Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DDPAI mini 5 lub inna
#1
Video 
Na wstępie jako nowy witam wszystkich forumowiczów. Proszę o poradę. Chcę kupić kamerę 1 kanałowa na przód. Nie mam stałego zasilania w zapalniczce, raczej na razie nie będę podłączał pod instalację samochodu bo mam diesla może póżniej pod powerbank Proszę o poradę co do wyboru kamery. Co myślicie o DDPAI mini 5 (mini 3 to chyba już nie warto?) ewentualnie rozważałem 70mai pro (dobre parametry i komendy głosowe) na końcu viofo no i tu v3(ale jak pisze pizdys tryb parkingowy low bitrate nie chodzi na powerbanku więc przewaga odpada) lub stara a129. W większości jeżdżę w dzień.z uwagi na to że wycieraczka z prawej strony ogarnia niewiele ponad połowę szyby oraz zabudowę poniżej lusterka (auto peugeot) nie za bardzo jest możliwość umieszczenia kamery po prawej czy pod lusterkiem żeby nie była za bardzo widoczna stąd zainteresowania DDPAI. chociaż na żywo jej nie widziałem.
 
Odpowiedz
#2
Witamy ponownie na forum,
Milo slyszec, ze przegladasz forum i masz juz dosyc dobra wiedze i rozeznanie w kwestii kamer, postram Ci sie naswietlic wyczerpujaco temat.

Oto kilka TOP kamer jakimi warto sie zainteresowac, i jakie obecnie podbijaja swiat,
opisze Ci zalety oraz wady jakie warto miec na uwadze przy dokonywaniu wyboru:


[Obrazek: 61kTflfsDLL._AC_SX425_.jpg]


Viofo A129 DUO lub 1CH
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14495

Zalety:
+ Jest to 100% pewna i sprawdzona konstrukcja, od strony firmware oraz software producent doszedl niemal do max jaki mozna wyciagnac z zastosowanej matrycy oraz CPU.
+ Jest WiFi (5.8Ghz oraz 2.4Ghz)
+ jest matryca IMX291 + F1.6 (bardzo wydajna w kompletnych ciemnosciach za sprawa ultra-czulej matrycy)
+ f1.6 w polaczeniu z IMX291 daje ponadprzecietne zdolnosci lapania szybko poruszajacych sie objektow w ruchu ostro i wyrazie (zdecydowanie lepiej od matrycy IMX335 ktora jest w Vantrue).
+ Jest tryb parkingowy zapewniajacy 100% pewnosc w kazdej sutuacji (mowa tu oczywiscie o trybie Low-Bitrate)
+ Zapis w formacie TS (niezniszczalny format danych)
wiecej o trybach parkingowych znajdziesz w prezentacji tutaj: https://youtu.be/YVk58fNwk14
+ Sygnalizacja dzwiekowa w momencie wykrycia problemu z nagrywaniem
+ Stabilna praca latem kiedy jest goraco, warto tu wspomniec o tym ze kamera nie ma tendencji do utraty ostrosci. 
+ sa tu najlepsze jakie mozna zastosowac kondensatory Vinatech (przezyja wszystko).
+ niska cena jak na specyfikacje oraz fakt ze kamera jakoscia nagrywania nadal bije wiele innych duzo drozszych kamer.
+ Tryb parkingowy dziala na zwyklym power banku (z wyjsciem USB), kamera bez kabla aktywuje czasowo tryb parkingowy.

Wady:
- Brak kodowania H.265 (kompresja jest stratniejsza, pliki zajmuja wiecej miejsca na karcie, oraz jakosc w ruchu jest gorsza niz przy H.265 w kamerach nizej)
- W zaleznosci od typu pojazdu, pojawialy sie zgloszenia o problemach z odbiorem radia DAB (chodzi o to, ze stacje radiowe potrafia byc zaklocane po podlaczeniu kamery tylnej) problem nie dotyczy kazdego pojazdu. Muszisz wpisac marke swojego samochodu oraz nazwe kamery i przeszukac google, jak trafisz na inne fora w ktorym ktos opisuje problem z DAB z ta kamera w Twoim samochodzie to lepiej zrezygnowac z zakupu tej kamery.
- Kamera przednia nagrywa 1080p (ustepuje ostroscia w dzien kamerom 2k, 4K)




[Obrazek: viofo-a129-pro-duo-review-ports.jpg]

Viofo A129 DUO PLUS lub 1CH
http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14777
ZALETY:
+ Dobry i sprawdzony sensor kamery przedniej Sony Starvis IMX335 (ten sam co w kamerze A119 V3)
Testy kamery sensora IMX335 kamery A119 V3 z konkurencja na IMX335: https://www.youtube.com/watch?v=XtdudFMzfE4
+ Kamera tylna jest oparta o IMX307 (jest to pod wzgledem wydajnosci identyczny sensor co IMX291), wiecej o IMX307: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14770&pid=273531#pid273531
+ Przyslona F/1.6, co w polaczeniu z sensorami IMX335 oraz IMX307 stawia kamere w czolowce pod wzglecem ostrosci objektow w ruchu, spodziewac sie mozna ze jakosc nagraz kamery przedniej jest relatynie identyczny jak kamery A119 V3 natomiast kamery tylnej jak w A119S oraz A129 DUO.
+ kodowanie H.265
+ Kondensatory Vinatech (najlepsze jakie mozna zastosowac), brak zgloszen o awaryjnosci!
+ WiFi Dual band: 5.8Ghz oraz 2.4Ghz
+ Zapis w formacie TS (niezniszczalny format danych)
+ Procesor to oczywiscie znany i sprawdzony w kamerach Viofo, czyli Novatek w wersji NT96670 (ten sam co w A119 V3)
+ w/g informacji od @evad, spodziewac sie mozna wercji z wbudowana pamiecia eMMC 16GB, ktora zapewne bedzie przeznaczona na nagrania emergency
+ wszystkie funkcje oraz menu kamery jest identyczne jak w poprzednich modelach, czyli mamy tez Low-Bit (swietny o ile nie najlepszy tryb parkingowy ktory jako jedyny nic nie pomija)!

WADY:
- kamera wymaga dedykowanego kabla (Viofo HK3) aby moc w pelni aktywowac tryby parkingowe, bez kabla kamera stosuje dziwne kombinacje "wykrywania ruchu + low-bit" co bardzo slabo sie sprawdza w realnych sytuacjach.
- paradoksalnie wadami tej kamery sa bardziej oczekiwania jakie narzucilo same Viofo, a dokladniej czy mozna liczyc na HDR kamery przedniej? Wiemy ze sprzetowo jest to mozliwe, bo zarowno CPU jaki i matryca wspieraja taka mozliwosc...wraz z HDR mozliwosci lapania ostro objektow w ruchu staja sie faktem i zarazem szkuje to jak dobrze sie on sprawdza w wielu sytuacjach:

[Obrazek: Comparision%20HDR%20On%20and%20Off%20On%...%20(2).jpg]

[Obrazek: maxresdefault.jpg]

[Obrazek: kqs9nK0.jpg]


[Obrazek: 70mai-dashcam-china-2.png]

XIAOMI A800 4K
http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=14771

ZALETY:
+ Mamy tutaj bardzo oczekiwana matryce roku 2020 mowa tu o Sony Starvis IMX415, jest to najnowsza matryca SONY z realnym 4K (a nawet z HDR) - najlepszym parametrem matrycy jest rekordowa czulosc jak na tak wysoka rozdzielczosc. Warto wiedziec ze wraz z wieksza rozdzielczoscia spada czulosc (nizej przyklad), natomiast IMX415 utrzymuje czulosc na poziomie kamer 1080p z roku 2016, dorownujac IMX322/IMX323, a za sprawa Starvis nawet APTINA AR0230. Oczyiscie w dzien 4K pokonuje niemal wszystko co jest dostepne na rynku, w nocy za sprawa wysokiej rozdzielczosci (i mniejszej czulosci) wydajnosc spada i tutaj trwaja spekulacje jak bardzo i jak to sie ma do IMX335 (2k). Mozesz zobaczyc porownania np tu: https://www.youtube.com/watch?v=dAuT2SZ966k






[Obrazek: HxX7ssA.jpg]

+ Kamera posiada CPU Hi3559V200 (jest obecnie tez najmocniejszy CPU jaki mozna spotkac w kamerach, technicznie i wstepnie wspieral on HDR ale obecnie trwaja zmiany firmware i chyba HDR zostanie usuniety na rzecz wyzszej rozdzielczosci kamery przedniej przy polaczeniu z tylna (bylo 1080p+1080p lub 4K bez tylnej kamery, a obecnie ma byc 4K + 1080p)
+ oczywiscie jest tu H.265 wraz z 3DNR (bardzo wydajna redukcja szumow matrycy w nocy)
+ jakosc wykonania i stabilnosc pracy to niewatpliwie drugie imie marki Xiaomi (oni wiedza jak to sie robi).
+ rekordowo niska cena jak na specyfikacje (bez watpliwosci mamy TOP najlespzy CPU + Najlepsza Matryce, za cene jakiej nikt nie jest w stanie osiagnac, nawet stosujac slabsze podzespoly). W tej cenie smiem twierdzic, ze grzechem jest nie kupic tej kamery, a juz napewno wybrzydzac na tle bardzo wysokiej jakosci (pomimo ceny). Jest to fenomen jaki potrafi dokonac tylko Xiaomi - nie tylko w tej dziedzinie elektroniki, bo ich smartfony rowniez pokazuja podobne trendy.
+ jest WiFi oraz dobra APP

WADY:
- niestety kamera ma baterie, niby mocna, niby "z zapasem" ale to ciagle nie jest wydajnosc kondensatora, wicej:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid273653
- niestety ciagle brak tu dobrego trybu parkingowego - mowa o pre-prec, albo Low-Bitate, producent chwali sie trybem parkingowym ktory niestety w realnym zyciu czesciej zawiedzie niz sie sprawdzi, bo kamera wybudza sie i rozpoczyna nagrywanie kilka sekund po uderzeniu (czyli w realu zobaczymy tylko odchodzaca postac, bez zadnego dowodu ze uderzyl on w samochod), technicznie kamera moglaby wspierac wszystkie znane tryby parkingowe, ale Xiaomi ignoruje tutaj klientow i nic nie robi w kierunku udoskolaniena firmware/kamery.
- kamera tylna ma slaba optyke, przez co obraz jest malo ostry, swiatla rozproszone i tutaj pada pytanie "co sie stalo, dlaczego?"
- na tle faktu ze kamera posiada baterie, brak formatu TS (jaki jest w Viofo) troche rozczarowuje, bo wraz z tym formatem moglibysmy zaryzykowac stwierdzenie, ze bateria nie ma tu wiekszego znaczenia co do pewnosci zapisu danych (no i to tez pokazuje jak i dlaczego Viofo tak mocno jest rekomendowane na rynku kamer).

pozostale propozycje "zeszlego roku" ktore nadal trzymaja jakosc, dobra cene, i ktore ze wzgledu na niska cene mozesz tez rozwazyc:

[Obrazek: PAV0130B-2-1-620a-zc9V.jpg]

DDpai MINI 5

[Hisilicon Hi3559 V200 + Sony IMX415]

Obecnie bardzo malo jest wiadome na temat tej kamery, jest to docys nowa kamera od  DDPai (ktory jest dobrym producentem kamer, ale nowosciom zawsze nalezy sie chwila czasu zamim stana sie one "pewne"). Obserwuje ta kamere i szukam na jej temat roznych doniesien.

zalety:
+ IMX415 i realne 4K (jest to ten sam nowoczesny sensor co w Xiaomi A800 4K)
+ kondensatory wyprzedzą tu Xiaomi A800 pod wzgledem podtrzymania energii
+ przemyslane mocowanie? A przenajmiej mini 3 mnie bardzo pozytywnie zaskoczylo.
+ Wbudowana wydajna pamiec 64GB


wady:
- nie ma HDR choc moglaby miec (tym bardziej ze to 1ch)

- brak wejscia na karty MicroCD

- jest to tylko 1ch

- cena jest troche wieksza niz A800 pomimo identycznej specyfikacji (bez tylnego kanalu)?
- zgloszenia o problemach z ostroscia (zle skalibrowany objektyw, problem znany juz w Historii DDPai...).
- slabe tryby parkingowe, jest tu Time-Lapse (liczyc trzeba ze DDPai zaktualizuje kamera i doda inny proste w implementacji tryby parkingowe).




[Obrazek: ff3e27c9-4de4-440b-9a9d-14eca01190d8.jpg]
Xiaomi 70 Mai PRO
zalety:
+ super rozdzielczosc 2K
+ swietny tryb nocny (noktowizyjny Starvis)
+ nowoczesna matryca Sony IMX335 wraz z wsparciem HDR oraz Starvis
+ jest WiFi
+ H.265 (oszczednosc pamieci na karcie)

wady:
- bateria  Exclamation 
- slabe tryby parkingowe, ale Fw jest ciagle rozwijany i CPU wspiera mozliwosc dodania fobrych trybow w przyszlosci (o ile Xiaomi bedzie kontynuowalo rozwijanie Fw).

Viofo A119S:
zalety:
+ Swietna jakosc nagran w nocy za sprawa matrycy IMX291
+ Super kondensatory Vinatech

wady:
- slabe tryby parkingowe (jedynie Time-Lapse oraz zwykly motion detection)
- brak WiFi  Exclamation 
- tylko 1080p

Viofo A119 V3:
zalety:
+ super rozdzielczosc 2K
+ swietny tryb nocny (noktowizyjny ale bez Starvis)
+ super kondensatory Vinatech
+ nowoczesna matryca Sony IMX335
+ Format zapisu TS (pewny zapis nawet podczas naglego odciecia zasilania czy powaznego uszkodzenia kamery w wypadku)
+ Rewelacyjne tryby parkingowe, w tym LOW-Bitrate, oraz Pre-rec (buforowany)
+ H.265 (oszczednosc pamieci na karcie)

wady:
- brak WiFi  Exclamation 

wiecej info o trybach parkingowych i symulacji ich zastosowania w razie ataku na parkingu pokazuje ten film (prawdziwe sytuacje i prawdziwe zastosowanie wszystkich znanych trybow parkingowych).

https://youtu.be/YVk58fNwk14







Jako Ciekawostke w wolnej chwili zobacz jeszcze taka kamere:
Hikvision AE-DC5322-G2
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid274355
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#3
Nie wiem jak jest w DDpai Mini5 ale w Ddpai Mini3 jest też tryb parkingowy z ciągłym nagrywaniem, detekcja ruchu a nie tylko time laps
 
Odpowiedz
#4
Dzięki koledzy za tak szybki odzew i pomoc. Pizdys szacun za tak wyczerpujące informacje. Mam jeszcze pytanie. Rozumiem że problem z ostrością Ddpai mini 5 jest aktualny ? Dotyczy to też mini 3? Czy alternatywnie warto ją też brać pod uwagę? Czy w przypadku viofo a129 tryb parkingowy będzie w pełni funkcjonalny gdybym zasilał z power banku? W przeciwieństwie do 119v3 która ma w praktyce wymagać hk3 i zasilania bezpośrednio z instalacji auta? Pozdrawiam
 
Odpowiedz
#5
Z tego co sie orientuje DDpai stosowalo Time-Lapse, tez i w mojej mini 3 tak bylo. Moze cos sie zmienilo, jak masz wiecej danych to smilo tu pisz. Nie wiem dokladnie co masz na mysli piszac "ciagle nagrywanie", chodzi o kontynuowanie nagrywania standardowym bitrate (drogowym)? Bo to faktycznie kazda kamera.ma i jest to ostateczne wyjscie na problem z trybem parkingowym, kiedy Time lapse zawodzi.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#6
Czy a129 Duo po podłączeniu przez powerbank będzie miało wszystkie tryby parkingowe w tym law bitrate czy też tak jak podobno viofo V3 nie działa bez hk3? Jak to jest w praktyce bo zastanawiam się teź nad tą kamera z uwagi na wi fi
 
Odpowiedz
#7
Tak A129 DUO 2Ch (1080p) jako jedyna wspiera w pelni tryby parkingowe w tym Low-Bitrate bez dedykowanego kabla HW (czyli zadziala z power bankiem USB).
Nie wiem czy na najnowszych fw (tych z tego roku), ale napewno mozna zawsze wgrac inny firmware bez utraty gwarancji czy funkcjonalnosci (nie ma tez ryzyka uszkodzenia kamery wgrywaniem starszych fw).
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#8
(10-02-2021, 23:49:56)pizdys napisał(a): Tak A129 DUO 2Ch (1080p) jako jedyna wspiera w pelni tryby parkingowe w tym Low-Bitrate bez dedykowanego kabla HW (czyli zadziala z power bankiem USB).
Nie wiem czy na najnowszych fw (tych z tego roku), ale napewno mozna zawsze wgrac inny firmware bez utraty gwarancji czy funkcjonalnosci (nie ma tez ryzyka uszkodzenia kamery wgrywaniem starszych fw).

Mam jeszcze pytanie co do a129 czy model z GPS czy bez .nie.zalezy mi na GPS a gdzieśe czytałem że dla trybu parkingowego istotne jest czy zasilanie bezpośrednio do kamery czy przez moduł GPS tj. w jednej opcji chodzi bez.problemow a w drugiej nie.
 
Odpowiedz
#9
Problem z A129 DUO i aktywowaniem trybu parkingowego jak pamietam dotyczyl pierwszych wersji tej kamery (produkowanej 2lata temu, taka sam posiadam) i problem dotyczy tu czesciowo kabla HW3 a dokladniej:

- kamera przy zasilaniu z GPS nie rozpoznaje wylaczenia silnika (nie aktywuje trybu parkingkwego natychmiast po zgaszeniu silnika, tylko po okreslonym czasie jak na zwyklym kablu)

- kabel HW3 wpiety w GPS, nadal jest w stanie odciac zasilanie przy wyladowaniu akumulatora (wiec 50% swojej funkcjonalnosci nadal spelnia).

Byc moze to jest tez powodem dla ktorego A129 DUO jako jedyna ma tryb parkingowy, nawet ze zwyklym kablem USB, bo aktywuje tryb parkingkwy czasowo (rozwiazujac problem kiedy zasilana byla z GPS).
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#10
Obok a129 rozważam 70mai pro. Bo mniej chyba będzie mi przeszkadzała (po umieszczeniu na oczyszczanej przez wycieraczki szybie -u mnie tylko 2/3). Lepsza stara d02 czy obecna wersja a500? (A800 zaś dużo większa)Na GPS i Adas mi nie zależy.  Proszę o poradę.
 
Odpowiedz
#11
A ja polecam to. Mam od wczoraj i rewelacja jak za 200zl.dostawa w 3 dni robocze.

https://m.pl.aliexpress.com/item/1005001...Q5nN3&mp=1

Później wrzucę filmy jakieś na dysk googla.
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości