Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tesla tryb "Sentry Mode" (Rejestratora)
#1
[Obrazek: Tesla-Model-3-Long-Range-006-low-res.jpeg]

Tesla Model 3

Ciekawostki na temat samochodow Tesla z trybem "sentry mode" (tryb rejestratora/nagrywania ze wszystkich 4 kamer dookola)

Mysle, ze opisywanie samochodu tesla uwazam za zbedne bo chyba kazdy wie, ze to bardzo innowacyjny samochod elektryczny z trybem autonomicznej jazdy.
Ale jakich kamer i jakich sensorow uzywaja te samochody, szczegolnie aby moc rozpoznawac znaki na ulicy nawet w nocy?

A wiec do konkretow:

Kamery sa uzbrojone w sensory:

Omnivision OV10635 
(1/2.7" - jest to rozmiar taki jaki uzywaja obecne kamery samochodowe na gwint objektywu M12)
- 1280x800
- pixel o wielkosci 4.2 µm
- HDR

[Obrazek: 4SYx1be.jpg]

Aptina/On Semi AR0132 
(1/3" - jest to tez rozmiar taki jaki uzywaja obecne kamery samochodowe na gwint objektywu M12)
- 1280 - 960
- pixel o wielkosci 3.75 µm
- HDR

[Obrazek: bn0ycP8.gif]

Jak te sensory wypadaja na tle obecnie najwydajniejszych sensorow uzywanych w kamerach samochodowych?

[Obrazek: NOxjsAw.jpg]

Jak widac zgodnie z zasada mniejsza rozdzielczosc = wiekszy pixel = wieksza czulosc
Tesla aby uchwycic mozliwie duzo detali w  ruchu (tez w nocy) stosuje objektyw o malym kacie widzenia co koncentruje obraz w konkretnym kierunku,
dodatkowo HDR z szybko naswietlana klatka (jak w Viofo A119v2/v3 HDR) pozwala w ruchu uchwycic ostro i wyraznie wszystkie szczegoly.
Dodatkowo duza dynamika swiatla wynikajaca z roznic klatek HDRa nie pozwala na przeswietlenie w nocy mocno oswietlonych bialych objektow na przewazajacym czarnym tle.

[Obrazek: vjERwpG.jpg]

https://youtu.be/VK1sYZCT7kU?t=374



Mozna smialo powiedziec:
Tesla postawila na czulosc a nie na rozdzielczosc,
Maly kat widzenia (co nie od dzis na forum bylo wiadome) daje to przewage w czytelnosci.

Mysle ze trend samochodow elektrycznych z wbudowanymi kamerami np do rozpoznawania znakow oraz autonomicznej jazdy (a beda to sensory z HDR) to niedaleka piesn przyszlosci,
mozliwosc przechwytywania obrazu i jego rejestracji z kamer na wbudowanym dysku SSD (jak w Tesla) zamiast stosowania drogich kart SD, to napewno wygodny i dajacy komfort kierowny dodatek.
Takie rozwiazania pozwola uniknac niepotrzebych instalacji, oraz co wazniejsze intruzow chcacych zabrac nam z samochodu kamere (ktora nie kiedy kosztuje ponad 2000zl).
A ze samochod elektryczny ma baterie - to nie ma potrzeby instalacji Cellinka/power bankow aby taki system kamer zasilac, bo wbudowane baterie samochodu wystarcza aby zasilac 4kamery z HDR + SSD na kilka lat.

Oczywiscie, obecne sensory w Tesli sa o niskiej rozdzielczosci, nadrabiaja one malym katem widzenia, ale HDR i wysoka czulosc daje im duza przewage.
Obecny rozwoj sensorow jest dosyc oczywisty, wieksza czulosc = bez przymusu stosowania wiekszego sensora (i wiekszej optyki), czyli obecne sensory jakie uzywa tesla napewno za kilka lat zyskaja na rozdzielczosci bez utraty czulosci i wydajnosci.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości