Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: czy jestes zadowolony z tej baterii na ogniwach LiFePO4, ktorej?
TAK [Cellink B, NEO6, NEO9, PRO]
TAK [Blackvue B-124]
TAK [IROAD POWER PACK / GPACK]
NIE jestem zadowolony...
ciagle sie zastanawiam...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Cellink B [Power Bank zaprojektowany dla kamer CAR DVR]
z tego co zrozumiałem to nie ma możliwości podpiąć najpierw samego hardwire ACC pod kamerkę i potem tylko dołożyć cellinka aby było git. Trzeba pod niego na nowo kable ciągnąć z kamerki, a KITa wypiąć z kamerki a wpiąć w Cellinka - tak ?

Wiec, lepiej kupić od razu całość, aby dwa razy nie rozkładać kabelków po kabinie Smile
 
Odpowiedz
(05-03-2019, )Widmo.SG napisał(a): z tego co zrozumiałem to nie ma możliwości podpiąć najpierw samego hardwire ACC pod kamerkę i potem tylko dołożyć cellinka aby było git. Trzeba pod niego na nowo kable ciągnąć z kamerki, a KITa wypiąć z kamerki a wpiąć w Cellinka  - tak ?

Wiec, lepiej kupić od razu całość, aby dwa razy nie rozkładać kabelków po kabinie Smile

I tak i nie. To zależy gdzie zlokalizowany ma być power bank i skąd pociągniesz zasilanie. Zakładając, że zasilanie poprowadzisz ze skrzynki bezpieczników a power-bank zamontujesz pod fotelem możesz podzielić instalacje na etapy.

Etap 1: montujesz kamerę i hardwire. Zasilanie prowadzisz ze skrzynki bezpieczników. Moduł hardwire montujesz pod fotelem. Pod fotel doprowadzasz zasilanie do hardwire.

Etap 2: Dokupujesz power bank. Pomiędzy skrzynką bezpieczników a hardwire wpinasz power bank. Kabel od hardwire do kamerki zostaje ten sam. Z mojego doświadczenia wynika, że najwięcej pracy jest z poprowadzeniem kabla z przedniej do tylnej kamerki i od bezpieczników do kamerki. Rozbicie montażu na dwa etapy nie wiąże się więc z jakimś olbrzymim dodatkowym nakładem pracy.
 
Odpowiedz
(05-03-2019, )Widmo.SG napisał(a): z tego co zrozumiałem to nie ma możliwości podpiąć najpierw samego hardwire ACC pod kamerkę i potem tylko dołożyć cellinka aby było git. Trzeba pod niego na nowo kable ciągnąć z kamerki, a KITa wypiąć z kamerki a wpiąć w Cellinka  - tak ?

Wiec, lepiej kupić od razu całość, aby dwa razy nie rozkładać kabelków po kabinie Smile

Z tego co zrozumiałem, to źle zrozumiałeś.
Do Cellink-a nie podłączasz kamery bezpośrednio, więc nic nie musisz na nowo ciągnąć. Jak podłączysz sam hardwire do kamery, to tak już zostanie. Cellink-a podłączasz wtedy pomiędzy auto, a hardwire. Jak i gdzie, to musisz sam określić na podstawie swojego upodobania i możliwości umiejscowienia.
Zarówno instalacja samochodowa, jak i Cellink podają napięcie 12V, które zmniejszane jest do 5V dzięki hardwire. Na 5V działa kamera i jeżeli podłączysz kamerę bezpośrednio do instalacji lub do Cellinka, to ją spalisz.
Podsumowując, możesz podłączyć na razie kamerę przez hardwire, którego kabelki podłączysz do instalacji w samochodzie, ale dopóki nie kupisz sobie Cellink-a, to tryb parkingowy, jeżeli będziesz używał, będzie wykorzystywał akumulator samochodowy.
Żółty ACC podłączasz pod bezpiecznik, na którym napięcie pojawia się po zapłonie.
Czerwony BATTERY do akumulatora bezpośrednio dając dodatkowy bezpiecznik, albo do skrzynki z bezpiecznikami (Cellink NEO 9 pobiera prąd 15A, więc jak później go podłączysz, to musi być zapas prądowy, żeby osłużyć odpowiedni odbiornik samochodowy + Cellink), ale 12V musi być tam cały czas (nawet po zamknięciu auta), żeby działał tryb parkingowy.
Czarny GND do masy, karoserii samochodu.
Takie podłączenie będzie działać, ale będzie drenować akumulator.
Teraz, żeby dołożyć Cellink-a, musisz tylko odpiąć wszystkie 3 kabelki hardwire od samochodu i podłączyć je do przewodów Cellink-a, czyli czarny do czarnego, żółty do czerwonego i czerwony do żółtego.
W miejsce odpiętych kabelków hardwire od instalacji podłączasz:
cienki zielony kabelek w miejsce gdzie był wpięty żółty ACC (bezpiecznik po zapłonie),
+12V zasilanie Cellinka w miejsce czerwonego BATTERY (akumulator lub bezpiecznik),
MASA Cellink-a w miejsce czarnego GND (pod śrubkę karoserii).
 
Odpowiedz
Dzięki Panowie za wyprowadzenie z błędu i łopatologiczne info co i jak Wink
 
Odpowiedz
jak macie fundusze to kupujcie i montujcie, ja niestety jeszcze nie mam więc korzystam z Viofo tylko w czasie jazdy

ponad tydzień temu na osiedlu jakiś .....uj przerysowal mi prawy bok auta, gdybym mial nagrania to byloby latwiej namierzyc sprawce

nie przypuszczam aby to byl ktos z mieszkancow osiedla bo parkuje w tym miejscu od lat a raczej wyglada na idiote z firmy przycinajacej krzewy na zlecenie spoldzielni; moge zgadywac ze chcieli pewnie postawic kontener i akurat nie pasowalo im ze moje auto stoi w tym a nie innym dozwolonym miejscu
 
Odpowiedz
Przy podłączeniu zasilania bezpośrednio do akumulatora i sygnały z ACC na wtyczce wejściowej, skąd Cellink wie, że ma rozpocząć ładowanie dopiero po otrzymaniu sygnału z ACC?

W Black-Vue nie widzę opcji która wstrzymywałaby ładowanie do czasu otrzymania sygnału z ACC.

Problem wynika z kłopotów z podłączeniem zasilania ze skrzynki bezpieczników. Wszystkie dostępne bypassy mają przewody AWG16 a do zasilania power banku powinien być AWG14. Abstrahując od zakazu robienia "wąskich gardeł" cieńszymi przewodami, AWG14 nadaje się maksymalnie do 10A a pobór będzie większy. Rozwiązaniem byłoby podłączenie się bezpośrednio do znajdującego się w bagażniku akumulatora. Wtedy jednak power bank wyczerpie akumulator. Moje próby i pomiary wykazały bowiem, ze Black Vue ładuje się nawet przy wyłączonym silniku (co z kolei jest z innych przyczyn pożądane)...
 
Odpowiedz
Cellink jest podpiety do ladowania przez bezpiecznik zasilany po kluczyku. Tym samym jak cellink dostanie napiecie do ladowania daje sygnal acc

Gdybys podlaczyl.ladowanie cellinka na stale to mialbys caly czas rozladowany aku i tym samym brak sygnalu acc
 
Odpowiedz
(10-03-2019, )luk4as napisał(a): Cellink jest podpiety do ladowania przez bezpiecznik zasilany po kluczyku. Tym samym jak cellink dostanie napiecie do ladowania daje sygnal acc

Gdybys podlaczyl.ladowanie cellinka na stale to mialbys caly czas rozladowany aku i tym samym brak sygnalu acc

Chodzi mi o takie rozwiązanie, prezentowane tutaj na forum:
[Obrazek: http://autowrzuta.pl/attachment.php?aid=280]
Skąd przy takim połączeniu Cellink wie, że ma czekać z ładowaniem na sygnał zapłonu / ACC?


Załączone pliki
.jpg   848be5dc18d2c89b.jpg (Rozmiar: 417.69 KB / Pobrań: 1,280)
 
Odpowiedz
(10-03-2019, )skansen napisał(a): Skąd przy takim połączeniu Cellink wie, że ma czekać z ładowaniem na sygnał zapłonu / ACC?

Nie rozumiem pytania. Tak producent zaprogramował Cellink-a i tak działa. Co tu roztrząsać?
 
Odpowiedz
Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje pytanie. Cellink neo9 masz podpiete na stale zasilanie. Cellink nie kaduje sie bo kabel plus do cellinka ma otwarty obwod poprzez przekaznik. Po podaniu przez stacyjke sygnalu na acc przekaznik sie zamyka. Po zabraniu stacyjki znika sygnal acc i przekaznik sie otwiera i znow brak ladowania
 
Odpowiedz
Z posta @pizdys :

(03-08-2018, )pizdys napisał(a): [Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/image...080319.jpg]
Zielony: Jest to opcjonalny przewod wejsciowy (pomimo ze jest on z "wyjscia" Cellinka) jest to sygnalowy przewod dla Cellinka ktory uzywaja tylko wybrane modele Cellinka typu Cellink PRO, NEO9
a dokladniej jak na Zielonym pojawi sie +12V z tego samego zrodla zasilania do ktorego jest podlaczony cellink, to po okolo 7sek bateria rozpocznie proces ladowania, ale to dotyczy tylko wybranych modeli Cellinka duzej mocy (PRO 15A, NEO9).
wynika, że jest to opcjonalny przewód, a więc można podłączyć bez niego.
Skoro jest to przewód opcjonalny to "skądś" Cellink musi wiedzieć, czy ma czekać z ładowaniem na sygnał z tego przewodu, czy nie. Czy ustawia się to na apce?

Zastanawiam się po prostu, czy ten zielony kabel mogę zastosować w B-124...
 
Odpowiedz
@skansen nie do konca zrozumiales a @pizdys uzyl troszke niedobrego okreslenia. Opcjonalny w tym kontekscie znaczy ze wystepuje tylko w neo9 i pro 15a i bez tego kabla cellink sie nie laduje. Neo 6 i b-124 ma inna elektronike nie ma zabezpieczen jak w wyzszych modelach itd.

Poczytaj caly watek i bedziesz wiedzial
 
Odpowiedz
(10-03-2019, )luk4as napisał(a): @skansen nie do konca zrozumiales a @pizdys uzyl troszke niedobrego okreslenia. Opcjonalny w tym kontekscie znaczy ze wystepuje tylko w neo9 i pro 15a i bez tego kabla cellink sie nie laduje. Neo 6 i b-124 ma inna elektronike nie ma zabezpieczen jak w wyzszych modelach itd.

OK, czyli nie ma tej opcji w Neo6 / B-124. W takim razie rozważę załatwienie tego zewnętrznym przekaźnikiem...
 
Odpowiedz
Niedawno szukałem danych potrzebnych do wykonania kabla do power banku, mam nadzieję, że poniższe informacje okażą się przydatne.

Dołączany do Black-Vue B-124 kabel to rozwiązanie dwuprzewodowe. Jeśli chcemy zastosować połączenie trzyprzewodowe, żeby np. podłączyć Viofo Hardwire wówczas do wyboru mamy zakup kabla Dashcam hardwiring power cable (3 wired) (długość 3m, cena na stronie producenta 9,99USD)
[Obrazek: http://www.autowrzuta.pl/attachment.php?aid=285]
albo wykonanie kabla samemu. W tym celu należy zakupić:

Plastikowy wtyk  MOLEX 43645-0400 Wtyk; przewód-płytka; żeńskie; Micro-Fit 3.0; 3mm; PIN:4 w cenie 2,88zł/2szt.
[Obrazek: http://www.autowrzuta.pl/attachment.php?aid=284]
Styki MOLEX 43030-0007 Styk; żeńskie; 0,205÷0,519mm2; Rozmiar:24AWG-20AWG; cynowany  ROH w cenie 2,95zł/10szt. 
[Obrazek: http://www.autowrzuta.pl/attachment.php?aid=286]
Możemy połączyć styki bezpośrednio z kablem Hardwire albo przedłużyć kabel dodatkowym przewodem np. 20AWG (taka grubość jest w Viofo Hardwire).
Jeśli kupimy styki luzem musimy je zacisnąć. Styki możemy zacisnąć zaciskarką lub przy użyciu narzędzi ogólnego stosowania (kombinerki, obcążki). Drugie rozwiązanie wymaga jednak pewnej wprawy. Alternatywnie możemy więc kupić przewody z zarobionymi stykami np.
Styki MOLEX 79758-0010 Styk; żeńskie; Rozmiar:20AWG; Micro-Fit 3.0; cynowany w cenie 3,49zł/szt.
[Obrazek: http://www.autowrzuta.pl/attachment.php?aid=283]


Załączone pliki
.jpg   302850.jpg (Rozmiar: 20.68 KB / Pobrań: 1,003)
.jpg   381664.jpg (Rozmiar: 24.19 KB / Pobrań: 1,026)
.png   Dashcam-Hardwire-power-cable-DCH-124.png (Rozmiar: 38.59 KB / Pobrań: 1,151)
.jpg   526666.jpg (Rozmiar: 16.65 KB / Pobrań: 1,023)
 
Odpowiedz
W weekend zamontowałem kamerę wraz zasilaniem w kolejnym samochodzie. Szczegły montażu samej kamery opisałem szczegółowo w wątku Gdzie zainstalowales swoja kamere? [galeria użytkownikow autowrzuta]. Limit zdjęć nie pozwolił mi natomiast opisać szczegółowo samego zasilania, co niniejszym czynię.

Samochód to Infiniti Q50 hybrid. W bagażniku znajduje się dodatkowa skrzynka bezpieczników. Część obwodów jest zasilana tylko gdy samochód jest uruchomiony a część cały czas. Udało mi się znaleźć puste gniazdo bezpieczników zasilane tylko przy uruchomionym napędzie. 

Jako lokalizację power banka wybrałem przestrzeń pod wykładziną bagażnika - udało się w niej całkiem fajnie wpasować zasilacz:
[Obrazek: http://www.autowrzuta.pl/attachment.php?aid=296]

Zakupiłem odpowiednie wtyczki i kabel silikonowy AWG 18, który przeprowadziłem z bagażnika do kabiny. Viofo Hardwire Kit udało mi się schować w okolicach tylnej kanapy. Jako, że miałem dobrej jakości kabel silikonowy skróciłem fabryczny kabel od Viofo Hardwire Kit:

[Obrazek: http://www.autowrzuta.pl/attachment.php?aid=295]

Pozostało wówczas jeszcze podłączenie do skrzynki bypassem bezpieczników i przewodu masowego:
[Obrazek: http://www.autowrzuta.pl/attachment.php?aid=297]


Oraz zamontowanie wszystkich osłon z powrotem - tu widok do przy otwartej klapce:

[Obrazek: http://www.autowrzuta.pl/attachment.php?aid=299]

Jeśli zestaw będzie funkcjonował prawidłowo zamierzam skrócić kabel zasilający power bank (na zdjęciach widać zwinięty nadmiar). Na razie testuje zestaw w trybie obniżonego poboru prądu (Cigarrette).


Załączone pliki
.jpg   zasilanie (1).jpg (Rozmiar: 333.34 KB / Pobrań: 990)
.jpg   zasilanie (2).jpg (Rozmiar: 323.43 KB / Pobrań: 1,288)
.jpg   zasilanie (3).jpg (Rozmiar: 282.78 KB / Pobrań: 986)
.jpg   zasilanie (4).jpg (Rozmiar: 253.48 KB / Pobrań: 308)
.jpg   zasilanie (5).jpg (Rozmiar: 284.59 KB / Pobrań: 964)
 
Odpowiedz
@skansen, świetna robota (montaż kamerki także), brawo. :-)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Dawid Lorenz

Wideorejestratory24.pl
Wideorejestratory.pl
Z kuponem AUTOWRZUTA forumowicze kupują taniej :-)
 
Odpowiedz
(19-03-2019, )evad napisał(a): @skansen, świetna robota (montaż kamerki także), brawo. :-)

@evad Dziękuję. Sprzęt zakupiony oczywiście w http://www.wideorejestratory24.pl który polecam Smile
 
Odpowiedz
(19-03-2019, )skansen napisał(a):
(19-03-2019, )evad napisał(a): @skansen, świetna robota (montaż kamerki także), brawo. :-)

@evad Dziękuję. Sprzęt zakupiony oczywiście w http://www.wideorejestratory24.pl który polecam Smile
Dziękuję :-)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Dawid Lorenz

Wideorejestratory24.pl
Wideorejestratory.pl
Z kuponem AUTOWRZUTA forumowicze kupują taniej :-)
 
Odpowiedz
@skansen, bardzo profesjonalnie, widze ze nawet przewod przy bezpiecznikach zlapales aby drgania go nie poluzowaly.
Nie ma czego sie przyczepic,

Zyczyc mozna dlugiej i bezawaryjnej pracy baterii,
a co do kamery to standrdowo zyczyc tylko mozna tego aby nigdy nie musiala sie przydac (w powytywnym tego slowa znaczeniu).
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: http://www.janufsx.webd.pl/hosting/images/untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(20-03-2019, )pizdys napisał(a): @skansen, bardzo profesjonalnie, widze ze nawet przewod przy bezpiecznikach zlapales aby drgania go nie poluzowaly.
Nie ma czego sie przyczepic,
Zyczyc mozna dlugiej i bezawaryjnej pracy baterii,

Dziękuję :Smile
Nie ukrywam, że informacje z forum i Twoje @pizdys wpisy wpłynęły na kształt instalacji.
Uważam forum autowrzuta za świetne źródło informacji, prawdziwą kopalnie wiedzy. Będę się starał aktywnie przyczyniać się do rozwoju forum Smile


(20-03-2019, )pizdys napisał(a): a co do kamery to standrdowo zyczyc tylko mozna tego aby nigdy nie musiala sie przydac (w powytywnym tego slowa znaczeniu).

Kamera przydaje się już teraz, bo zamiast robić zdjęcia telefonem korzystam z kamery. Materiał ten jest następnie dodawany do baz fotoradarów i nieoznakowanych radiowozów ( http://antyradary.phi.pl/mapa_fotoradarow/ http://antyradary.phi.pl/forum/index.php )
 
Odpowiedz
  


Skocz do: