pamieci poprawnie zapisuje dane, 
warto wykonac pelny test karty tym programem (czerwony koncowy LOG z programu wraz z informacja "defective" oznacza ze czas zakupic oryginalna karte Samsung EVO,

program do testowania kart:
http://trajano.webd.pl/pliki_aw/karta_pa...2testw.exe

Q: Jakie kamera ma zasilanie?
A: Kamera Viofo A129 uzywa standardowego zlacza USB mini (5V@1.5A),
zaleca sie uzywac oryginalnego zasilacza gdyz jest on zaprojektowany tak aby zapewnic natezenie o wartosci 1.5A 
ponadto warto wiedziec ze stosowanie wlasnych kabli USB moze powodowac straty energii co skutkuje pozniejszymi problemami, tutaj jest poswiecony temat o ladowarkach (zamiennikach oraz wlasnych sposobow zasilania kamery)
http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=...#pid262553

Q: Ile kamera pobiera energii, jak dlugo bedzie dzialac z akumulatorem samochodowym lub power bankiem?
A: Kamera przy 5V pobiera energie w/g pomiarow nizej:

[Obrazek: 2018090712.jpg] 
szczegolowe dane poboru pradu kamery Viofo A129 w 2CH w roznych kombinacjach:
GPS + LCD ON - WiFi OFF= 606mA
GPS + LCD OFF - WiFi 0FF = 581mA

bez GPS + LCD ON = 584mA (WiFi OFF)
bez GPS + LCD ON = 644mA (WiFi ON)

czyli 
LCD zabiera: 25mA (okol 20min mniej na Cellinku NEO6)
GPS zabiera: 22mA (okolo 15min mniej na Cellinku NEO6)
WiFi zabiera: 38mA (okolo 35min mniej na Cellinku NEO6)

czas nagrywania kamery na power banki mona latwo wyliczyc w/g wzoru (zaskakujaco dobrze sie sprawdza):

pojemnosc power banku (przy 5V) / 581mAh (pobor A129 DUO przy 5V) = czas nagrywania 
(zaskakujaco dokladny wzor, zakladajac ze pojemnosc power banku jest "realna", bo tu mozna sie zdziwic).

[Obrazek: 10000-fb-share.png]

przyklad z Power bankiem Xiaomi 10 000mAh:
10 000mAh / 581mAh = 17godzin

Inne przykladowe power banki (dedykowane do kamer samochodowyh):
Cellink B/NEO6: 25godzin (zaledwie po godzinie ladowania samego power banku)
Cellink NEO9: 38godzin (zaledwie po godzinie ladowania samego power banku)
wiecej o alternatywnych sposobach zasilania kamer na parkingu tutaj:
http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=6736
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14397&pid=261912#pid261912

Ile kamera bedzie dzialac z akumulatorem samochodowym?
zanim podam szacunkowe czasy to jeszcze wspomne o tym ze nie zaleca sie uzywac kamery podlaczonej do akumulatora samochodowego, a napewnie nie zaleca sie aby kamera dzialala dlugo i wyladowywala akumulator ponizej jego znamionowych wartosci (12.5V).
Dlaczego nie zaleca sie zostawiac kamery w trybie parkingowym podlaczonej do akumulatora?
- akumulator nie jest zaprojektowany do tago aby zasilac cokolwiek na parkingu (w tym kamere)
- akumulator im dluzej zostaje wyladowany ponizej wartosci nominalnych tym bardziej zostaje bezpowrotnie uszkodzony
- akumulator wyladowany ponizej 12V i pozostawiony w tym stanie przez kilka dni 2-4, chemicznie zostaje uszkodzony, w jego wewnetrznej strukturze (na plytkach) tworzy sie czarny osad, odseparowujacy "kwas", co w konsekwencji skutkuje powazna utrata pojemnosci (nieodwracalne uszkodzenie), wystarczy ze 1 raz zapomnimy wylaczyc kamery na wekend a w poniedzialek juz nie odpalimy silnika, przy czym sam akumulator bedzie narazony na powazne uszkodzenie.
 
Kamera Viofo A129 podlaczona do 100% sprawnego akumulatora 100Ah (bez zabezpieczenia przed wyladowaniem akumulatora) bedzie dzialac okolo 3-4dni po czym moga byc juz problemy z rozruchem silnika (po tym czasie).
Warto pamietac ze akumulator zostal wyladowany do krytycznej wartoscii i zaleca sie jego ladowanie przez nastepne 6-10godzin aby odzyskal sprawnosc i byl gotowy do nastepnego dzialania (bez ryzyka uszkodzenia).

Kamera Viofo A129 z Kablem HardWire (kontroler poziomu wyladowania akumulatora z zabezpieczeniem) z akumulatorem 100Ah przy bezpiecznym ustawieniu poziomu wyladowania na poziom 12.5V powinna byc w stanie dzialac okolo 2-6godzin, po tym czasie rozruch silnika bedzie mozliwy, a akumulator nie bedzie narazony na uszkodzenie, pomimo tego zaleca sie jezdzic okolo 1-3godziny aby akumulator zostal naladowany do poziomy takiego jak przed uzywaniem kamery A129 (na parkingu). Skracanie czasu ladowania akumulatora bedzie stopniowo go degradowalo i czas pracy kamery bedzi coraz mniejszy (coraz szybciej akumulator osiagac bedzie limit 12.5V).

Aby uninac ryzyka uszkodzenia akumulatora, oraz wydluzyc czas pracy kamery w trybie parkingowym zaleca sie stosowac dedykowane power banki na ogniwach LiFePO4 (typiu Cellink: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=6736 ) bateria jest droga ale jej zywotnosc jest liczona na ponad 10lat, dodatkowe aspekty bezpieczenstwa sa atutem Cellinka. 
Polecam zobaczyc realna wydajnosc Cellinka NEO9 wraz z kamera A129 uzytkownika @marekelb, http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=...#pid267461

Q: Co to jest LB?
A: Low-Bitrate (w przypadku Viofo A129 nagrywanie w trybie parkingowym Low-Bitrate) 

Q: Czy kamera nagrywa automatycznie po wlaczeniu silnika (podaniu zasilania)?
A: Tak, kazda kamera samochodowa nagrywa automatycznie, jak tego nie robi to nie jest to kamera samochodowa.

Q: Kamera nagrywa slaby obraz! Nie ma porownania do tego co jest reklamowane tu na forum i w TV Wink
A: Nie ma takiej mozliwosci, a dokladniej kamera nagrywa i widzi tyle co ludzkie oko, 
wazne natomiast jak jest kamera zainstalowana w samochodzie (na szybie) bo, najczesciej czynnikiami pogarszajacymi jakosc nagran sa:
- za wysokio skierowany objektyw kamery (mozna regulowac), optymalnym ustawieniem jest 60% ponizej linii horyzontu, dlaczego? Bo kamera dostosowuje jasnosc do drogi a nie do jasnego lub czarnego nieba!
przyklad:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid265944
- Odbicia pod szyba, tutaj niestety nie da sie wiele zrobic, pomaga filtr CPL, ale wraz z filtrem CPL kamera naswietla kazda klatke dluzej przez co obraz jest bardziej rozmazany w ruchu, aby uniknac efektu rozmycia zaleca sie recznie zmniejszyc poziom EV (Menu > EV) na poziom ujemny: -1
niestety nie ma kamer ktore potrafia "nie widziec" odbic, kazda kamera widzi to co ludzkie oko,
(odbicia to bardziej problem faktury kokpitu niz wada kamery).
[Obrazek: maxresttt.jpg]

- Sharpness level, poziom wyostrzania moze obnizyc jakosc nagran, przyklad:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid110588

- Czysta szyba od srodka (wazne)
- Czysta szyba od zewnatrz,
- Szyba musi byc w dobrym stanie, wiecej wraz z przykladami tutaj:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...923&page=2

Q: Co to jest tryb parkingowy Low-Bitrate (LB) i czy jest lepszy od innych trybow parkingowych, uzuwac go czy nie?
A: Tryb Low-Bitrate to nagrywanie przy obnizonej kompresji pliku, co oznacza ze nagrywamy duzo wiecej filmu nie tracac znacznie na jego jakosci (srednio 3X wiecej) nagrana sa wraz z dzwiekiem (szczegolnie wazne na parkingu).
jakosc pozostaje calkiem dobra (bo malo sie rusza), a plik zajmuje bardzo malo miejsca:
1min = 39mb (tylko 39mb!) 

w trybie nagrywania 2 kanalow na karte 32GB wchodzi w trybie Low-Bitrate 6godzin i 30min (2 kanaly),
podczas gdy normalnie nagraloby sie 2godziny (2 kanaly) 

1min w normalnym trybie mialaby 112mb (przy 15mbps)
1min w Low-Bit 5mbps to 39mb

Jakosc i straty pokazuja 2 filmy nizej:

https://youtu.be/-5ZA5qpvjlE




https://youtu.be/KdvTGHjwvi8




Nie ma wiec potrzeby zakupu "duzych kart pamieci" bo skoro na 32GB wejdze 14godzin (1 kanal), a na 64GB = 28godzin (nawet Cellink nie utrzyma tak dlugo) to chyba zakup 128GB jest "szalenstwem"? 

Normalny tryb nagrywania (15mbps) vs Low-Bitrate parking mode (5mbps)
przyklad nagrywania kamery 1CH (2CH to polowa podanych wartosci)

karta pamieci Normalny tryb drogowy [15-16mbps] Low-Bitrate [5mbps] (nagrywanie ciagle)
16GB 2 godziny 7 godzin
32GB 4 godziny 14 godzin
64GB 8 godzin 28 godzin (1dzien)
128GB 16 godzin 56 godzin (2dni)
256GB 32 godziny 112 godzin (4dni)

W porownaniu do trybu Time-Lapse (bez dzwieku) zyskujemy niemal 100% pewnosci, ze kazda sytuacja na parkingu zostanie zarejestrowana poprawnie bez zadnych przerw, czy pominietej klatki jak w przypadku gdyby to bylo w trybie Time-Lapse lub co gorsza Motion-Detection.

Przykald dzialania trybow parkingowych w realnej scenie realnego "zagrozenia" pokazuje ten film nizej:
(autentyczna scena i prawdziwe tryby parkingowe prezentowanych kamer)

pelny temat o trybach parkingowych:
http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14329

https://youtu.be/YVk58fNwk14




Q: Czy warto kupic karte 32GB moze 16GB wystarczy?
A: Karta pamieci to kwestia indywidualna, przyklad "z zycia wziety":
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267431

Q: Jaki kat widzenia ma kamera A129, i czy nie jest to za malo?
A: Kat widzenia kamery Viofo A129 wynisi w/g danych 140stopni
w/g pomiarow okolo 110 - jest to poprawna wartosc, nie powodujaca efektu zakrzywien brzegu ekranu oraz w zupelnosci wystarcza to do rejestracji przestrzeni przed samochodem od lewego do prawego blotnika.

Warto wiedziec, ze kat widzenia w kamerach jest najwiekszym oszukanym parametrem ktorego wielu producentow wykorzystuje aby nabrac i zachecic do kupna potencjalnych zainteresowanych
w/g zasady ze wiekszy kat widzenia to lepszy parametr zachecajacy do kupna, niestety jest zupelnie odwrotnie (autentycznie)!!

Dlaczego duzy kat widzenia to zly parametr? Moj dotychczasowy swiatopoglad sie wali!

Aby lepiej wytlumaczyc roznice wykorzystam 1 identyczna kamere z 2 roznymi wersjami objektywu,

Gora - objektyw tylko 85 stopni, w bezposredniej odleglosci od maski samochodu tracimy zaledwie do <0.5m ale nadal obejmuje on brzegi szyby i tym samym caly przod pojazdu od lewego do praweg oblotnika, zysk w pixelach przypadajacych na ten sam obszar obrazu jest znacznie wiekszy, tablice oddalonych pojazdow sa znacznie lepiej czytelne.

Dol - objektyw 120 stopni, objektyw bardziej "sciska obraz" aby zmiescic te dodatkowe CM, zakrzywiajac budynki i pionowe linie, oddalone pojazdy i tablice rejestracyjne staja sie duzo mniej czytelne, pomimo ze zystkujemy w kacie 35stopni wiecej to po szybie w samochodzie widac ze zysk liczy sie zaletwie w cm, co przeklada sie do <0.5metra przed zderzakiem samochodu.

[Obrazek: screenixi.jpg]

a teraz ciekawostka, nizej kamera majaca realne 180stopni kat widzenia - tym sposobem teoretycznie bije ona wszystkie inne kamery, i w/g teorii kazdy oceniajacy kamere po tym parametrze, powinien bez zastanowienia kupic (180 to rekordowo duzo):

[Obrazek: 180.jpg]

jak widac pomimo ze pojazd przd kamera jest bardzo blisko mozna odniesc wrazenie ze jest duzo dalej niz w wyzej pokazanych kamerach (a tak nie jest), wynika to z faktu, ze wiekszy kat sprawia wrazenie oddalenia - bo obraz jest scisniety duzo bardziej, efekt jest taki ze nic nie idzie przeczytac, a realny obraz staje sie zakrzywiony i pozbawiony "realizmu", dlatego przyjelo sie ze dobry kat widzenia miesci sie w granicach 90-110, wiekszy kat (o ile jest prawdziwy a nie tylko reklama na pudelku) oznacza nierealne zakrzywienia obrazu oraz znaczne oddalenie samochodow, tablic zmniejszajac ich czytelnosc, a zysk w bezposredniej odleglosci przed maska pomimo duzo wiekszego kata jest bardzo maly.

Q: A dlaczego na konkurencyjnych portalach kamery typu: Xblitz, Mkavi, Navitel, Orllo, sa bardziej "chwalone" (22/10/2018), skoro kamery Viofo kosztuja tyle samo a czasem mniej i sa takie dobre i "zachwalane" na Autowrzuta.pl - czy autowrzuta to jakis sponsorowany portal reklamujacy tylko Viofo?
przyklady:
https://www.forumsamochodowe.pl/dobra-ka...110311.htm
https://www.forumsamochodowe.pl/jaki-rej...109129.htm
https://www.forumsamochodowe.pl/wideorej...101935.htm

A: Nie, autowrzuta nie jest sponsorowana przez zadnego producenta, na naszym forum wiele bylo Hitow (Yi Car Dvr, G1WH, Byl tez Anytek A3, a obecnie okres chawly przypada na Viofo) 

Na forum autowrzuta wpisy o wymienionych kamerach (Xblitz, Mkavi, Navitel, Orllo) nasze forum szybko "zweryfikowalo", przez co rownie szybko reklamujacy te kamery z naszego forum znikneli, wymienione kamery to czesto kamery brandowane i slabe jakosciowo z "super duzym katem widzenia" nie majacym w ogole znaczenia w rzeczywistosci, pomijajac juz sam fakt ze duzy kat widzenia = oddalony obraz i efekt "rybiego oka".

przyklady kamer Orllo na naszym forum:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...9#pid92219
Demaskowanie klamstwa 4K Orllo i realnej wartosci kamery:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14202

Demaskowanie Kamer Navitel:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid262886
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid255270

Demaskowanie kamer Xblitz po calosci, czyli jak tania Chinska kamera zyskuje "drugie zycie" w Polsce po przez nadrukowanie jej innego Logo i delikatne (a czasem agresywna) reklama:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid107134
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid253013
rozczarowany klient Xblitz:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid265869

Tu na forum wnikamy bardziej dokladnie w rejestratory i to na czym one sie opieraja (tego wielu w/w producentow bardzo nie lubi bo czesto wychodzi ze cena nie jest adekwatna do zastosowanych podzespolow lub (co wyzej zostalo pokazane) sa to tanie Chinskie kamery z nowym Logo i "drugim zyciem" przeznaczone na rynek i dla osob ktore nie potrafia weryfikowac informacji propagandowych.

Na forum Autowrzuta kazdy moze oddac glos w tematach o kamerach, i kazdy moze pisac zarowno pozytywne jak i negatywne aspekty kazdej z kamer- bez konsekwencji (nigdy nikt nie zostal ZBANOWANY!)
przyklad oddanych glosow wlascicieli kamer (czy to na konkurenyjnych forach ma miejsce?):
http://www.autowrzuta.pl/polls.php?actio...lts&pid=33
http://autowrzuta.pl/polls.php?action=sh...lts&pid=54

Jak tez widac weryfikacja kamer i mozliwosci sprzetowych jest omawiana na wiele sposobow a tematy o danych kamerach sa omawiane przez wielu wlascicieli (nie tylko tej kamery), weryfikujac kazdy aspekt oraz potencjalne wady,
Jak chcesz zweryfikowac "dobrego" producenta kamer ktory na konkurencyjnym forum cos zachwala zadaj mu kilka podstawowych pytan nizej:
1) Czy kamera ma baterie? (ja ma to kamera nie jest nic warta pod warunkiem ze to Mio, Xiaoyi, Xiaomi)
2) na jakim CPU oraz matrycy opiera sie kamera? (dobra kamer ma Hisilicona 3556/3559, Novateka NT96660/63, Ambarella A12L/LA)
3) jaka jest wartosc przeslony? (F1.6 do dobry wyznacznik)
4) czy kamera jest popularna "po za granicami" kraju, czy tylko w PL?
5) czy kamera jest produkowana w PL? [zadna nie jest i jest wielce prawdopodobne ze dana kamera (slaba) zostala zakupiona z Chin po to aby nadac jej nowe zycie w PL].
6) czy kamera ma tryb parkingowy (buforowany czasowo, lub Low-Bitrate?) Sa to 2 glowne tryby parkingowe, kazdy inny tryb nagrywania w tym Time-Lapse nie jest trybem parkingowym! A jedynie "imitacja" trybu parkingowego, tutaj sa opisane tryby parkingowe i dokladny sposob ich dzialania (polecam zobaczyc):
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14329

Q: Czy Viofo oprocz forum Autowrzuta robi gdzies jeszcze furrore?
A: Tak, wszedzie, wystarczy wejsc na forum Dashcamtalk i zobaczywac watki o A129 lub SG9663C (to tez kamera Viofo jeszcze przez wersja A129), lub zobaczyc te filmy:
Hardon (szczeka im opadla)
https://youtu.be/CFKezs0ok7A?t=285
@evad, tez nie ukrywa zaskoczenia? Wink Warto zaznaczyc ze kamera wstepnie sprzedala sie w duzych ilosciach a niezadowolonych praktycznie brak (nie tylko w sklepie WR24.PL)
https://youtu.be/gjMeTt2e1ZI?t=668
poprzednia kamera Viofo A119 @carcamcentral:
https://www.youtube.com/watch?v=amjcsoExAQU

Q: Czy kamera Viofo A129 ma tryb parkingowy i jak on dziala?
A: Kamera Viofo A129 (jako jedyna) ma tryb parkingowy ktory w realnej sytuacji moze sie sprawdzic, mowa tu o trybie Low-Bitrate ktory aktuwuje sie na na 2 sposoby:
1) po przez wykrycie braku wstrzasow na podstawie G-Sensor (kamera przelaczy sie z trybu nagrywania normalnego w tryb Low-Bitrate uprzednio wybrany z menu)
2) po przez dedykowany kabel HardWire Viofo:
- dzieki instalacji dedykowanego kabla HardWire (marki Viofo) kamera jest w stanie dokladnie aktywowac tryb parkingowy w momencie gaszenia lub odpalania silnika, bez kabla kamera musi wykryc wstrzas/ruch (aby wiedziec kiedy samochod jest zaparkowany/nie przemieszcza sie), niestety przelaczanie sie trybow (szczegolnie automatyczne bez kabla HardWire) zwiazane jest z przerwa w nagraniu okolo 3-5sek, ktora nastepuje w wybranym momencie zaraz po odpaleniu / gaszeniu silnika co zwiazane jest z rysykiem przerwy w nagraniu (np zaraz po wyjsciu z auta i zamknieciu drzwi - bo byc moze w tym momencie cos uderzy w samochod?)

Dlatego tylko z kablem HardWire Viofo ryzyko przypadkowej przerwy w nagraniu jest minimalizowane i ogranicza sie jedynie dokladnie do momentu w ktorym odpalamy/gasimy silnik [sytuacja z kablem nie jest jeszcze do konca znana bo Viofo ciagle udoskonala dzialanie tego trybu z kablem] temat jest aktywny tutaj:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267963

Q: Czy kamera Viofo A129 to dobra kamera w przedziale cenowym 500-800zl?
A: Nie, kamera viofo jest dobra w przedziale 500-1300zl a tabela na poczatku tematu pokazuje dlaczego i jak zostala juz "wyceniona" tego typu konfikuracja u konkurencji - ktora nadal boryka sie z podstawowymi problemami typu: dobra optyka (F1.6), dobry kondensator, szybkie WiFi 5.8Ghz + dobra cena, dobra ostrosc latem...

Q: Czy WDR ma byc ON czy OFF?
A: ta kamera nie ma sprzetowego wsparcia WDR, bo zastosowana matryca nie wspiera ani WDR ani HDR, funkcja WDR pojawia sie z uwagi na to ze oprogramowanie CPU Novateka domyslnie w menu pokazuje WDR: ON/OFF, 
Producent Viofo w menu WDR: zastosowal mozliwosc podbijania czulosci (zwiekszajac poziom ISO - wzmacnianie sygnalu pixela w matrycy wraz z szumami tla) 

Ale co do tego czy WDR ma byc wlaczony pokazuje ten film:



[Obrazek: vlcsnaxfx.jpg]

Cyfrowe wzmacnianie czulosci matrycy szczegolnie w dzien jest zyskowne, gdyz poziom szumow przy dobrym swietle jest stosunkowo maly, jednak im ciemniej tym obraz staje sie bardziej zaszumiony i pozbawiony naturalnych kolorow.
Wiecej o funkcji WDR w kamerze A129 jest tutaj: http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=...#pid271513

Q: Jakie ustawienia sa najlepsze dla A129?
A: Ustawienia "domysle" sa zarazem najlepszymi (optymalnymi), ponadto:
WDR mozna na podstawie w/w filmu zmienic na ON jak ktos uwaza ze w danej sytuacji jest lepiej,
1080p: 30FPS (nie 60FPS) - kamera nie zyskuje zadnej przewagi nagrywajac w 60FPS, oprogramowanie kamery nie zmniejsza czasu naswietlen klatek w 60FPS a sensor nie dziala optymalnie w 60FPS,
zaleca sie nagrywac w 30FPS bo na kazda klatke filmu przypada wiekszy stopien kompresji, wiecej o 60FPS w IMX291 tutaj:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid262748
obnizenie EV w menu: im mniejsza wartosc tym lepiej kamera radzi sobie z lapaniem ostro i wyraznie samochodow w ruchu (kosztem ciemniejszego obrazu), recznie zmniejszona wartosc EV: -1 jeszcze nikomu "krzywdy" nie zrobila, napewno warto sprawdzic jaka wartosc jest optymalna (nie zaleca sie zwiekszac EV na poziom dpdatni)

Q: Czemu producent kamer Viofo jest nazywany "dyktatorem"?
A: Bo narzucaja nietypowe standardy konkurencji typu: niska cena + wysoka jakosc nagrywania i wykonania,
wielu konkurencyjnych producentow ponioslo straty finansowe ze wzgledu na szybko zdobyta popularnosc kamer Viofo serii A119/A129 co skutkowalo utrata sprzedazy swoich produktow, ponadto od wielu miesiecy porownywanie kamer Viofo z konkurencyjnimi kamerami nie dziala na korzysc konkurencji - ktora czesto kosztujac 3x tyle co Viofo nie jest w stanie w realnych sytuacjach wypasc znacznie lepiej, nie mowiac o wpadkach tego typu:
WAZNE:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267284

Q: Co to jest kabel HardWire Viofo?
A: Jest to 3-zylowy kabel (dodatkowe akcesorium) ktorego instalacja odbywa sie po przez skrzynke bezpiecznikow w samochodzie, robi sie to po to aby kamera pomimo wylaczenia silnika (i zaniku zasilania w zapalniczce) kamera mogla nadal nagrywac oraz dzialac w trybie parkingowym, ponadto kabel Hardwire umozliwia zabezpieczenie akumulatora pojazdu przed jego wyladowaniem z uwagi na dzialanie kamery, tutaj wiecej o kablu oraz jego instalacji:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267761

Q: Co to jest przycisk Bluetooth Remote?
A: jest to specjalny przycisk umozliwiajacy zdalne zabezpieczenie nagran (tworzenie plikow emergency) ktore nie beda nadpisywane w pozniejszym czasie, przycisk mozna przykleic w dowolnym wygodnym miejscu w samochodzie, np na kierownicy (jest to dodatkowe akcesorium).

Q: No dobra, koniec slodzenia, jakie kamera ma wady?
A: jak kazda tak i Viofo A129 ma swoje wady, ale producentowi wyjatkowo duzo udalo z nich wyeliminowac, 
mimo wszystko do wad zalicza sie:

- na miedzynarodowym forum pojawilo sie kilka zgloszen o problemach z interfrerencjami radia DAB, glownie problem dotyczy samochodow BMW serii 6, oraz nowych BMW X5, co ciekawe nowe samochody BMW w ogole maja jakis problem z odbiorem Radia DAB i ciezko stwierdzic na ile slabo odseparowana antena w samochodzie jest podatna na zaklocenia z zewnatrz, a ile to faktycznie sama kamera generuje ten problem. Problem z DAB dotyczy glownie tylnej kamery polaczonej kablem do przedniej A129 - bez tylnej kamery radio DAB dziala poprawnie w 100%.

- kamera ma wolno dzialajace menu, przykladowo wejscie do menu w momencie nagrywania wymaga zatrzymania nagrywania (cierpliwego czekania 1-2sek) a dopiero pozniej da sie wejsc do menu.

- bez dedykowanego kabla HardWire Viofo, tryb parkingowy podczas wejscia/wyjscia powoduje przerwy w nagraniu <5sek (chodzi o moment w ktorym gasimy silnik oraz odpalamy auto i ruszymy z miejsca).

- aplikacja WiFi APP: bywa ze polaczenie jest zerwane, wymagana jest cierpliwosc przy dokonywaniu zmian bo APP dziala szybciej na smartfoanie niz realnie dokonywane zmiany w systemie kamery (czego nie widzimy).

Q: Jak z awaryjnoscia kamery A129, czy jak zywotnosc "sprzetu" jest wyliczona tylko na okres gwarancyjny?
A: Teoretycznie nie ma w tej kamerze niczego co z biegiem czasu ulega znacznej degradacji i skracaloby jej zywotnosc, najwazniejsze elemety tej kamery sa bardzo trwale (kondensator, quartz Seiko) napewno najbardziej podatnymi na warunki pracy (wysoka temp latem, ujemne temp zima) komponantami beda:

- glowny kondensator Vinatech (jego ilosc cykli ladowan jest liczona na pona 500 000x trzymajac sie zakresu temp: -40C + 65C) specyfikacja kondensatora kamery Viofo A129:
https://www.vina.co.kr/winko/data/produc...705_QA.pdf
- Pasta odprowadzajaca sieplo z CPU Oczywisice siliconowa biala parta z czasem ulega degradacji, twardnieje i traci wlasciwosci transferowania ciepla, jednak mimo to nawet bez chlodzenia kamera jest w stanie dzialac stabilnie w wyznaczonych zakresach temp: -40 + 65C, pasta bedzie tym dluzej spelniala wlasciwosci im mniej bedzie poddawana na szybkie zmiany temperatur, mysle osobiscie ze 4-6lat powinna sie sprawdzac.
- Bateria RTC, nieznana jest jakosc tej baterii, jednak nawet jej uszkodzenie nie bedzie wplywac na nagrywanie kamery, kamera bedzie tracic ustawienia daty/czasu ktora z kolei bedzie sie kalibrowac po przez GPS.
Baterie RTC sa wykonane w technologii Li-Cobalt ich zywotnosc jest obliczona na 3-5lat, w praktyce nawet po 6 latach dzialaja poprawnie (baterie RTC sa we wszystkich kamerach samochodowych).
- Quartze 32.768Hz, Viofo stosuje wysokiej jakosci quartre firmy Seiko, sa odporne na wstrzasy (to zawsze byla wada quartzow), oraz ich zywotnosc liczy sie ponad 15latach+
- Objektyw + wysoka temp : Oczywiscie objektyw nie lubi zmian temperatury i pomijajac fakt ze ten w kamerze Viofo nie traci ostrosci, to mimo wszystko wykonany jest ze szkla w metalowej obudowie, nie jest znana wytrzymalosc tego dokladnie objektywu, mozna jedynie bazowac na poprzednich kamerach Viofo w ktorych NIE DOCHODZILO do pekniec lub przemieszczania sie warstw szklanych w objektywie ktory byl poddany dzialaniu wysokich temp (latem w samochodzie), mozna wiec zakladac ze ten w A129 jest rownie trwaly i nie bedzie sprawial problemu, napewno obecne lato w PL bylo wyjatkowo gorace i nie bylo zgloszen o problemach z bezpowrotnym uszkodzeniem objektywu w kamerze A129 (co dobrze wrozy na jej przyszlosc). Oczywiscie mowa o zgloszeniach nie tylko na forum Autowrzuta ale tez miedzynarodowe tematyczne fora w ktorych wlasciciele kamer A129 moga raportowac rozne problemy.

Q: Czy sa rozne wersje kamer A129?
A: Tak, wyroznia sie:
A129 DUO - G - jest to wersja 2CH (dwa kanaly) z GPS, DUO => 2CH, G => GPS
A129 DUO - jest to wersja 2CH (dwa kanaly) mozliwe ze bez GPS (sprawdz opis kamery)
A129 - jest to wersja 1CH (tylko kamera przednia)

Q: czy potrzebna jest mi kamera 1CH czy 2CH?
A: Czas podjac meska decyzje, ale zawsze mozna rzućic monetą, napewno 2 kamery to 2x wieksze zabezpieczenie i kazdy kto ma kamere 1CH z czasem instaluje kolejna z tylu, szczegolnie jak kamera sie zwraca finansowo z uwagi na zarejestrowana szkode.

Q: Gdzie najlepiej kupic?
A: Oczywiscie, z pewnego zrodla Smile 
Mysle ze kazdy moze latwo i szybko (np w Google) zweryfikowac kazdy sklep oraz to czy zakup jest bezpieczny.

[Obrazek: 201806pjp.jpg]

[temat w trakcie opracowywania - bedzie zalaczony w pierwszym poscie tematu kiedy bedzie gotowy]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#2
Już niedługo Viofo powinno zaprezentować światu swoje najnowsze dziecko  - model A129 czyli po raz pierwszy wersja z kamerami na przód i tył oraz WiFi. 
Myślę więc, że warto założyć nowy temat, rozpocząć dyskusję, wrzucić filmiki z testów przedprodukcyjnych, podzielić się tym co znajdziemy w sieci i cierpliwie czekać.
A jeżeli konkurencja będzie tak ospała jak do tej pory to rodzina Viofo nadal będzie rządzić światem i jak przystało na reżim będą się zmieniać tylko imiona władców Smile



 
Odpowiedz
#3
Jako, ze viofo a129 ma starvis imx291 z przodu i z tylu (lcd + wifi), wszystkie dual konfikuracje na NTK sa praktycznie pokonane, w dodatku cena za Viofo moze byc rowniez niska.

Co tu duzo pisac, Viofo przejmuje rynek i nic nie musza robic aby sie pokazac z dobrej strony, ich kamery sa po prostu dobre, na swoj sposob innowacyjne (2x imx291, albo OV4689 + NTK). Zdecydowanie kamery "budzetowe" do ~600 - 900zl sa tu zdominowane...

Jedynie co mi sie "nie podoba" to to, ze Viofo ciagle ma w tych kamerach Novateka, ktorego czasy powoli sie koncza ze wzgledu na brak H.265, brak Clouda, brak trybow parkingowych, toporny z kartami SDXC, HDR ograniczony do 1080p, oraz nienwirleksza rozdzielczosc niz 2K@1CH...

Gdyby Viofo zaczelo juz teraz robic cos na Hisiliconach, Ambarella, lub chociaz z Grain Media (odnoga Novateka CCTV), to zdobywali by doswiadczenie mogliby rozwijac sie w innych kierunkach juz teraz (zanim juz bedzie za pozno i funkcjonalnoscia konkurencyjne kamery ich pokonaja, a juz mozna pewne braki zaobserwowac np H.265 lub brak HDR w 2K ani w ogole szansza na 4K...).

Obecnie pozycja viofo jest w tym segmencie mocna ale nie taka pewna na przyszlosc z uwagi na tego NTK (i nic po za tym). Musza ruszyc cos z Hisiliconem bo NTK juz nic nie wprowadza. Napewno runku latwo nie oddadza ale bedzie to trudne jak nie odejda od NTK (ktory powoli zaczyna ustepowac kamerom 4K, HDR, Cloud, parking...)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#4
Juz nie moge sie doczekac

https://forum.lowyat.net/topic/2967145/+4380

@pizdys napisz cos Smile uspokoj mnie ...
 
Odpowiedz
#5
@luk4as, co tu duzo pisac, super kamera z 2x IMX291 oraz WiFi,
Jej jedynym konkurentem jest (a nawet byl) DOD RC500S ktory niestety ma tylna kamere z IMX323,
RC500S tak sobie radzil:
https://www.youtube.com/watch?v=AuZT3AxGqGI




konkurencyjny producent DOD z niewiadomych przyczyn (zapewne oszczednisci $$$$) dal z tylu gorsza matryce oszczedzajac przy tym kilka "srebrnikow", tym samym (co mozna bylo przewidziec) ustapil wlasnie miejsca lepszemu (A129) ktorego pojawienie sie bylo tylko kwestia czasu...

Zapowiada sie ze Viofo A129 bedzie kosztowac 50% mniej niz DOD RC500S,
przy czym A129 ma LCD co oznacza, ze technicznie powinna byc nawet drozdza (zapewne kondensatory Vinatech tez beda): http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid263713

Nie moge tu zlego slowa powiedziec o A129 (pojechali po calosci),
jedynie moze tu byc problem z trybem parkingowym (bo NTK nie ma zadnego), byc moze bedzie LOW-Bitrate i to by bylo swietne uzupelnienie dla A129, wiecej o parkingowych trybach tutaj:
http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14329

Albo inni producenci wezma sie ostro do pracy albo "Dyktator Viofo" podbije swiat Wink

Zakladajac, ze w kamerze samochodowej liczy sie jakosc nagran, dobra cena, i przyzwoita jakosc wykonania,
to Viofo spelnia wszystkie te wytyczne z tym, ze jakosc wykonania jest duzo lepsza niz "przyzwoita", a nawet b.dobra stawiam tu poprzedniej A119 PRO ocene 9/10 i byloby 10/10 ale mialem w rekach DDpai mini 3 w metalowej rurce - ktora mnie po prostu oczarowala (super jakoscia obudowy) dlatego musialem Viofo obnizyc na 9 Wink

Viofo jedynie ustapic moze funkcjonalnoscia, bo nie ma ani Clouda, ani Buforowanego trybu parkingowego, ale warto zaznaczyc ze nawet buforowany tryb parkingowy w kamerze z Cloudem (np DR750S, DR900S) jest bardzo zawodny i w ciemnych miejscach niestety b.slabo sie sprawdza...przyklad "z zycia wziety" nizej, kamera przy takim oswietleniu nie byla w stanie zobaczyc mnie jak przechodzilem obok auta (kilka razy przechodzilem i nic), zdjecie jeszcze przed wejsciem w trybu parkingowego, wielu posiadaczy kamer Blackvue DR750S ma ten sam problem, ze kamera choc ma Starvajsa, nie radzi sobie dobrze z wykrywaniem ruchu pomimo bufora (bo jest bez wektorow ktorego HiSilicon nie wspiera):

[Obrazek: vlcsnaiji.jpg]

dlatego gdyby A129 miala tryb LOW-Bitrate to byla by to BOMBA 2CH ktora grzech nie kupić.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#6
Coś się powoli zaczyna dziać i są pierwsze testy.

[Obrazek: post-3488-1526308054.jpg]

[Obrazek: post-3488-1526308980.jpg]
[Obrazek: post-3488-1526308361.jpg]















 
Odpowiedz
#7
https://jwtechreviews.com/2018/05/14/vio...on-sample/
 
Odpowiedz
#8
Mocna kamera z NTK+ 2x IMX291 (smiem twierdzic ze to F1.6 lub mniej z przodu oraz z tylu)
ma nawet dual band WiFi 2.4 oraz 5Ghz (zadna kamera nie miala z NTK modulu wifi DUAL BAND)

Viofo na tym przykladzie pokazalo ze "mozna" jak sie chce, i bezapelacyjnie wskakuje na pozycje lidera.

Nie wiadomo jaka jeszcze bedzie cena ale nie spodziewam sie wiecej niz ~800zl

Grzech nie brac jak ktos szuka 2CH kamery z TOP jakoscia nagrywana w 1080p,
w nocy niepokonana, w dzien jedynie kamery z wieksza rozdzielczoscia moga byc lepsze, ale 1080p to nadal wystarczajaca rozdzielczosc aby zlapac co i kogo trzeba.

Testy wkrotce, zamowie jak tylko bedzie dostepna.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#9
ADATA sa dobre, ale 2lata temu przenosili fabryke i cala linie produkcyjna w inne miejsce co poskutkowalo wydaniem wadliwej partii kart w latach 2016-2017 (na masowa skale karty padaly jak Sandiski Ultra, wszystkie modele nawet MLC, TLC),

Sklepy byly zmuszone wymieniac karty na inne (najlepiej innego producenta), ADATA zna problem wszystko jest juz poprawione a wadliwe partie towaru wymienione, byl artykul na ten temat w necie...

Generalnie obecnie karty ADATA (np Premier) znowu sa dobre i niezawodne jak za starych dobrych czasow.
Ich zywotnosc sam moge ocenic jako Samsung EVO (zadna mi nie padla po 5latach, a mam jedna 64GB w kamerze CCTV w oknie), natomiast fakt ze w poprzednim roku ich karty trzeba bylo omijac szerokim lukiem.

Tak wiec jak ktos ma ADATA kupiona w 2018 (od stycznia napewno) to nie ma powodow do niepokoju, sa one kompatybilne z NTK oraz wszystkimi kamerami bez potrzeby aktualizacji FW w kamerze.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#10
Też myślę, że cena w PL to około 700-800 zł, a z chin ? Myślę, że w granicach 500 zł biorąc pod uwagę, że A119 można kupić za ~~ 260 ....
 
Odpowiedz
#11
@pizdys czy ja dobrze rozumiem ze A129 bedzie miala tryb parkingowy ?
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 3 gości