(11-08-2018, 10:29:57)luk4as napisał(a): @pizdys mysle ze zle oznaczyles przylutowanie 27 ohm. Tam gdzie na zolto zaznaczyles. Chyba musi byc ten wyzszy punkt. Tak wyglada po przylutowaniu ...
@
luk4as, tak jak jest na obrazku dziala i jest prawidlowo,
ale juz tlumacze dlaczego przylutowalem w inny punkt:
- bo to nadal ta sama sciezka / warstwa miedzi, a dokladniej w kazdy pomiedzy punktami "ZOLTY" oraz "CZERWONY" mozesz przylutowac rezystor w orzedziale 10-47 Ohm i to bedzie nadal ten sam rezystor.
-Oczywiscie punkty "CZERWONY" oraz "NIEBIESKI" to miejsce w ktore trzeba wstawic 220 Ohm
(11-08-2018, 07:45:42)luk4as napisał(a): [...]Swoja droga zastanawiam sie dlaczego cellink.nie stosuje wtykow i gniazd klasy premium tylko np gniazdo zapalniczki za 20 groszy ... wtyk tez jeden z najtanszych na rynku
ciezko sie tu nie zgodzic, faktycznie gniazda wyjsciowe udajace "zapalniczke dla kamery" sa chyba skupowane na "wage" z Chin...
nie mam tu nic na "obrone" producenta Cellinka / Blackvue B-124 bo jest tu faktycznie "wiocha" przy cenie samego produktu.
Mysle ze chyba z uwagi, ze cellink na wyjsciu ma max 2A obciazenia to producent stwierdzil ze przy tak malym pradzie kazde "gniazdo" zapalniczki wytrzyma, i tu chyba faktycznie tak jest... bo na obecna chwile najbardziej "pradozerna" kamera typu DR900S-2CH do 0.4A max, wiec nawet 2x DR900S w 2kanlach (w sumie 4 kamery) beda dzialaly a obciazenie nie przegrzeje gniazda (bo to bedzie i tak nie wiecej niz 1A).
Ale jak ktos mysli o wykorzystaniu tego zlacza do ladowania Cellinka w 5A to absolutnie nie ma szans aby to zadzialalo, to gniazdo 5A nie zniesie- NIE MA MOWY!
Gniazdo zapalniczki, roznice oraz wazne aspekty:
Gniazdo zapalniczki w samochodzie jest solidne i przystosowane to transferu okolo 5A, wiecej to ryzyko wytwarzania ciepla i strat na styku PINu ladowarki a gniazda zapalniczki, wytworzy to temperature i w konsekwencji stopi ladowarke - bez obaw, nie zapali sie bo najpierw koncowy pin zacznie sie wtapiac w obudowe powodujac przerwe w zasilaniu zanim jeszcze osiagnie temperature zdolna do "zamozaplonu":
Nizej przyklad takiej stopionej od natezenia pradu ladowarki:
a teraz przyklad gniazd ladowarki:
Gniazdo ladowania Cellinka - LEWA STRONA (max 2Amp) dno to plytka drukowana z nawierconym punktem styku ladowarki natomiast Gniazdo zapalniczki z PRAWEJ zdolnej wytrzymac 10A (przez kilka minut <10min)
jak widac na zdjeciu, PRAWA stona (10A) ma dno bardziej solidne, a doklaniej jest ono z tworzywa odpornego na zaplon/ogien (w wielu przypadkach jest to PORCELANA):
przyklad jak wyglada dno zapalniczki jakie sa w samochodach (PORCELANA):
tak wiec jak szukacie dobrego gniazda zapalniczki, to przyklad wyzej z porcelanowym dnem jest najlepszym mozliwym wyborem, sa to tworzywa odporne na temperature, bo docelowo zapalniczka samochodowa jak nazwa wskazuje ma zapalic nam "papierosa" i przetransferowac 10-15Amper w kilka sekund (~<10sek) i rozgrzac do czerwonosci spirale (nie palac sie samemu):
A tak wyglada w BMW E60:
A tak wyglada w BMW E60, E61, E39, E90, F10...
LOL ale mam zafajdana zapalniczke
ale to jedna z wielu przyczyn przerw w ladowaniu (kurz, brud, slaby styk, luzy, drgania = przerwy w ladnowaniu baterii LiFePO4 typu Cellink sa tu norma).