• Witamy w serwisie AutoWrzuta.pl
  • Zapraszamy na strony naszych Partnerów!
  • Chcesz, żeby Twój film był w tv? Czytaj ogłoszenia!
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mój montaż. Viofo A129 DUO + Cellink NEO9 + Extended w Ford Galaxy 2007
#1
Tutorial montażu kamery

Przedstawiam proces zamontowania i podłączenia kamery Viofo A129 DUAL GPS wraz z całym dodatkowym osprzętem w moim Fordzie Galaxy 2007, który wykonałem już jakiś czas temu.
Z uwagi na to, że nie robiłem fotorelacji na bieżąco, to będę posługiwał się fotkami znalezionymi w zasobach internetu.

Cały zgromadzony sprzęt składa się z:
1. Kamera A129 GPS (przód i tył)



2. Kabel zasilający Viofo hardwire (3 żyłowy)



3. Bateria Cellink NEO9



4. Bateria Cellink Extended



5. Karta pamięci microSDXC Samsung EVO 128GB



c.d.n.

Instalacja baterii Cellink NEO9 + Extended.
Cel: podłączenie zasilania z akumulatora samochodowego.



W moim przypadku miałem troszkę ułatwione zadanie, ponieważ posiadam w samochodzie nagrzewnicę elektryczną PTC, do której dochodzi przewód zasilający bezpośrednio z

akumulatora, więc nie musiałem kłaść nowego.
Przewód fioletowy to +12V.



Zabezpieczony jest w skrzynce pod maską bezpiecznikiem 80A (na foto 70A).



Na początku planowałem dorobić sobie rozgałęźnik w miejscu wtyczki, ale ponieważ nie znalazłem w sprzedaży odpowiednich złączek, więc wlutowałem się bezpośrednio w fioletowy kabel

+12V przewodem od NEO9. Miejsce połączenia zabezpieczyłem taśmą izolacyjną czarną parcianą.
Dodatkowym zabezpieczeniem dla NEO9 jest bezpiecznik 40A montowany na przewodzie NEO, który był w zestawie.



Przewód masowy GND przytwierdziłem za pomocą jednej ze śrub mocujących do metalowej części karoserii.

c.d.n.

Przewody biegną pod tapicerką z prawej strony tunelu środkowego, czyli po stronie pasażera, a Cellink został u mnie umiejscowiony przy grodzi głęboko w nogach pasażera.



Z kolei dodatkową baterię NEO Extended włożyłem do schowka pasażera, a przewody łączące do NEO9 puściłem przez otwór technologiczny z tyłu schowka.



Przewody musiałem przedłużyć, gdyż te z zestawu były troszkę z krótkie. NEO9 nie mieści się w schowku, bo jest za długi, dlatego "siedzi" pod schowkiem.



Podłączenie przewodu ACC pod bezpiecznik, aby uzyskać efekt ładowania Cellinka dopiero po uruchomieniu silnika. Jest to przewód koloru zielonego, który wychodzi z wtyczki 4pin

podłączonej do gniazda Output w NEO9. Pozostałe 3 żyły jednym kablem idą do zasilania kamery.



Posiłkując się miernikiem elektronicznym zlokalizowałem w skrzynce bezpieczników pod schowkiem pasażera odpowiedni bezpiecznik, na którym napięcie pojawia się dopiero po

przekręceniu kluczyka na pozycję II, czyli przed rozruchem. Były 3 takie bezpieczniki, ale wybrałem F6 niebieski 15A odpowiadający za system audio.



W miejsce tego bezpiecznika wpiąłem by-pass, czyli taką przejściówkę. W zestawie miałem 3 różne i wybrałem odpowiedni do mojej instalacji. W jedno gniazdo wchodzi bezpiecznik

oryginalny, a w drugie ten, który ma zabezpieczać zasilanie kamery. Zazwyczaj bliżej nóżek, to gniazdo dla oryginalnego bezpiecznika, a dalej, to dla dokładanego układu elektrycznego.

Dla pewności lepiej pomierzyć.



Na tym etapie połączyłem drugi koniec by-passa z zielonym kabelkiem z NEO9 poprzez zaciśnięcie tulejki na końcu przewodu i przeprowadzając go do tyłu skrzynki bezpieczników, a tam w

dół do NEO9.

Kabel zasilający kamerę (ten 3 żyłowy z wtyczki 4pin) po zdjęciu plastikowej osłony z prawej strony schowka pasażera



oraz osłony słupka przedniego wokół trójkątnej szyby, wyprowadziłem pod deską rozdzielczą do schowka technologicznego.




Instalacja zestawu kamer Viofo A129.
Zabrałem się za montaż zestawu hardwire, który wylądował w schowku technologicznym.
Tam połączyłem kabelki NEO9 i hardwire Viofo następująco:

czerwony NEO (ACC OUT) - żółty hardwire (ACC IN)
żółty NEO (+12V OUT) - czerwony hardwire (+12V IN)
czarny NEO (GND)- czarny hardwire (GND)

Przełącznik w kablu hardwire ustawiłem na najmniejszą dostępną wartość, czyli 11.8V.



Następnie przewód hardwire do kamery poprowadziłem pod osłoną słupka przedniego wzdłuż krawędzi szyby, aż do podsufitki, gdzie po jej lekkim odchyleniu bez problemu mogłem

ułożyć kabel, a następnie wzdłuż szyby przedniej do jej środka w miejscu, gdzie styka się z osłoną czujnika deszczu. W tym miejscu kabel wychodzi i biegnie luzem do kamery.



Kamerę przednią na początku przykleiłem z lewej strony lusterka i oddaloną trochę od środka szyby ze względu na wtyczki z boku kamery, lecz za wysoko, bo na obrazie miałem zasłoniętą

część widoku przez czarną osłonę czujnika deszczu.



W obecnej chwili kamerę przeniosłem na drugą stronę lusterka tuż przy osłonie czujnika na taką wysokość, aby soczewka kamery była poniżej dolnej krawędzi tej obudowy. Teraz nic nie

zasłania.



Do przeciągnięcia przewodu tylnej kamery do klapy musiałem zdjąć górną osłonę klapy



oraz wyjąć dwa kołki z tapicerki podsufitki i ją odchylić do dołu.



Aby mieć dostęp do obu stron gumowej osłony wiązki klapy bagażnika odczepiłem ją od karoserii. U mnie były po 4 plastikowe zaczepy.



Przeciąganie przewodu z wtyczką jest trudne, bo robi się troszkę ciasno, ale wykonalne. Najlepiej przeciągać w stronę klapy, bo wtyczka jest prosta. W drugą stronę trzeba by było

przeciągać wtyczkę łamaną, a ta już by nie przeszła.



Kamerę tylną przykleiłem na szybę klapy w górnej jej części na środku starając się umiejscowić taśmę klejącą pomiędzy ścieżkami ogrzewania szyby i żeby żadna ścieżka nie była w polu

widzenia kamery oraz tak, aby po założeniu osłony szyby ta nie zahaczała o wtyczkę. Udało się idealnie.



Pomimo przyciemnianej szyby widok jest zadowalający.




Pozostało mi przeciągnąć kabel od tylnej kamery, który miałem już w środku auta do przodu samochodu.
Do tego celu wykorzystałem wolne miejsce jakie było wzdłuż schowków na suficie pomiędzy podsufitką a tymi schowkami.






Żeby przepchnąć tamtędy kabel wykorzystałem listwę długości 3 metrów do której przymocowałem wtyczkę kątową. Natomiast, żeby złapać kabel już z przodu musiałem zdemontować cały

panel z lampką kierowcy



i przez wycięcie łapać kabel.



Do szyby zostało parę centymetrów nad podsufitką, więc nie było najmniejszego problemu z wyprowadzeniem na zewnątrz przy szybie i dalej luzem do kamery.
Po złożeniu wszystkich rozbieranych elementów samochodu jedyne miejsca, w których widać jakiekolwiek kable, to kawałek za lusterkiem i ze dwa centymetry na tylnej szybie.
Na koniec włożyłem kartę, sformatowałem ją w kamerze, zrobiłem ustawienia i działa pięknie.

Do testu długości działania Cellink NEO9 + Extended z kamerą Viofo A129 DUO GPS i kartą Samsung EVO 128GB z wykorzystaniem trybu parkingowego low-bitrate zapraszam poniżej:

http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=...#pid267461
[Obrazek: bez2.png]
 
Odpowiedz
#2
Dobra robota ! Zdjecie pokazujace kamere z podlaczonymi kablami nie przedstawia podlaczenia z kablem HW ?
 
Odpowiedz
#3
(26-11-2018, 19:14:21)luk4as napisał(a): Dobra robota ! Zdjecie pokazujace kamere z podlaczonymi kablami nie przedstawia podlaczenia z kablem HW ?
Nie. Wtedy jeszcze nie miałem HW. To było podłączenie przez zapalniczkę, ale chciałem tym zdjęciem pokazać umiejscowienie kamery, a nie podłączenie.

W ogóle, to pisanie dłuższych postów z większą ilością zdjęć na tym forum pozostawia wiele do życzenia. Nie dość, że tylko 10 zdjęć można dodać, to wpisane treści porozdzielało (w tym linki do trzech fotek). Teraz nawet nie mogę nic zedytować, bo połączyło posty w jeden i zliczyło wszystkie zdjęcia powyżej 10-ciu i blokuje zapis. Wrrrr.
[Obrazek: bez2.png]
 
Odpowiedz
#4
A jak teraz sobie poradziles z tym filtrem ? Wszedl pod podsufitke ?
 
Odpowiedz
#5
Jest tam tak dużo miejsca, że bez problemu.
[Obrazek: bez2.png]
 
Odpowiedz
#6
A myslisz ze da sie go wsunac podwazajac podsufitke przy szybie czy raczej poprzez przeciaganie przez otwor np od oswietlenia wchodzi w gre ?
 
Odpowiedz
#7
U mnie swobodnie można odchylić. Podsufitka nie jest przytwierdzona z przodu, tylko trzyma się dzięki swojej sztywności i śrubom trzymającym cały panel ze schowkami, ale bez odkręcania śrub i tak mogłem odchylić ją przy szybie, bo są oddalone od krawędzi.
[Obrazek: bez2.png]
 
Odpowiedz
#8
Dziekuje za info ...
 
Odpowiedz
#9
Super instrukcja! Mam te same graty, tylko czekam na urlop i montuję. Dzieki!
 
Odpowiedz
#10
Neo9 + dodatkowy to chyba już przesada Wink Aż takie długie masz postoje? Mi wystarczy Neo6 spokojnie, przy codziennej jeździe.
[Obrazek: 24goojb.jpg]
 
Odpowiedz
#11
Przesada ? To co powiesz o użytkownikach Cellink Pro ?
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości