• Witamy w serwisie AutoWrzuta.pl
  • Zapraszamy na strony naszych Partnerów!
  • Chcesz, żeby Twój film był w tv? Czytaj ogłoszenia!
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy jestes zadowolony z tej kamery?
TAK
NIE
Ciagle sie zastanawiam nad zakupem...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Viofo A129 [Sony Starvis IMX291 + Novatek NT96663]
Ja mam A129 bez gps i na sofcie 1.5 też startował. Wystarczy mu brak odczyty z g-sensora
 
Odpowiedz
(31-12-2018, 12:38:04)marekelb napisał(a): Tak, ale sterowany będzie nie po zapłonie, tylko po GPS

Pewnie zadziała, a nie kojarzysz czy jak będę miał podłączony powerbank pod kamerę, i dodatkowo zasilanie pod moduł GPS z aku przez moduł zasialania 12/24V->5V i silnik będzie pracował (podawał napięcie do modułu GPS) to czy jest jakieś prawdopodobieństwo "uwalenia" kamerki, czy nic nie powinno się stać... bo realnie będzie prąd z dwóch źródeł na raz, powerbank i aku samochodu....
Elektrykiem/elektronikiem nie jestem więc dlatego takie pytanie....
 
Odpowiedz
(31-12-2018, 16:02:35)malachowskim napisał(a): ... czy jak będę miał podłączony powerbank pod kamerę, i dodatkowo zasilanie pod moduł GPS z aku przez moduł zasialania 12/24V->5V i silnik będzie pracował (podawał napięcie do modułu GPS) to czy jest jakieś prawdopodobieństwo "uwalenia" kamerki, czy nic nie powinno się stać... bo realnie będzie prąd z dwóch źródeł na raz, powerbank i aku samochodu....
Elektrykiem/elektronikiem nie jestem więc dlatego takie pytanie....

Podejrzewam, że kamerki nie uwalisz, bo to i tak 5V i około 1A, ale może nieprawidłowo działać, a już na pewno uszkodzisz powerbank. Takie moje zdanie.
Jak chcesz takie rozwiązanie, to zrób rozdzielacz z przełącznikiem pomiędzy modułem 12V/5V a powerbankiem
https://www.aphelektra.com/przelaczniki-...ff-on.html
i będziesz musiał przełączać ręcznie (bezpiecznie).
Nie musi być identyczny. Chodzi o zasadę działania.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
sprawdziłem bo znalazłem jakiś powerbank w domu o zawrotnych parametrach 5V/1A 500mA - ogólnie działa. Odpaliłem samochód z podłączonym powerbankiem podpiętym pod kamerkę - działa, żaden dym nie poszedł itp., po zgaszeniu silnika też kamera dalej chodzi, zasilana z powerbanku. Z Twojego jednego postu zastanawiam się tylko jeszcze na zastosowanie przekaźnika samochodowego, aby działało to automatycznie, taka większa wygoda, ale na szybko mogę się śmiało podpiąć pod kamerkę powerbankiem i nie martwić się jak nawet uruchomię silnik, nic się nie "uwali" i później mogę sobie odpiąć na spokojnie ponieważ np. parkuję w domowym garażu.
 
Odpowiedz
Tylko, że możesz zniszczyć powerbank nie w chwili podłączenia, a przez ciągły i długotrwały prąd "wsteczny", który będzie miał wpływ na ogniwa. Nie na darmo w powerbanku masz wejście i wyjście.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
przy cenie na poziomie 150-160PLN za powerbank który mi wystarczy to niech on podziała z rok, może półtorej przy moim użytkowaniu to i tak mi wystarczy. Oczywiście jeśli będę miał niespodziewany przypływ wolnej gotówki to planuję zakup BlackVue Power Magic Battery Pack B-112, który powinien zaspokoić moje potrzeby zasilania do 13h viofo a129 gps duo.
 
Odpowiedz
Nie wiesz ile może podziałać. To są tylko Twoje założenia, ale tak samo i ja nie wiem do końca jak to faktycznie będzie działać. Jeżeli chcesz tak zrobić, to proszę tylko o informację dla potomnych, gdyby coś się złego działo w tej konfiguracji.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
(30-12-2018, 17:52:52)marekelb napisał(a): v1.4 jak i v1.42B to były firmware beta, nigdy nie pokazały się oficjalnie na stronie.
Z tym, że v1.4 była późniejsza niż v1.42B


Jak chcesz v1.4, to masz tu:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267187

Teraz wrzuciłem ten soft i kamera pokazuje go jako 1.42B
Nie pomyliłeś się z linkiem? czy mimo że to jest niby ten nowszy 1.4 to normalne że go tak wyświetla?

edit
dokładnie to pokazuje go jako 20180830
 
Odpowiedz
(31-12-2018, 20:05:38)jordan87 napisał(a):
(30-12-2018, 17:52:52)marekelb napisał(a): Jak chcesz v1.4, to masz tu:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid267187
Teraz wrzuciłem ten soft i kamera pokazuje go jako 1.42B
Nie pomyliłeś się z linkiem? czy mimo że to jest niby ten nowszy 1.4 to normalne że go tak wyświetla?
edit
dokładnie to pokazuje go jako 20180830

Zgadza się.
v1.42B to 20180830
v1.4 to 20180920

Nie mój link. Co najwyżej pomylił się autor postu. Smile

v1.4 jest tutaj. Przed chwilą sprawdziłem.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
O ustawieniach ciąg dalszy
TRYB PARKINGOWY

W związku z tym, że kamera A129 jest nowym produktem, a oprogramowanie i funkcje wciąż ewoluują, więc ciężko czasem nadążyć za aktualnymi informacjami odnośnie trybu parkingowego. Starałem się zrozumieć zasady działania tego trybu w różnych konfiguracjach i w związku z tym zrobiłem testy jego działania.

Tryby parkingowe w kamerze Viofo A129:
1. Automatyczne wykrycie zdarzenia (Auto Event Detection)
2. Nagrywanie poklatkowe (Time Lapse)
3. Nagrywanie ze zmniejszoną przepływnością 4Mb/s (Low Bitrate Recording)


Istotną rzeczą jest w jaki sposób kamera przechodzi w tryb parkingowy i na jakiej zasadzie zapisuje nagrania, a to zależy od wybranego trybu parkingowego oraz rodzaju podłączonego zasilania.

Zasilanie możemy podłączyć w dwojaki sposób:
A/ 2 żyłowym adapterem zasilania lub zasilaczem samochodowym (efekt ten sam)
B/ 3 żyłowym kablem zasilającym tzw. Viofo Hardwire Kit ACC.




Podłączenie 2 żyłowym adapterem zasilania lub zasilaczem samochodowym.

Nie ma tu znaczenia, czy podłączymy zasilanie bezpośrednio do kamery, czy do podstawki GPS.

1. Automatyczne wykrycie zdarzenia (Auto Event Detection) - kamera nie nagrywa, czuwa.

Aktywacja następuje po 90 sek (w firmware v1.5 po 5 min) od wykrycia bezczynności, tzn nagrywa jeszcze określony czas, a potem przechodzi w stan czuwania. Dioda nagrywania zaczyna cały czas migać natomiast sygnału dźwiękowego nie ma.
Dezaktywacja następuje po wykryciu zdarzenia, którym może być:
- sygnał z czujnika wstrząsów (G-Sensor),
- wykrycie ruchu w polu widzenia, ale tak naprawdę kamera nie wykrywa ruchu, tylko mierzy zmianę natężenia światła, więc np. w nocy oświetlenie przez przejeżdżający samochód może spowodować, że kamera zacznie nagrywać,
- sygnał z GPS po przekroczeniu 8 km/h.
Każde zdarzenie podczas naszej nieobecności (parking) traktowane jest tak samo jak byśmy jechali samochodem, więc nie ma żadnego powiadomienia, że coś mogło się np. w nocy wydarzyć i nie zostanie takie zdarzenie zabezpieczone przed skasowaniem.
Dezaktywacja, czyli wykrycie zdarzenia powoduje włączenie nagrywania na czas około 1,5 minuty (w firmware v1.5 - 5 min) oraz ciągłe świecenie diody nagrywania. Przy wywołaniu zdarzenia ekran nie wybudza się, pozostaje wyłączony. Jeżeli kamera nie będzie wykrywała kolejnych zdarzeń, to po tym czasie przejdzie w stan czuwania.
Minusem jest zarejestrowanie nagrania już po zdarzeniu, oraz możliwość braku nagrania, jeżeli zdarzenia nie wykryją czujniki.

2. Nagrywanie poklatkowe (Time Lapse) - kamera nie nagrywa obrazu, ani dźwięku, Jest to ciągły zapis zdjęć.

Mamy do wyboru ustawienia  1, 5, 10 klatek na sekundę, a w firmware 1.5 dodano jeszcze 2 i 3 klatki na sekundę.
Aktywacja następuje po 90 sek (w firmware v1.5 po 5 min) od wykrycia bezczynności, tzn nagrywa jeszcze określony czas, a potem przechodzi w tryb wykonywania zdjęć (Time Lapse).
Dezaktywacja następuje po wykryciu zdarzenia, którym może być:
- sygnał z czujnika wstrząsów (G-Sensor),
- sygnał z GPS po przekroczeniu 8 km/h.
Każde zdarzenie podczas naszej nieobecności (parking) traktowane jest tak samo jak byśmy jechali samochodem, więc nie ma żadnego powiadomienia, że coś mogło się np. w nocy wydarzyć i nie zostanie takie zdarzenie zabezpieczone przed skasowaniem.
Dezaktywacja, czyli wykrycie zdarzenia powoduje nagranie pliku wideo o długości około 1,5 minuty (w firmware v1.5 - 5 min) oraz ciągłe świecenie diody nagrywania. Przy wywołaniu zdarzenia ekran wybudza się. Jeżeli kamera nie będzie wykrywała kolejnych zdarzeń, to po tym czasie przejdzie z powrotem w tryb zapisu zdjęć.
Minusem jest brak nagrania dźwiękowego oraz możliwość niezarejestrowania ważnego zdarzenia, które mogłoby wystąpić w czasie pomiędzy kolejnymi zdjęciami.

3. Nagrywanie ze zmniejszoną przepływnością 4Mb/s (Low Bitrate Recording) - ciągłe nagrywanie z dźwiękiem.

Aktywacja następuje po 90 sek (w firmware v1.5 po 5 min) od wykrycia bezczynności, tzn nagrywa jeszcze określony czas w trybie jazdy, a potem przechodzi w tryb low-bitrate.
Dezaktywacja następuje po wykryciu zdarzenia, którym może być:
- sygnał z czujnika wstrząsów (G-Sensor),
- sygnał z GPS po przekroczeniu 8 km/h.
Każde zdarzenie podczas naszej nieobecności (parking) traktowane jest tak samo jak byśmy jechali samochodem, więc nie ma żadnego powiadomienia, że coś mogło się np. w nocy wydarzyć i nie zostanie takie zdarzenie zabezpieczone przed skasowaniem.
Dezaktywacja, czyli wykrycie zdarzenia powoduje nagranie pliku o długości około 1,5 minuty (w firmware v1.5 - 5 min) w trybie jazdy oraz ciągłe świecenie diody nagrywania. Przy wywołaniu zdarzenia ekran wybudza się. Jeżeli kamera nie będzie nadal wykrywać zdarzenia w trybie ciągłym, to po tym czasie przejdzie z powrotem w zapis z niską przepływnością.
Minusem jest luka czasowa trwająca około 7 sekund w momencie przełączania się trybów.



Podłączenie 3 żyłowym kablem zasilającym tzw. Viofo Hardwire Kit ACC.

Dodatkowy przewód ACC IN podłączony musi być w miejscu, gdzie pojawia się napięcie 12V po zapłonie.
Wtyczkę miniUSB należy bezwzględnie podłączyć do gniazda w kamerze, a nie w podstawce GPS. 3 żyłowy kabel hardwire podłączony do przystawki GPS będzie zachowywał się jak kabel 2 żyłowy ponieważ gniazdo miniUSB w przystawce GPS nie ma dodatkowego pinu ACC. Niedopracowanym elementem na dzień dzisiejszy jest zastosowanie wtyczki kątowej miniUSB, która zawadza o wtyczkę kamery tylnej, ale pomimo tego jest możliwość jej włożenia.

1. Automatyczne wykrycie zdarzenia (Auto Event Detection) - kamera nie nagrywa, czuwa.

Aktywacja następuje po wyłączeniu zapłonu. Przejście w tryb parkingowy powoduje wyłączenie nagrywania i przejście w stan czuwania.
Dezaktywacja następuje po uruchomieniu zapłonu.
Kamera wykrywa zdarzenia, którymi mogą być:
- sygnał z czujnika wstrząsów (G-Sensor),
- wykrycie ruchu w polu widzenia, ale tak naprawdę kamera nie wykrywa ruchu, tylko mierzy zmianę natężenia światła, więc np. w nocy oświetlenie przez przejeżdżający samochód może spowodować, że kamera zacznie nagrywać.
Każde zdarzenie podczas naszej nieobecności (parking) nie powoduje powiadomienia, że coś mogło się np. w nocy wydarzyć i nie zostanie takie zdarzenie zabezpieczone przed skasowaniem.
Wykrycie zdarzenia powoduje nagranie pliku o długości około 1,5 minuty (w firmware v1.5 - 5 min) oraz ciągłe świecenie diody nagrywania. Przy wywołaniu zdarzenia ekran nie wybudza się, pozostaje wyłączony. Jeżeli kamera nie będzie nadal wykrywać zdarzenia w trybie ciągłym, to po tym czasie przejdzie w stan czuwania.
Minusem jest zarejestrowanie nagrania już po zdarzeniu, oraz możliwość braku nagrania, jeżeli zdarzenia nie wykryją czujniki.

2. Nagrywanie poklatkowe (Time Lapse) - kamera nie nagrywa obrazu, ani dźwięku, Jest to ciągły zapis zdjęć.

Mamy do wyboru ustawienia  1, 5, 10 klatek na sekundę, a w firmware 1.5 dodano jeszcze 2 i 3 klatki na sekundę.
Aktywacja następuje po wyłączeniu zapłonu. Przejście w tryb parkingowy powoduje wyłączenie nagrywania i przejście w tryb wykonywania zdjęć (Time Lapse).
Dezaktywacja następuje po uruchomieniu zapłonu.
Minusem jest brak nagrania dźwiękowego oraz możliwość niezarejestrowania ważnego zdarzenia, które mogłoby wystąpić w czasie pomiędzy kolejnymi zdjęciami.

3. Nagrywanie ze zmniejszoną przepływnością 4Mb/s (Low Bitrate Recording) - ciągłe nagrywanie z dźwiękiem. W/g mnie najlepszy tryb parkingowy w tej kamerze.

Aktywacja następuje po wyłączeniu zapłonu. Przejście w tryb parkingowy powoduje brak ciągłości zapisu o długości około 7 sekund. Spowodowane jest to zatrzymaniem nagrywania i ponownym jego wznowieniem z niską przepływnością trybu parkingowego.
Dezaktywacja następuje po uruchomieniu zapłonu. Również w tym momencie następuje brak ciągłości zapisu o długości około 7 sekund.
Wykrycie zdarzenia w trybie parkingowym low-bitrate może być spowodowane przez czujnik wstrząsów (G-Sensor). W tym przypadku ekran wybudza się i pozostaje włączony do zakończenia nagrywania pojedynczego pliku, co jest minusem. Lepiej by było, gdyby ekran nie wybudzał się w ogóle, by nie informować nikogo o obecności kamery w pojeździe. Pomimo tego nagranie zostaje zabezpieczone przed skasowaniem.



Jednak, aby kamera działała nieprzerwanie w trybie parkingowym należy mieć świadomość tego, iż na czas pozostawienia auta należy zapewnić jej odpowiednio długo działające zasilanie.
Do tego może wystarczyć podstawowy akumulator samochodowy, jeżeli pozostawianie w trybie parkingowym nie trwa zbyt długo, gdyż w przeciwnym razie istnieje możliwość rozładowania akumulatora poniżej minimalnego napięcia i spowodowanie jego zasiarczenia, co z kolei powoduje nieodwracalne skutki jego degradacji.
Korzystając z akumulatora samochodowego można zastosować go jako dodatkowy i mieć dwa, ale nie w każdym pojeździe jest miejsce na takie rozwiązanie. Takie rozwiązanie nosi miano akumulatora hotelowego.
Można również posiłkować się niezależnym zasilaniem w postaci powerbanków różnej maści, ale te najpopularniejsze mają wady w postaci baterii litowo-jonowych, które nie dość, że długo się ładują, to jeszcze są wrażliwe na zmienne temperatury otoczenia.
Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie powerbanków grafenowych, choć te nie są aż tak popularne i dostępne, lecz rekompensują tym, iż bardzo szybko się ładują.
Na dzień dzisiejszy najlepszym rozwiązaniem, choć nie tanim, jest zastosowanie baterii LiFePo4, które właściwie przeznaczone są do takiej "roboty", a to ze względu na lepszą odporność temperaturową, szybkość ładowania, długi czas działania. Przykładem jest tu seria Cellink dość szeroko omawiana na forum.
To tak pokrótce na temat zasilania, odbiegając od tematu ustawień.

*Jeśli wkradła się gdzieś nieścisłość, proszę o informację.

[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
@marekelb

Kamera jest zasilana kablem dwużyłowym z listwy bezpieczników pod schowkiem od strony pasażera,nie zauważyłem aby taka przerwa miała miejsce po przejściu z nagrywania ciągłego w tryb parkingowy,nie mam na chwilę obecną możliwości sprawdzenia miernikiem tego co zalecasz ale sprawdziłem kolejną ciekawą sytuację:mianowicie jak wchodzę do samochodu po postoju(a jest to częste bo pracuję jako kurier) to teraz od razu przekręcam kluczyk w stacyjce w pozycję stand-by zajmując się potem różnymi czynnościami "papaierkowymi" i dopiero potem ruszam, to ta przerwa w rejestracji obrazu zmniejsza się do ok.15-16sek. z tych 24  Czy może ma na to wpływ ustawienia G-sensora lub GPSa?
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 7 gości