07-01-2018, 16:39:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2018, 21:00:40 przez pizdys.)
@sycyliano, z uwagi, ze masz firmware wspierajacy HDR ustawienia powinny byc takie:
rozdzielczosc: 1920x1080P 30FPS (to max rozdzielczosc nieinterpolowana), zaoszczedzisz pamiec i jakosc
HDR: ON
ekspozycja: im mniejsza tym ostrzejsze obejkty beda w ruchu, ale tez ogolna jasnosc obrazu bedzie mniejsza
detekcja ruchu: wylaczona, chyba ze lubisz ryzyko i niepewnosc (to kamera samochodowa nie czujnik ruchu PIR, nie spodziewaj sie ze kamera w nocy w ogole wykryje jakis ruch, czasem i slon moze przejsc przed samochodem niezauważony, pomimo, ze dopiero co noga uderzyl w drzwi)...
dobrze by bylo abys sobie sprawdzil na swoim parkingu jak kamera widzi swiatlo i jak wykrywa ruch (to zalecana czynnosc, bo na kazdym parkingu oswietlenie jest inne i inaczej kamera wykrywa ruch).
Napewno musisz pamietac, ze jak ktos kopnie / przerysuje Ci w drzwi i odejcie to na nagraniu zobaczysz tylko odchodzaca/przechodzaca obok samochodu osobe (taka logika), nie zobaczysz ani nie uslyszysz, ze w ogole cos przed chwila mialo miejsce...
Sa kamery ktore nagrywaja 10sek przed pojawianiem sie ruchu, wtedy TAK, sa duze szanse (10sekundowe) ze slyszalbys, ze ktos uderza w bok auta a po 10sek widzalbys kto to byl... ale A119 nie wspiera "buforowania czasowego" i zalecane jest pozostawienie kamery podlaczonej na stale w normalnym trybie nagrywania (nie Motion-Detection). Najlepiej podlaczyc kamere po przez jakis modul kontrolujacy stan akumulatora (aby go nie wyczerpac do tzw "zera" i nie uszkodzic),
takimi modulami sa:
+ Vico Power-Plus, (najbardziej zaawansowany, z timerem, LCD, oraz wielopoziomowym zabezpieczeniem) wiecej: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=6579
kolejnymi opcjami sa:
+ MotoPark Multi Safer (dokladny i robiacy robote)
+ Power Magic Pro (robi robote)
pamietaj ze z modulami odcinajacymy zasilanie aby nie wyczerpac baterii nie bedziesz mogl na parkingu dluzej nagrywac niz jakes 8-15godzin, z czego warto pozniej jezdzic kilka godzin aby podladowac akumulator aby nie zostal uszkodzony.
inna opcja i najbardziej efektywna opcja, czyli dedykowany power bank jak np.:
+ Cellink B
+ Cellink B NEO
+ Cellink PRO
+ GNet GB1000
+ lub inny power bank na onniwach LiFePO4 (wazne aby byl na oniwach LiFePO4)
To najbardziej efektywana (oraz na wiele lat) opcja, ktora w ogole nie bedzie "dobijac" twojego akumulatora, wiec zywotnosc baterii samochodowej bedzie "optymalna a akumulator samochodowy bedzie zawsze gotowy do dzialania".
Bo jak wiadomo kazde wyladowywanie akumulatora saomochodowego nawet do bezpiecznej wartosci 12V zawsze powoduje nieodwracalne reakcje chemiczne ktore powoduja ze akumulator samochodowy traci pojemnosc, im mniej bedzie wyladowywany a poziom naladowania pozostanie w stanie spoczynku wyzszy (nominalnie okolo ~13.5V) tym dluzej bedzie on dzialac a potrzeba jego wymiany po kilku latach bedzie sie oddalac... jak bedziesz go wyladowywac kamera na parkingu do 12V (z modulem) to po 2-3latach nie sadze aby byl on "zdrowy" i pewny "na zime".
Power Bank na ogniwach LiFePO4 to system ktorego zadaniem jest sie bardzo szybko ladowac kiedy auto jest dopalone, i dostarczac zasilanie do kamery kiedy auto jest zgaszone, sytem jest bardzo efektywny gdyz ogniwa LiFePO4 sa bardzo wydajne oraz odporne na wielokrotne wyladowywania (nawet do tzw "zera"), odporne sa tez na chwilowe doladowywania i wyczerpywania (np jazda przez 15min i parking na wiele godzin), ich liczba cykli ladowania od 0% do 100% liczona jest w ponad 3000+ cykli (realnie siegac moze nawet 5000x cykli), podczas gdy zwykle ogniwa Li-Ion oraz Li-Po/Poli to zaledwie 500x z czego juz jedno ladowanie na sloncu moze byc tym ostatnim (zakonczonym pozaram auta), samochody Tesla oraz Toyota maja tez baterie LiFePO4 na ktore producent daje gwarancje 10lat (bo wiedza ze i tak nie dasz rady siegnac liczby cykli 3000+) nizej tabela pokazujaca technologie oraz ilosc cykli ladowania obecnie znanych ogniw:
wiecej na temat power banku Cewllink B nizej, najwieksza zaleta LiFePO4 to czas ladowania, bo zaledwie w 1godzine naladujesz taki power bank aby pozniej uzywac kamery na ponad 45godzin (autentyczny potwierdzony wynik), wiecej tutaj:
http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=6736
- osobiscie uzywam takiego power banku i jego wydajnosc po prawie 2latach codziennego uzywania nie ulegla pogorszeniu (naprawde szok),
twierdze to to technologia "z kosmosu" , ale skoro ilosc jego ladowan liczona jest na 3000x to po moich 2latach (720dniach) z czego przeciez jedno ladowanie starcza aby kamera dziala 2dni (720/2=360) to moje 360 cykli logicznie nie jest niczym szczegolnym jak na mozliwosci tej techonlogii...
rozdzielczosc: 1920x1080P 30FPS (to max rozdzielczosc nieinterpolowana), zaoszczedzisz pamiec i jakosc
HDR: ON
ekspozycja: im mniejsza tym ostrzejsze obejkty beda w ruchu, ale tez ogolna jasnosc obrazu bedzie mniejsza
detekcja ruchu: wylaczona, chyba ze lubisz ryzyko i niepewnosc (to kamera samochodowa nie czujnik ruchu PIR, nie spodziewaj sie ze kamera w nocy w ogole wykryje jakis ruch, czasem i slon moze przejsc przed samochodem niezauważony, pomimo, ze dopiero co noga uderzyl w drzwi)...
dobrze by bylo abys sobie sprawdzil na swoim parkingu jak kamera widzi swiatlo i jak wykrywa ruch (to zalecana czynnosc, bo na kazdym parkingu oswietlenie jest inne i inaczej kamera wykrywa ruch).
Napewno musisz pamietac, ze jak ktos kopnie / przerysuje Ci w drzwi i odejcie to na nagraniu zobaczysz tylko odchodzaca/przechodzaca obok samochodu osobe (taka logika), nie zobaczysz ani nie uslyszysz, ze w ogole cos przed chwila mialo miejsce...
Sa kamery ktore nagrywaja 10sek przed pojawianiem sie ruchu, wtedy TAK, sa duze szanse (10sekundowe) ze slyszalbys, ze ktos uderza w bok auta a po 10sek widzalbys kto to byl... ale A119 nie wspiera "buforowania czasowego" i zalecane jest pozostawienie kamery podlaczonej na stale w normalnym trybie nagrywania (nie Motion-Detection). Najlepiej podlaczyc kamere po przez jakis modul kontrolujacy stan akumulatora (aby go nie wyczerpac do tzw "zera" i nie uszkodzic),
takimi modulami sa:
+ Vico Power-Plus, (najbardziej zaawansowany, z timerem, LCD, oraz wielopoziomowym zabezpieczeniem) wiecej: http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?tid=6579
kolejnymi opcjami sa:
+ MotoPark Multi Safer (dokladny i robiacy robote)
+ Power Magic Pro (robi robote)
pamietaj ze z modulami odcinajacymy zasilanie aby nie wyczerpac baterii nie bedziesz mogl na parkingu dluzej nagrywac niz jakes 8-15godzin, z czego warto pozniej jezdzic kilka godzin aby podladowac akumulator aby nie zostal uszkodzony.
inna opcja i najbardziej efektywna opcja, czyli dedykowany power bank jak np.:
+ Cellink B
+ Cellink B NEO
+ Cellink PRO
+ GNet GB1000
+ lub inny power bank na onniwach LiFePO4 (wazne aby byl na oniwach LiFePO4)
To najbardziej efektywana (oraz na wiele lat) opcja, ktora w ogole nie bedzie "dobijac" twojego akumulatora, wiec zywotnosc baterii samochodowej bedzie "optymalna a akumulator samochodowy bedzie zawsze gotowy do dzialania".
Bo jak wiadomo kazde wyladowywanie akumulatora saomochodowego nawet do bezpiecznej wartosci 12V zawsze powoduje nieodwracalne reakcje chemiczne ktore powoduja ze akumulator samochodowy traci pojemnosc, im mniej bedzie wyladowywany a poziom naladowania pozostanie w stanie spoczynku wyzszy (nominalnie okolo ~13.5V) tym dluzej bedzie on dzialac a potrzeba jego wymiany po kilku latach bedzie sie oddalac... jak bedziesz go wyladowywac kamera na parkingu do 12V (z modulem) to po 2-3latach nie sadze aby byl on "zdrowy" i pewny "na zime".
Power Bank na ogniwach LiFePO4 to system ktorego zadaniem jest sie bardzo szybko ladowac kiedy auto jest dopalone, i dostarczac zasilanie do kamery kiedy auto jest zgaszone, sytem jest bardzo efektywny gdyz ogniwa LiFePO4 sa bardzo wydajne oraz odporne na wielokrotne wyladowywania (nawet do tzw "zera"), odporne sa tez na chwilowe doladowywania i wyczerpywania (np jazda przez 15min i parking na wiele godzin), ich liczba cykli ladowania od 0% do 100% liczona jest w ponad 3000+ cykli (realnie siegac moze nawet 5000x cykli), podczas gdy zwykle ogniwa Li-Ion oraz Li-Po/Poli to zaledwie 500x z czego juz jedno ladowanie na sloncu moze byc tym ostatnim (zakonczonym pozaram auta), samochody Tesla oraz Toyota maja tez baterie LiFePO4 na ktore producent daje gwarancje 10lat (bo wiedza ze i tak nie dasz rady siegnac liczby cykli 3000+) nizej tabela pokazujaca technologie oraz ilosc cykli ladowania obecnie znanych ogniw:
wiecej na temat power banku Cewllink B nizej, najwieksza zaleta LiFePO4 to czas ladowania, bo zaledwie w 1godzine naladujesz taki power bank aby pozniej uzywac kamery na ponad 45godzin (autentyczny potwierdzony wynik), wiecej tutaj:
http://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=6736
- osobiscie uzywam takiego power banku i jego wydajnosc po prawie 2latach codziennego uzywania nie ulegla pogorszeniu (naprawde szok),
twierdze to to technologia "z kosmosu" , ale skoro ilosc jego ladowan liczona jest na 3000x to po moich 2latach (720dniach) z czego przeciez jedno ladowanie starcza aby kamera dziala 2dni (720/2=360) to moje 360 cykli logicznie nie jest niczym szczegolnym jak na mozliwosci tej techonlogii...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.