• Witamy w serwisie AutoWrzuta.pl
  • Zapraszamy na strony naszych Partnerów!
  • Chcesz, żeby Twój film był w tv? Czytaj ogłoszenia!
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[A129 GPS Dual] adapter Viofo Hardwire Kit ACC i tryb parkingowy
#1
Witam

Mam zainstalowany zestaw Viofo A129 GPS Dual i całość jest podpięta do instalacji za pomocą adaptera Viofo Hardwire Kit ACC ( https://www.wideorejestratory24.pl/adapt...rdwire-kit ) - wszystko podłączał elektryk.

Wczoraj sprawdziłem jakość nagrań i okazało się że na postoju kamera cały czas nagrywa mimo że tryb parkingowy jest wyłączony.
Przy uruchamianiu/wyłączaniu zapłonu nie widać żadnej różnicy - cały czas trwa nagrywanie.

Czy takie działanie jest poprawne czy jednak jest coś źle podpięte?
Liczyłem na to że przy wyłączonym trybie parkingowym kamera będzie się wyłączać nawet podpięta przez Hardwire Kit ACC.
 
Odpowiedz
#2
(12-02-2019, 13:00:20)Koola napisał(a): Witam

Mam zainstalowany zestaw Viofo A129 GPS Dual i całość jest podpięta do instalacji za pomocą adaptera Viofo Hardwire Kit ACC ( https://www.wideorejestratory24.pl/adapt...rdwire-kit ) - wszystko podłączał elektryk.

Wczoraj sprawdziłem jakość nagrań i okazało się że na postoju kamera cały czas nagrywa mimo że tryb parkingowy jest wyłączony.
Przy uruchamianiu/wyłączaniu zapłonu nie widać żadnej różnicy - cały czas trwa nagrywanie.

Czy takie działanie jest poprawne czy jednak jest coś źle podpięte?
Liczyłem na to że przy wyłączonym trybie parkingowym kamera będzie się wyłączać nawet podpięta przez Hardwire Kit ACC.

Po co Ci w takim razi adapter Viofo Hardwire Kit ACC? 
Jeśli chcesz, żeby kamera nie nagrywała na postoju zwiększ napięcie odcięcia np. na 23.6V i sprawdż czy po uruchomieniu silnika kamera się włączy.
 
Odpowiedz
#3
zastanawiam się po kiego grzyba zakładać nowy w`atek i robi`c totalny smietnik skoro jest juz temat trybu parkingowego A 129
 
Odpowiedz
#4
(12-02-2019, 13:12:09)skansen napisał(a): [...]zwiększ napięcie odcięcia np. na 23.6V [...]

A niby jak?
Przy podpięciu do instalacji 12V adapter może ustawić jedną z czterech wartości 11,8 / 12,0 / 12,2 / 12,4 V a napięcie 23.6 V jest dostępne przy podpięciu do instalacji 24V.
 
Odpowiedz
#5
(13-02-2019, 00:42:56)Koola napisał(a):
(12-02-2019, 13:12:09)skansen napisał(a): [...]zwiększ napięcie odcięcia np. na 23.6V [...]

A niby jak?
Przy podpięciu do instalacji 12V adapter może ustawić jedną z czterech wartości 11,8 / 12,0 / 12,2 / 12,4 V a napięcie 23.6 V jest dostępne przy podpięciu do instalacji 24V.
OK, teraz dopiero zobaczyłem na zdjęciu, że jest to dostępne tylko przy instalacji 24V i te progi odpowiednio dla 12 i 24V są na tej samej pozycji :/ W Black Vue Power Magic można sobie ustawić 22,8V lub 23.2V i w ten sposób automatycznie będzie się wyłączał tryb parkingowy niezależnie od napięcia.

Z twojego opisu wynika, że wszystko jest podłączone prawidłowo. Po co więc w ogóle montowałeś moduł hardwire?

Jeśli nie chcesz korzystać z trybu parkingowego możesz też go za każdym razem wyłączać przytrzymując 5 sekund lewy skrajny przycisk kamery. Kamera włączy się przy kolejnym uruchomieniu samochodu.
 
Odpowiedz
#6
(13-02-2019, 00:54:48)skansen napisał(a): [...]możesz też go za każdym razem wyłączać przytrzymując 5 sekund lewy skrajny przycisk kamery[...]
Nie jest to wygodne.
Myślałem że jak dezaktywuje tryb parkingowy w kamerze to mimo podłączenia przez Viofo Hardwire Kit ACC kamera będzie się wyłączać.

Teraz jeszcze doczytałem że przy podpięciu zasilania przez stopkę GPS nie działa uruchamianie trybu parkingowego.
Jak mi się uda sięgnąć kabelkiem to podłączę zasilanie bezpośrednio do kamery i zobaczę jaki będzie efekt.

Czy Viofo Hardwire Kit ACC będzie działał po odpięciu czerwonego kabla od zasilania (tak żeby na stałe podpięty był tylko żółty a czerwony był podpinany tylko w razie potrzeby użycia trybu parkingowego)?
 
Odpowiedz
#7
(13-02-2019, 12:58:14)Koola napisał(a):
(13-02-2019, 00:54:48)skansen napisał(a): [...]możesz też go za każdym razem wyłączać przytrzymując 5 sekund lewy skrajny przycisk kamery[...]
Czy Viofo Hardwire Kit ACC będzie działał po odpięciu czerwonego kabla od zasilania (tak żeby na stałe podpięty był tylko żółty a czerwony był podpinany tylko w razie potrzeby użycia trybu parkingowego)?

Na DashCamTalk toczy się podobna dyskusja z której wynika, że to nie pomoże. Z dyskusji wynika też, że nie pomaga też podłączenie obu przewodów do zasilania pojawiającego się po uruchomieniu samochodu. Jako proponowane rozwiązanie pada podłączenie do kabla BAT zasilania pojawiającego się po przekręceniu kluczyka a do ACC zasilania pojawiającego się po uruchomieniu silnika.

Proponuje jednak żebyś zrobił próby o których pisałeś i dał znać jakie będą rezultaty. 

BTW ja mam BlackVuePower Magic - tam da się wyłączyć na stałe tryb parkingowy pstryczkiem. Zastanawiam się czy nie zmienić na Viofo Hardwire z uwagi właśnie na lepszą obsługę trybu parkingowego. Jeśli zdecyduje się na zmianę to będę miał do sprzedania / wymiany BlackVuePowerMagic...


Załączone pliki Miniatury
   
 
Odpowiedz
#8
Po podłączeniu zasilania bezpośrednio do kamery, a nie do stopki GPS, i wyłączeniu trybu parkingowego kamera normalnie się wyłącza po wyłączeniu zapłonu i uruchamia po włączeniu. Cool

Sama idea stopki do której jest wpinany kabel zasilający to dobry pomysł ale fakt że tylna kamera jest podpinana do przedniej a nie do stopki i to że podpięcie Hardwire Kit ACC przez stopkę nie uruchamia trybu parkingowego czyni stopkę mało użyteczną.  Angry

Widziałem na jakimś foto że Ty masz zasilanie podpięte do stopki.
To jest stopka z GPS czy zwykła?
Działa Ci tryb parkingowy?
Czy po wyłączeniu trybu parkingowego kamera się wyłącza po wyłączeniu zapłonu?
 
Odpowiedz
#9
(13-02-2019, 23:53:56)Koola napisał(a): Widziałem na jakimś foto że Ty masz zasilanie podpięte do stopki.
To jest stopka z GPS czy zwykła?
Działa Ci tryb parkingowy?
Czy po wyłączeniu trybu parkingowego kamera się wyłącza po wyłączeniu zapłonu?

Ja mam BlackVue Power Magic (foto poniżej) a nie Hardwire Viofo. PowerMagic niezależnie od tego czy samochód jest uruchomiony czy nie, podaje napięcie do ustawionego progu (czasowego i napięciowego). Z punktu widzenia kamery jest to zwykły zasilacz a tryb parkingowy włącza się po 5 minutach bezczynności (braku ruchu przed obiektywem oraz braku odczytu z czujnika ruchu) aktywując Low Bitrate.

[Obrazek: attachment.php?aid=274]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości