Liczba postów: 5,940
Liczba wątków: 98
Dołączył: May 2013
Reputacja:
280
W/g mnie opoznienia czasu moga wynikac z ponizszych powodow:
- uszkodzony wewnetrzny Quartz taktujacy (nie taktuje na 32.768hz)
Malo prawdopodobne, ale w doswiadczenia kilka razy trafilem na podobne przypadki w innych dziedzinach elektroniki.
- mocno obciazony CPU kamery podczas nagrywania, czyli ze kamera nie wyrabia z zadaniami, tu mi sie wydaje moze byc kwestia tego ze kamera A129 sama w sobie jest "wolna". Czy probowales wylaczyc WiFi, lub sprawdzic czy bez kamery tylnej cos sie zmienia?
- blad Firmware?
- karta pamieci, gryzie sie z kamerą?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Liczba postów: 562
Liczba wątków: 2
Dołączył: May 2017
Reputacja:
62
Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta (obok gwarancji). Jest to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną (niezgodnością z umową) lub prawną kupionego towaru konsumpcyjnego.
Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.
W twoim przypadku sprawy tak się potoczyły, ponieważ nie składałeś jeszcze oficjalnie reklamacji, więc sprzedawca chcąc uniknąć własnej odpowiedzialności próbuje przerzucić to na producenta.
Jest to częsta praktyka sklepów, gdzie konsument nie powie lub napisze, że chce reklamować z tytułu rękojmi i sprzedawca wystawia kwity gwarancyjne kierując tok sprawy do producenta. Dlatego bardzo ważnym jest przy składaniu pisma z jakiego tytułu składana jest reklamacja lub gdy sklep ma gotowe druki, uważne przeczytanie co się podpisuje pomimo wcześniejszej rozmowy.
Najkorzystniejszą formą jest złożenie do sprzedawcy reklamacji (rękojmia) z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie korzystanie z gwarancji producenta.
Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.
W sytuacji wystąpienia wady konsument może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:
wymiany towaru na nowy;
naprawy towaru;
obniżenia ceny;
odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.
Wybór żądania zależy od konsumenta. Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności:
- łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
- charakter wady – istotna czy nieistotna;
- to, czy towar był wcześniej reklamowany.
Jeśli konsument żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, przedsiębiorca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez konsumenta:
- byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy – np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru
albo
- w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.
Odmawiając, sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie. Niezależnie od tego, w tej sytuacji konsument może zmienić swój wybór i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową w inny sposób. Jeżeli zatem np. odmowa przedsiębiorcy dotyczyła wymiany produktu, to można następnie żądać naprawy. Istnieje również możliwość skorzystania z dwóch innych opcji, tj. obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności przedsiębiorcy i upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.
Sprzedawca nie ma prawa odmówić konsumentowi obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, jeżeli nie wywiązał się ze swych obowiązków przy pierwszym żądaniu złożonym przez konsumenta w ramach pierwszej reklamacji bądź jest to druga lub kolejna reklamacja danego towaru. Nie ma tu znaczenia, czy chodzi o tę samą, czy też inną wadę lub usterkę.
W internecie pełno jest opisów reklamacji, jak postępować itp.
Jeżeli jesteś zdecydowany i bardzo Ci przeszkadza w tej chwili ta usterka (może mieć wpływ na identyfikację czasową zdarzenia, co może nieść za sobą poważniejsze skutki), to nie ma na co czekać i należałoby złożyć oficjalnie reklamację. Nie sądzę, że producent, do którego zostało wystosowane zapytanie przez sprzedawcę, w jakiś magiczny sposób naprawi kamerę. I tak musiałbyś odesłać do naprawy lub wymiany, z tym że droga do producenta o wiele dłuższa jest i gwarancja nie ma takich korzyści jak reklamacja u sprzedawcy.