Temat bedzie aktualizowany wraz z kazdym pojawionym sie wpisu o waszych power bankach,
(bede nadzorowal podawane wyniki jak i temat)
Prosze podawac info w/g wzoru:
1) nazwa power banku
2) technologia ogniw (Li-Ion, LiFePo4, Grafen, NMC)
3) czas ladowania power banku
4) czas pracy / nagrywania kamery na pelnym ladowaniu
5) kamera/kamery na jakiej uzyskano wynik
6) cena power banku
Mile widziane wasze testy, opisy, uwagi, wszystko o czym chciecie sie podzielic z potencjalnym zainteresowanym.
Ponizsza tabela przedstawia wstepne przyklady power bankow i oczekiwanych czasach pracy / nagrywania kamer:
(bedzie aktualizowana)
Nazwa Power Banku | technologia ogniwa | czas ladowania do 100% | czas nagrywania kamery | testowano na kamerze | soft start | wymiary | laduje natychmiast? | cena | autor testow |
Cellink PRO15 | LiFePO4 | 60-90min | 67h | A129 DUO (2CH) | tak 10sec | 119 x 186 x 90 mm | tak | 1800zl | @pizdys |
Cellink NEO6 / BlackVue B124E | LiFePO4 | 45-60min | 26h | A129 DUO (2CH) | tak 10sec | 150 x 170 x 38 mm | tak | 999zl | @pizdys |
Cellink NEO9 | LiFePO4 | 45-80min | 40h | A129 DUO (2CH) | tak 10sec | 150 x 245 x 38 mm | tak | 1299zl | @pizdys |
Apollo Elecjet 5000 | Grafen | 18min | 4h 54min | A129 PRO (2CH) | nie | 145 x 72 x 12 mm | tak | 340zl | @pizdys |
Xiaomi 10000mAh (WPB15ZM) | Li-Ion | 4h | 8h 38min | A129 PRO (2CH) | nie | 150 x 72 x `10 mm | Nie, trzeba rozlaczyc USB | 100zl | @pizdys |
Akumulator samochodowy Bosch 60Ah | Kwasowy/AGM | 6-8h | test trwa... | A129 PRO (2CH) | - | 175 x 240 x 200 mm | tak | 254zl | @pizdys | Anker PowerCore+ 26800mAh | Li-Ion | 3.5h | test trwa... | A129 PRO (2CH) | - | 148 x 160 x 42mm | nie | 350zl | @pizdys |
w trakcie dodawania / testy trwaja | - | - | - | test trwa... | ? | ? | ? | - | ? |
TEMAT W TRAKCIE OPRACOWYWANIA:
w tym linku wiecej szczegolow:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid274932
INFO o technologach baterii:
LiFePO4 - bardzo bezpieczne ogniwa, i coraz bardziej popularne, szybkie ladowanie w 45min, brak ryzyku zaplonu wybuchu (pod warunkiem ze sa to ogniwa cylindryczne), ilosc cykli ladowania liczona jest w ponad 5000x
Li-Ion - standardowe ogniwa baterii, duze ryzyko zaplonu wybuchu w samochodzie gdy jest wysoka temp (powyzej 60C), ilosc cykli to zaledwie 600x, ze wzgledow bezpieczenstwa nie zaleca sie przekraczacz wartosci natezenia ladowania dla ogniwa mniej niz 10C (czyli 10godzin ladowania) realnie ogniwa takie laduja sie w okolo 5h (0.5C)
Grafen - to technologia "jutra" (doslownie), nadzieje pokladane w tej innowacyjnej i nowoczesnej technologii sa ogromne, ilosc cykli ladowania pond 10 000x i wiecej, dostepnosc ogniw jest bardzo trudna, a szkoda, bo czas ladowania to nawet 10min, duza gestosc energii, powloka grafenowa swietnie odprowadza cieplo, swietnie przewodzi prad, jest wytrzymala, ultra cienka warstwa grafenu pozala na wysoka gestosc energetyczna:
https://www.bateriegrafenowe.pl/
https://tech.wp.pl/baterie-ktore-zmienia...0247681g/4
LTO - Ogromna ilosc cykli ladowania liczona w ponad 10 000x zywotnosc na poziomie ponad 30lat, brak ryzyka zaplonu wybuchu, dymu, czas ladowania to nawet 6min, bez ryzyka degradacji samego ogniwa, wiecej tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=eAUYbSDEy6I
wada jest wielkosc baterii w porownaniu do jej pojemnosci oraz duze straty ladowania
(ogniwa sa duze, oferuja mala pojemnosc, stad gestosc energii jest najmniejsza w porownaniu z wyzej wymienionymi)
Akumulator Kwasowy / AGM - technologia zeszlego wieku, absolutnie skandalicznie malo wydajna technologia, toksyczna (olowiem moznaby wytruc cale panstwo wraz ze zwierzetami lesnymi), jakims cudem "technologia" stosowana w samochodach nieprzerwanie od 1800r PNE. ilosc cykli ladowania to w idealnych pokojowych warunkach <600x pod warunkiem ze dbamy o wiecznie naladowany poziom, temperature, wilgotnosc, i o mila atmosfere...jedno glebokie wyladowanie oznaczac moze jego smierc, brak zabezpieczen, opary wydzielajace sie podczas ladowania sugeruja ze Unia Europejska nie dziala tylko sciemnia ludzi. Czas ladowania wynosi tyle ile czas pracy przecietnego obywatela czyli 8godzin.
Deklarowana pojemnosc akumulatora w stosunku do rzeczywistej ZAWSZE jest zawyzona,
W/g danych realna pojemnosc akumulatora nigdy nie przekracza 50% wartosci deklarowanej (nawet w idelnych warunkach).
To tez dlatego dzisiaj "power bankem" lub nawet ogniwami -> mozna bez problemu odpalac nawet 10x samochod (raz po raz),
bo gestosc energii ogniw juz dawno przekroczyla akumulator i dawno moznaby zastapic akumulatory kilkoma malymi bateriami
(ktore dluzej utrzymaja samochod nawet na postoju): https://youtu.be/61NDp41K7fg?t=369
DAJCIE ZNAC CZY TEMAT WAM SIE PODOBA (w komentarzach nizej)
Jak macie sugestie to smialo piszcie nizej, jakie dane chcecie podawac i jakie was interesuja? Jak temat bedzie gotowy to usune sugestie/komentarze i zostawie tylko przygotowany temat w takiej formie o jakiej byla mowa (w/g waszych sugestii).
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.