Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bezkolizyjny skręt bez znaku zawracania
#1
Mam dwa pytanie. Czy jeśli jest skrzyżowanie i jestem na trzypasmówce, na lewym pasie jest bezkolizyjny w lewo bez zawracania to mogę z niego zawrócić? Nie jestem pewny przez kierowców bo masa z nich zawraca jeśli nie ma na sygnalizacji znaczka zawracania. (wcześniej nie było znaku zakaz zawracania)
I drugie jak moja ulica przecina drogę z pierwszeństwem i ja mam znak stop i jadę prosto a osoba z naprzeciwka ma tylko ustąp pierwszeństwa i skręca w lewo to kto ma pierwszeństwo bo ostatnio chyba się wygłupiłem Tongue ale pojechałem zgodnie z przepisami
 
Odpowiedz
#2
Na światłach z sygnalizatorem kierunkowym jedzie się tak, jak pokazuje strzałka, na strzałce w lewo można tylko skręcić w lewo, ale nie można zawracać. Zawrócić można tylko przy którymś z tych dwóch sygnalizatorów:
[Obrazek: leftuturnqk4.jpg]
albo
[Obrazek: dzu.2008.067.000.0413.008.jpg]
A że wielu kierowców tak robi? No cóż... Albo są niedouczeni i nie znają przepisów, albo łamią je świadomie - na ciągłej niektórzy wyprzedzają, ale to nie znaczy że można tak robić.

Na skrzyżowaniu jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to obaj kierujący są na drogach równorzędnych, droga którą przecinają jest z pierwszeństwem, więc jasna sprawa - skręcający ustępuje pierwszeństwa jadącemu prosto, stop nie ma tu nic do rzeczy, może stoi tam ze względu na ograniczoną widoczność z tej strony itp a jadący z przeciwka może go nawet nie widzieć i nie musi zgadywać czy on tam stoi czy nie, jego ten znak nie dotyczy. Czyli tak jak pisałem - obaj ustępują jadącym po drodze z pierwszeństwem, potem jedzie ten na wprost i na końcu skręcający, jak na każdym innym podobnym skrzyżowaniu.
 
Odpowiedz
#3
Czyli tak jak myślałem Smile wielkie dzięki. A wątpiłem w tą strzałkę zieloną ale dobrze postępowałem Smile
 
Odpowiedz
#4
Azet napisał(a):wątpiłem w tą strzałkę zieloną