Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy jestes zadowolony z tej kamery?
TAK
NIE
Ciagle sie zastanawiam nad zakupem...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Viofo A129 [Sony Starvis IMX291 + Novatek NT96663]
Dokładnie. Jak coś jest dobre i sprawdzone to po co kombinować u mnie jeden Samsung w VIOFO, drugi w GoPro i zero problemów! Bierzcie panie Samsunga, będziecie zadowoleni
Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mazda 6 GG 1.8 2007 + Ambarella A7LA70 G-PRO CPL,
Mazda 6 GJ  2.0 2016 Sport Nav + VIOFO A129 Duo GPS
 
Odpowiedz
Witajcie,
Zakupiłem sobie wideorejestrator VIOFO A-129G + adapter do podłączenia na stałe VIOFO ACC HARDWIRE KIT.Z montażem problemów raczej nie będzie bo w podsufitce i okolicach lusterka jest sporo tych urządzeń między innymi lampki, lusterko fotochromatyczne, czujnik deszczu, zmierzchu także zasilanie będzie zarówno stałe (z lampki) jak i to po zapłonie. Problem (tak go nazwijmy) mam natomiast z czym innym. Czy ktoś z Was montował już to konkretne urządzenie za pomocą tego adaptera? Adapter za pewne schowam gdzieś pod lampką oświetlenia wnętrza i schowkiem na okulary ale zastanawiam się czy jest to dobre miejsce. Chodzi mi tu o to czy adapter się jakoś mocno grzeje. Nie chciał bym puścić samochodu z dymem Smile
 
Odpowiedz
Jak zamierzasz wpiąć się do zasilania tych urządzeń w lusterku? Cięcie kabli to nie jest dobry pomysł. Ja bym raczej doprowadził adapter do skrzynki bezpieczników i stamtąd pociągnął zasilanie za pomocą adapterów bezpieczników. Będzie bezinwazyjnie i odwracalnie.

W jakim samochodzie montujesz kamerkę?
 
Odpowiedz
Chciałbym was tu przestrzec przed kupowaniem lifepo4.
A mianowicie przed sugerowaniem się co piszą producenci.
Kiedyś kupiłem ten akumulator:
https://e-sklad.pl/akumulator-lifepo4-30...-1066.html

I rzeczywiście, działa świetnie, pojemności zgadzają się.
Prądem 25A ładuję go ponad godzinę, dopiero po godzinie napięcie wzrasta do ponad 14.8V i ładowarka się wyłącza.

Oczywiście cellink neo ma swoją ładowarkę wbudowaną więc gdy podłączam go do cellinka a celink do zasilacza 15V/10A jeszcze przez kilkanaście minut go dobija.

Kamera duo pobierając obecnie 0.3A działa na cellinku 6000mAh + tym 30Ah około 5 dni.

Niestety tego akumulatora nie ma już w sprzedaży.
Więc szukałem podobnego w podobnej cenie.
W końcu znalazłem:
https://allegro.pl/oferta/akumulator-lit...9238632736

jak jest napisane pojemność 40Ah i to za około 800zł to pomyślałem że super.
Kurier mi go dostarczył ale dziwię się że dziwnie lekki w porównaniu do tamtego fottona.
No ale ok, rozładowałem go do 10V,
podłączyłem jak na zdjęciu i niestety, prądem 31A ładował się zaledwie około 28 minut.
Wtedy napięcie wzrosło na nim do 14.9V, nawet do 15 ale prostownik już mu wtedy obniżył a zasilacz 15V/10A ładował go prądem 0.1A czyli był już pełny.

Co oznacza że ma gdzieś około 15Ah.
Czyli to co na nim jest że pasuje do pojazdów 30-40Ah nie znaczy że ma taką pojemność.
Więc uważajcie co kupujecie.

[Obrazek: AXBgwuk.jpg]
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
 
Odpowiedz
Dotarła do mnie kamera i mam pytania

1: Kable od przedniej i tylnej kamery puściłem górą w podsufitce, niby je wsadziłem pod poduszki powietrzne ale czy to bezpieczne? Bardziej mi chodzi o prawidłowe zadziałanie kurtyn niż to czy uszkodzi się kamera w razie wystrzału.
[Obrazek: d996b98e258c5334c0afbfba5cb63973.png]
[Obrazek: 0b91265453e70deafa259632b8789a95.jpg]
2: Jeżeli mam prąd w bezpieczniku od podświetlenia powitalnego, to podłączam do tego czerwony kabel. W zapalniczce prąd jest dopiero po przekręceniu kluczyka więc wpinam żółty kabel?

3:Jak bezpiecznik od podświetlenia ma 15A to 5A do kamery będzie dobry?

4: Jaki macie patent na przeciągnięcie kabla przez te gumowe osłony w klapie, jest tam dość ciasno i wtyczka nawet nie chce się wcisnąć. Teraz mam nie przeciągnięte i po zamknięciu ten kabel się zwija i wisi na szybie i średnio to wygląda
[Obrazek: dc4b95b0a46fc0bb7581f4a1672ff06f.png]

5: Kamery dobrze ustawione? 
Przednia kamera przyklejona na kropkach po prawej stronie lusterka i trochę mi wadzi, że nie jest centralnie co widać na zdjęciu(widać kawałek słupka A z prawej, z lewej nie ma)  zrobiłem jazdę testową i już po zmroku nie udało się nagrać żadnych numerów rejestracyjnych, nawet zaparkowanych samochodów. Tak średnio bym powiedział, ciekawe jak się kamera spisze w trybie parkingowym w nocy.
Nie wiem czy to normalne, ale w przedniej kamerze na desce rozdzielczej widać szumy (białe kropki)
Ekspozycja ustawiona na-1 w przedniej i tylnej kamerze, WDR włączone
Przód: https://i.imgur.com/MCC45kf.png
Tył: https://i.imgur.com/6KPX0xo.png
Zaparkowane samochody: https://i.imgur.com/YbY28vn.png
 
Odpowiedz
Witajcie, może mi pomożecie, takiemu zupełnemu laikowi. Dodam, że wcześniej zestaw Viifi A129 Duo miałem zamontowany w innym aucie i wszystko działało bez problemu. Dzisiaj zleciłem montaż w nowym aucie. Wszytko gra poza jedną sprawą. A mianowicie po odpaleniu auta kamera sama nie startuje. Muszę ją uruchomić ręcznie. Co ciekawe jeżeli wyjmę kabel zasilania a pozniej ponownie wepnę go w kamerkę to kamerka się włącza. Chciałbym, bo tak miałem wcześniej, aby kamerka włączała się właśnie po odpaleniu auta. Co jest grane?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
 
Odpowiedz
(01-07-2020, 00:21:53)Krystian91 napisał(a): 1: Kable od przedniej i tylnej kamery puściłem górą w podsufitce, niby je wsadziłem pod poduszki powietrzne ale czy to bezpieczne? Bardziej mi chodzi o prawidłowe zadziałanie kurtyn niż to czy uszkodzi się kamera w razie wystrzału.
Kabel musi iść tak, żeby w razie otwarcia poduszek kabel nie przeszkadzał. Z opisu wynika, że powinno być ok.

(01-07-2020, 00:21:53)Krystian91 napisał(a): 2: Jeżeli mam prąd w bezpieczniku od podświetlenia powitalnego, to podłączam do tego czerwony kabel. W zapalniczce prąd jest dopiero po przekręceniu kluczyka więc wpinam żółty kabel?
Tak. Upewnij się, że prąd od oświetlenia powitalnego nie znika chwilę po zamknięciu samochodu (z tego co widzę to Toyota to raczej nie znika).

(01-07-2020, 00:21:53)Krystian91 napisał(a): 3:Jak bezpiecznik od podświetlenia ma 15A to 5A do kamery będzie dobry?
5A w zupełności wystarczy.

(01-07-2020, 00:21:53)Krystian91 napisał(a): 4: Jaki macie patent na przeciągnięcie kabla przez te gumowe osłony w klapie, jest tam dość ciasno i wtyczka nawet nie chce się wcisnąć. Teraz mam nie przeciągnięte i po zamknięciu ten kabel się zwija i wisi na szybie i średnio to wygląda
Sporo osób ma to rozwiązane właśnie w ten sposób. Jeśli nie da się przeciągnąć, to trudno, będziesz musiał to jakoś przeżyć albo zamontować kamerę na nadwoziu a nie na klapie.


(01-07-2020, 00:54:18)zarebski81 napisał(a): Dzisiaj zleciłem montaż w nowym aucie. Wszytko gra poza jedną sprawą. A mianowicie po odpaleniu auta kamera sama nie startuje. Muszę ją uruchomić ręcznie. Co ciekawe jeżeli wyjmę kabel zasilania a pozniej ponownie wepnę go w kamerkę to kamerka się włącza. Chciałbym, bo tak miałem wcześniej, aby kamerka włączała się właśnie po odpaleniu auta. Co jest grane?
Czy kamerka jest prawidłowo podłączona? Nie zostały zamienione kable ACC / PWR? Do jakich obwodów są wpięte?
 
Odpowiedz
Mam problem z trybem parkingowym, podłączyłem kamerę pod bezpieczniki, żółty kabel pod zapalniczkę bo tam jest napięcie po przekręceniu kluczyka. Natomiast czerwony, który miał zasilać kamerę w trybie parkingowym wpinałem już w kilka bezpieczników (czerwone punkty na grafice) i kamera po wyjęciu kluczyka przechodzi w tryb parkingowy, ale po paru minutach się wyłącza.

Napięcie na bezpiecznikach pokazuje 12,4V a na adapterze jest ustawione 12,2V.

Od czego jest ta opcja w kamerze?
[Obrazek: 2fe9efef48f9bb5974d580543d9cd8e5.png]

W te bezpieczniki wpinałem czerwony kabel
[Obrazek: 536f99acf4e11943dd84bd54058f0151.png]

Bezpieczniki 
[Obrazek: 5ec42b5c64efd11d3d7f08d2663f7c39.png]

Przykręcona masa
[Obrazek: 9223434e978b908d5d4fe9371bdc8a3d.png]

Chciałem jeszcze podłączyć pod oświetlenie kabinowe, ale nie mogę wyjąć bezpiecznika, bo wyciągają się oba przez ten plastik co jest na środku.
 
Odpowiedz
(03-07-2020, 00:24:44)Krystian91 napisał(a): Mam problem z trybem parkingowym, podłączyłem kamerę pod bezpieczniki, żółty kabel pod zapalniczkę bo tam jest napięcie po przekręceniu kluczyka. Natomiast czerwony, który miał zasilać kamerę w trybie parkingowym wpinałem już w kilka bezpieczników (czerwone punkty na grafice) i kamera po wyjęciu kluczyka przechodzi w tryb parkingowy, ale po paru minutach się wyłącza.

Napięcie na bezpiecznikach pokazuje 12,4V a na adapterze jest ustawione 12,2V.
Są dwie możliwości-zasilanie znika po kilku minutach, żeby chronić akumulator. Zmień np. na zegar który na pewno jest zasilany cały czas.
Druga możliwość to niedokładne działanie adaptera/voltomierza. Spróbuj ustawić testowo najniższe napięcie odcięcia i sprawdź czy kamera będzie działać...
 
Odpowiedz
(26-06-2020, 21:17:53)horekun napisał(a): Chciałbym was tu przestrzec przed kupowaniem lifepo4.
A mianowicie przed sugerowaniem się co piszą producenci.
Kiedyś kupiłem ten akumulator:
https://e-sklad.pl/akumulator-lifepo4-30...-1066.html

I rzeczywiście, działa świetnie, pojemności zgadzają się.
Prądem 25A ładuję go ponad godzinę, dopiero po godzinie napięcie wzrasta do ponad 14.8V i ładowarka się wyłącza.

Oczywiście cellink neo ma swoją ładowarkę wbudowaną więc gdy podłączam go do cellinka a celink do zasilacza 15V/10A jeszcze przez kilkanaście minut go dobija.

Kamera duo pobierając obecnie 0.3A działa na cellinku 6000mAh + tym 30Ah około 5 dni.

Niestety tego akumulatora nie ma już w sprzedaży.
Więc szukałem podobnego w podobnej cenie.
W końcu znalazłem:
https://allegro.pl/oferta/akumulator-lit...9238632736

jak jest napisane pojemność 40Ah i to za około 800zł to pomyślałem że super.
Kurier mi go dostarczył ale dziwię się że dziwnie lekki w porównaniu do tamtego fottona.
No ale ok, rozładowałem go do 10V,
podłączyłem jak na zdjęciu i niestety, prądem 31A ładował się zaledwie około 28 minut.
Wtedy napięcie wzrosło na nim do 14.9V, nawet do 15 ale prostownik już mu wtedy obniżył a zasilacz 15V/10A ładował go prądem 0.1A czyli był już pełny.

Co oznacza że ma gdzieś około 15Ah.
Czyli to co na nim jest że pasuje do pojazdów 30-40Ah nie znaczy że ma taką pojemność.
Więc uważajcie co kupujecie.

[Obrazek: AXBgwuk.jpg]

Dokladnie tak, ale jeszcze oprocz tego czy to baterie Lifepo4 wazne aby byly w formie cylindrycznej (jak baterie paluczki) sa one trwalsze, lepiej zabezpieczone, nie puchna i nie wybuchaja w przeciwienstwie do baterii plaskich, prostokątnych, ktore swoj zywot koncza tak,

[Obrazek: Swollen-Battery-300x195.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
Jeśli chodzi o osłony kabli w tylnej klapie to jesli nie przechodzi przez jedną to sprobuj przez drugą. Np w Hyundaj Tucson można tylko przez prawą bo w lewej jest za duzo kabli. I pamietaj zeby nie przekladać tą stroną gdzie jest wtyczka kątowa tylko ta prosta, ktora jest węższa i tym samym łatwiejsza do wprowadzenia przez gumowe osłony. Ja do tego jeszcze zakładam na wtyczkę, ktora będę przepychal przez osłony drut i wtedy dopiero zaczynam.
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 16 gości